Flashback bygger pepparkakshus!
2000-07-18, 14:19
Tänkte ev. starta en SMS-tjänst där användarna kan utbyta information om trafikkontroller längs det svenska vägnätet.
Är någon intresserad??
Citera
2000-07-18, 14:28
Medlem
Poliskontroller via SMS

Verkar coolt, men varifrån skulle sms:en skickas????
Citera
2000-07-21, 03:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Poliskontroller via SMS

vad tror du CP?
Citera
2000-07-25, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Poliskontroller via SMS

Jag är med =)
Citera
2000-07-28, 18:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Poliskontroller via SMS

cool ide briliant!
Citera
2000-07-28, 18:50
Medlem
Poliskontroller via SMS

cool ide briliant!
Citera
2000-07-31, 16:28
Medlem
Poliskontroller via SMS

Definitivt med!

Efter att ha blivit av med lappen en gång för mycket VET jag att en sådan tjänst skulle slå. Är den laglig? Ska du bilda bolag? Får man köpa lite aktier?

/Ali
Citera
2000-07-31, 17:49
Poliskontroller via SMS

Antar att det inte är mer olagligt än att ringa till sina vänner och tala om att man sett ev svart-vit folksnappare på en viss vägsträcka.
Antar att det kan bli aktuellt att starta ett bolag så småningom, men jag tänkte nog köra det som en hobbyverksammhet till att börja med.

Skulle ev. behöva hjälp med modereringen av meddelanden, vi vill ju inte få en massa SMS med oseriös information som t.ex "Gå in på http://www.free6.com".
Måste nog hyra in mig på en webbserver också.

Om någon är seriöst intresserad kan ni skicka ert telefonnummer till mig så KANSKE jag hör av mig.

OBS__Endast seriösa svar___
Citera
2000-08-05, 01:13
Poliskontroller via SMS

Hej,

Jag bodde i Köpenhamn ett år och förvånades över att alla taxichaufförer fick SMS med varningar om trafik-kontroller. Vissa gånger kunde det komma flera på en kort resa. Efter ett tag förklarade en av dom varför. I Danmark samarbetar enligt chaffisens uppgift polisen med webbsajten http://www.razzia.dk/ .

Anledningen till att de gör detta är att efter 10 sms eller fler så har de flesta med normalt minne glömt bort vilken gata den första varningen gällde. Så då sänker man farten överallt eftersom man vet att det är mycket skit på G.

Som ni säkert förstår så tipsar polisen även om riktiga kontroller och mycket kommer in från de som abbonnerar på tjänsten. Totalt sett så verkar alla jag talade med om tjänsten vara mycket nöjda. Vissa talade om hur många gånger de sparat "böter" eller räddat lappen tack vare den.

Ta en titt på sajten som förklarar varför den finns och hur det funkar. Jag skulle gärna se att något liknande skapades i Sverige.

Ps. Samma "företag" driver även sajten www.pvagt.dk som tipsar om lapplisor. Himla käckt va ;-)

Alingsåsaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in