Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2006-04-16, 07:42
Medlem
kinkykoreas avatar
nä....kolla istället upp PF Changs från USA...hot asian food
Citera
2006-04-17, 03:54
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
Sa ni tror iaf att min franchise kebab ide kan vara vart att utova?
Det tror inte jag. Åtminstone inte om den primära skillnaden är att du kommer att köra med "svensk" kebabsås istället för de lokala varianterna med hummus, tabouleh och bbq-sås. Det lär väl ta de etablerade kebaberierna typ två dagar att införa "dina" såser på menyn om det behövs.

Australierna gillar mat så att starta något i den svängen behöver absolut inte vara dumt men det kan behövas något mer än bara en extra sås eller två för att lyckas. Jämför med att starta svenska pizzeria i Oz. De lokala pizzabagarna skulle nog snabbt lägga till både beasås och strimlad vitkål i vinäger om de såg att det var populärt.
Citera
2006-04-17, 06:33
Medlem
TrialByErrors avatar
Svensk husmanskost skulle kunna vara ett lyckat koncept i Australien, främst i Melbourne, Sydney och Brisbane. Råkost är märkligt nog uppskattat av Bob and Sheila.

Byta en ingrediens kommer inte att funka men ett helt koncept kan göra det.
Citera
2006-04-18, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Det tror inte jag. Åtminstone inte om den primära skillnaden är att du kommer att köra med "svensk" kebabsås istället för de lokala varianterna med hummus, tabouleh och bbq-sås. Det lär väl ta de etablerade kebaberierna typ två dagar att införa "dina" såser på menyn om det behövs.

Australierna gillar mat så att starta något i den svängen behöver absolut inte vara dumt men det kan behövas något mer än bara en extra sås eller två för att lyckas. Jämför med att starta svenska pizzeria i Oz. De lokala pizzabagarna skulle nog snabbt lägga till både beasås och strimlad vitkål i vinäger om de såg att det var populärt.

Forst och framst ar inte kebaben jag har for avsikt att infora svensk, den ar tysk. Och visst kan val konkurrenterna gora en kopia, men liksom fallet med McDonalds behover inte det betyda att kunderna byter kebaboutlet...

Svensk turkpizza skulle aldrig bli populart har nere da ravarorna som anvands i Svensk izza ar av for lag kvalitet!!!
Citera
2006-04-18, 08:19
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Forst och framst ar inte kebaben jag har for avsikt att infora svensk, den ar tysk. Och visst kan val konkurrenterna gora en kopia, men liksom fallet med McDonalds behover inte det betyda att kunderna byter kebaboutlet...
Jag har inte lagt märke till att kebaberna här skulle vara av dålig kvalitet. Bättre än Sverige är de nog i alla fall. Tysk kebab tror jag aldrig jag käkat. För min del önskar jag dig lycka till och kommer gärna och köper en stor med allting på på öppningsdagen!
Citat:
Svensk turkpizza skulle aldrig bli populart har nere da ravarorna som anvands i Svensk izza ar av for lag kvalitet!!!
Man skall aldrig säga aldrig. Jag har haft några från Oz hemma och tagit dem till turkpizzeria och även om det skiljer sig från pizza som de är vana vid den så tyckte de att det var gott. Särskilt halvinbakad (som ett litet flottbadkar) kebabpizza med bea gjorde succé. Det är gott på ett annat sätt så att säga.
Citera
2006-04-19, 04:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Jag har inte lagt märke till att kebaberna här skulle vara av dålig kvalitet. Bättre än Sverige är de nog i alla fall. Tysk kebab tror jag aldrig jag käkat. För min del önskar jag dig lycka till och kommer gärna och köper en stor med allting på på öppningsdagen!.

jag har aldrig sagt att kebaben i Sverige ar av dalig kvalitet. Svensk kebab ar samma som tysk kebab!!!

tackar
Citera
2006-04-19, 04:55
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Men det var ju darfor jag startade den har traden... Jag vill ju veta var jag kan fa tag pa riktig turk-i-sverige-slem-kebab!!!

Du får leta reda på en Svensk koloni där nere och börja importera och sälja?

Här har du en grossist i vart fall
http://www.hevalkebab.se/
Citera
2006-04-19, 05:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Du får leta reda på en Svensk koloni där nere och börja importera och sälja?

Här har du en grossist i vart fall
http://www.hevalkebab.se/

Jag tror inte det behovs nagon svensk koloni for att lyckas salja idiotiskt mycket kebab har nere!

Tog en titt och gjorde lite googlande och fann http://www.sydneykebab.com.au
Citera
2006-04-21, 00:20
Medlem
nötallergikers avatar
om du befinner dig i sydney...

åk till newtown och hitta King street (den stora gatan mitt i newtown). Hitta stället "Istanbul on King" och beställ en kebabrulle med allt på. Pluggade i sydney för typ sex år sen men dom kebaberna jag inmundigade på istanbul var så jävla goda att jag minns dem än idag. De är endast överträffade av InterGrill på möllan i Malmö. Och vet att jag är kräsen när det gäller mina kebabs
Citera
2006-04-21, 00:25
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudlum
Får du ju tvärr itne där nere, tro mig jag har letat runt sm en dåre efter det med när jag bodde där :s

och det där är f.ö. skitsnack. finns massor av bra ställen som säljer gamla hederliga svenska turkiska kebabs. Då har du inte letat särskilt bra..

Men för ett konkret tips, som sagt, se ovan..
Citera
2006-04-21, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
och det där är f.ö. skitsnack. finns massor av bra ställen som säljer gamla hederliga svenska turkiska kebabs. Då har du inte letat särskilt bra..

Men för ett konkret tips, som sagt, se ovan..

Jag har letat som en galning jag med men hittills bara hittat ackliga hommus och bbqsas kebaber...

Tack for tipset, vet du nan bra kebabjoint i brisbane?
Citera
2006-04-24, 01:24
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Jag har letat som en galning jag med men hittills bara hittat ackliga hommus och bbqsas kebaber...

Tack for tipset, vet du nan bra kebabjoint i brisbane?

nae tyvärr. vet att jag käkade nåt gott i townsville, om du är på väg upp dit, men kommer inte ihåg var eller vad det hette...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in