2006-04-11, 11:39
Medlem
Racerbyces avatar
Läste detta på SVT Text häromdagen.

Citat:
Hemköpskedjans sammanställning av påskmatsförsäljningen visar på stora regionala variationer i valet av påskmat. Det visar sig att ekologiska ägg sålde bäst i östra Svealand och i södra Sverige. I Stockholm och Skåne köps mest löjrom och lamm, på Västkusten äts köttbullar medan det i Blekinge, Östergötland, Småland och norra Skåne köps mest godis. I Norrland äts mest smörgåskaviar och ägg i Sverige.

Vad säger ni, stämmer detta? Vad har ni på matbordet i påsk?

För min del, norrlänning som man är, stämmer det bra med ägg och Kalles kaviar, fast en del påskgodis blir det ju förstås också. Lamm och köttbullar till påsk har jag inte ens hört talas om förut.
Citera
2006-04-11, 12:06
Medlem
OliTs avatar
Mmm, ägg och kaviar.

Det blir dessvärre Nutrilett för mig den här påsken, om jag inte tar en dags paus i mitt dietande.
Citera
2006-04-11, 13:21
Medlem
-jOE!s avatar
Jag kommer inte att äta någon påskmat alls det här året, är mitt inne i en tentaperiod så jag har inte tid. Det blir något snabbt & enkelt.
Citera
2006-04-11, 13:25
Medlem
glyos avatar
ica köttbullar och makaroner blir det nog Med 2kg lösvikt.
Citera
2006-04-11, 13:28
Bannlyst
Egentligen inte mycket som skiljer sig från det gamla julbordet inte. Lamm äter jag inte av principskäl längre då jag råkade ut för en mycket obehaglig anrättning tidigare i mitt liv. Men det blir köttbullar ägg och sill med tillhörande nubbe bland annat.
Citera
2006-04-11, 15:24
Medlem
mjvs avatar
Följande kommer att ätas under påsken (boende på västkusten):
Sill,sill och mera sill - inlagd sill alltså.
Ägg är givet,gärna halvor med kaviar på.
Köttbullar,hemmagjorda (mina blir aldrig så goda som min salig moders,kanske ligger nåt i det där uttrycket "Mammas köttbullar"?)
Lamm kan jag käka oavsett vilken årstid det är men tyvärr är jag den ende i syskonskaran som gillar det så det blir nog inget av.
Äh va f-n,köper nog en bit och trycker i mig själv
/M/
Citera
2006-04-11, 15:45
Medlem
volvo 240s avatar
Smörgåstårta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto