Citat:
Ursprungligen postat av GodAfton
Lolloo.
Jag anser att hela ditt tänk, som visserligen tycks grundat i någon slags ärlig vilja att komma till rätta med pedofiliproblematiken, endast leder till att man ersätter ett övergrepp med ett annat.
Jag har arbetat inom äldrevården under en period och jag har svårt att se hur de dementa skulle kunna dra nytta av dessa "samhällsnyttiga" pedofiler med sina kortärmade skjortor och allmänt slemmiga framtoning.
Jag minns en rätt så dement man i nittioårsåldern som ofta låg och onanerade på sitt rum. Inte ropade han på pedofiler i kortärmade skjortor! Tvärt emot var det namnet på diverse dambekanta ifrån hans glans dagar som ekade genom korridoren.
Jag är tveksam till ditt upplägg.
Tack för ditt svar, jag förstår mycket väl vad du menar.
1 för det första är det ju ingen som ska tvinga pedofilerna in i 'det frivilliga tjänstgörandet som sexobjekt för långvårdsindustrin' ofta förkortat FSSS, vilket förhindrar varje form av övergrepp. Då pedofilerna har gratis tillgång till stödjande pedagogiska regelverk och terapeutisk apparatur som kan garantera en finstämd beteendemodifiering på kort sikt.
2 sedan kanske ju tyvärr inte alla dementa medborgare draga nytta av denna bonusfunktion på långvården, det är ju förvisso sant. Jag håller med dig om detta. Kanske en ny framtida medicinering kan ändra på detta?
3 Pedofiler som tjänstgör inom långvårssektorns industriellaorgasmframkallning tjänstgör ju dessutom som pedagogiska förebilder för tex dagisbarn som besöker långvården, min tanke var att de vid besöken skulle kunna se ned till pedofilen som sitter i en gallermadrasserad lyxcell med egen madrass.
Sedan kan barnen själva avgöra om de vill pissa eller bajsa på pedofilen. Pedofilen får på ett sådant vis dessutom månghudat tillgodogöra sig att de små hava så mycket gott inom sig.
Here comes that rain again