2006-04-12, 22:20
Medlem
evolutes avatar
Är det någon som gillar de animerade avatarerna förutom ägarna själva? Frågan aktualiserades senast av J.N:s nya extremt irriterande epilepsi-framkallande avatar.

Läsbarheten minskar kraftigt när man ska försöka ignorera en blinkande, hoppande figur ute i vänsterkanten. Jag är säker på att det finns något schweiziskt forskningsinstitut som har bevisat detta.

Vad sägs?
2006-04-12, 22:24
Medlem
Lassemans avatar
Det kommer bli en kall dag i helvetet innan jag avlivar min ekorre. Dock kan jag hålla med om att det finns vissa som har lite väl extrema epilepsi framkallande avatarer som kan vara jobbiga.
2006-04-12, 22:26
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseman
Det kommer bli en kall dag i helvetet innan jag avlivar min ekorre. Dock kan jag hålla med om att det finns vissa som har lite väl extrema epilepsi framkallande avatarer som kan vara jobbiga.

Din avatar stör inte mig, eller heller princans. Båda är tillräckligt subtila för att fungera. Däremot är den avataren med en stor känga (?) som åker fram ganska jobbig.

Kanske kan man förbjuda "irriterande" avatarer men det blir ju svårt att moderera...
2006-04-12, 22:26
Medlem
snuttes avatar
Inte mycket mer irreterande med avatarerna än med reklamen till höger som också flashar och har sig.
2006-04-12, 22:27
Medlem
Tacoritzs avatar
http://www.flashback.org/member.php?u=74439

Jo animerade avatarer är väldigt irriterande.
2006-04-12, 22:28
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Inte mycket mer irreterande med avatarerna än med reklamen till höger som också flashar och har sig.

1. Den är en nödvändighet för flashbacks överlevnad.

2. Den kan stängas av utan att man som forumbesökare förlorar något.

3. Den är medvetet placerad i högerkanten. Ögonen spenderar mer tid i vänsterkanten.
2006-04-12, 22:32
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte

Men den kan man ju få bort genom att inte använda Internet explorer om du söker lite på firefox i forumet så hittar du snart hur man gör.

Jag har faktiskt aldrig störts speciellt av någons avatar, jag kan inte säga att jag alltid gillar dem animerade men Lassemans avatar är trevlig.

Det är kul att folket lägger ner energi på animerade avatarer, det skulle jag aldrig få för mig att göra.
2006-04-12, 22:36
insomnias avatar
Skaffa Adblock om ni har Firefox och blockera alla störiga avatarer. De förbjöds ett kort tag men det höll visst inte.

EDIT - Eller nej det var forumstandarden för den uppdaterade versionen av vBulletin kom jag ihåg nu, som de senare stängde av efter påtryckingar av oss som gillar de animerade skapelserna och vettigt tänkande.
2006-04-12, 22:37
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Skaffa Adblock om ni har Firefox och blockera alla störiga avatarer. De förbjöds ett kort tag men det höll visst inte.

Men då måste jag själv kontrollera alla avatarer med jämna mellanrum. Eller?
2006-04-12, 22:37
Medlem
Du kan stänga av avatarvisningen
http://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Ett annat sätt är att sätta en remsa maskeringstejp i vänsterkanten.
2006-04-12, 22:39
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är det någon som gillar de animerade avatarerna förutom ägarna själva? Frågan aktualiserades senast av J.N:s nya extremt irriterande epilepsi-framkallande avatar.

Läsbarheten minskar kraftigt när man ska försöka ignorera en blinkande, hoppande figur ute i vänsterkanten. Jag är säker på att det finns något schweiziskt forskningsinstitut som har bevisat detta.

Vad sägs?

Rör inte min avatar!

Idag tas "stötande" avatarer bort regelbundet, om det skulle finnas extremt epilepsiframkallande avatarer utan naket eller hakkors på så tycker jag att man kan diskutera om de ska tas bort de med. Men det handlar i så fall om något enstaka fall i månaden skulle jag gissa.

Alltså inget som motiverar att man går in och ändrar inställningarna i forumet.
2006-04-12, 22:39
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Du kan stänga av avatarvisningen
http://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Ett annat sätt är att sätta en remsa maskeringstejp i vänsterkanten.

Jag gillar avatarer! Det sista jag vill är att stänga av funktionen helt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in