2006-04-10, 20:54
Medlem
L0darens avatar
Jag känner det jämt, får jag inte kött på en dag blir jag kinkig.
Samtidigt har jag en inställning att kött är fel på något sätt, jag ser upp till vegetarianer osv. Men jag kan absolut inte tänka mig att äta kött, har använt nikotin till och från, och för mig är det samma känsla när jag ska äta, eller äter kött.

Har ni känt ett sånt starkt sug på kött förut?
För mig är det mer än bara mat
Citera
2006-04-10, 21:17
Medlem
wembis avatar
Har jag inte ätit kött en dag så räknas inte maten som en riktig måltid. Grönsaker känner jag mest hat inför, och jag känner nästan konstant ett sug efter kött. Det kvittar nog vad det är för kött, bara det är kött.

Problemet för mig är att jag tycker synd om djuren som (troligtvis) har fått plågas hela livet bara för att bli en god måltid för mig.
Jag skulle gärna varit en vegetarian istället, men jag har testat det livet och mådde väldigt dåligt av det trots bra kontroll över vitaminintag och dylikt.
Hur jag än gör så mår jag dåligt, men jag valde att äta kött trots allt.(med dåligt samvete).
Citera
2006-04-10, 21:24
Medlem
mahutma_homos avatar
du kanske har järnbrist? män har dock större sug efter kött än kvinnor. enligt obekräftade källor.
Citera
2006-04-10, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
du kanske har järnbrist? män har dock större sug efter kött än kvinnor. enligt obekräftade källor.

Det talar EMOT järnbrist tycker jag.

Men suget efter kött är intressant! Själv är jag bara sugen på SMAKEN av kött, fast jag äter å andra sidan kött så ofta att suget kanske inte hinner uppstå?
Citera
2006-04-10, 22:32
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Problemet för mig är att jag tycker synd om djuren som (troligtvis) har fått plågas hela livet bara för att bli en god måltid för mig.
Jag skulle gärna varit en vegetarian istället, men jag har testat det livet och mådde väldigt dåligt av det trots bra kontroll över vitaminintag och dylikt.
Hur jag än gör så mår jag dåligt, men jag valde att äta kött trots allt.(med dåligt samvete).

Nej, det är missvisande. Det är ytterst få djur som plågas. Skulle tänka mig att Kycklingar och höner lider mest , vilket håller på att avhjälpas med den nya EU-lagen om burar mm.

Själv så kan jag få sån otroligt sug efter grillat kryddstarkt kött. Körde inom Stormarknaden och köpte färdig grillade revbenspjäll på middagsrasten eftersom jag blev så frukansvärt sugen på det för ett tag sedan. Suget kommer ganska ofta kanske 4-5 gånger i månaden. Och jag måste äta kött på dagen annars så funkar ingenting på dagen.
Citera
2006-04-12, 13:52
Medlem
Är också köttberoende, kallas köttomanen. Jag tror det kan bero på saltbrist
Citera
2006-04-12, 16:09
Bannlyst
Jag känner ofta ett sug efter kött.

när man tänker efter så är kött det godaste som finns. och jag skulle aldrig kunna tänka mig leva ett liv utan kött. men faktum är att jag tycker det känns bra att äta något som kutat runt och levt innan jag käkar det. om en gris skulle vara smartare och högre upp i näringskedjan än mig så skulle han ha käkat mig det är jag 100 på.

Jag blir så trött på folk som äter kött men endå är Anti mot jakt och dylikt.

Eller som dom där jävla tramsslamsorna som var med i "farmen" på tv4 förut som var tvungna att vara med på en grisslakt för att få äta köttet.

Jag tycker alla människor ska få slakta ett djur och sen bestämma sig om dom ska äta kött eller inte. Folk tar köttet för givet som nått som bara växer fram ur frysdisken.

KÖTT FTW!!!!!!!!!
Citera
2006-04-12, 19:41
Bannlyst
Vem är inte sugen på något saftigt
Citera
2006-04-12, 21:21
Medlem
hajkuus avatar
När jag går på en diet (som nu) så får jag ett ökat sug efter kött, gärna rosa men ej blodigt.
Att det skulle vara något konstigt eller onaturligt tycker jag bara är tjafs.
Människan är allätare och ska inte bara äta grönsaker.
Man behöver protein och jag äter mycket vilt som innehåller väldigt lite fett, så den kosten gör att jag mår bra. Så därför känner folk ett sug efter kött, man behöver animaliskt protein...
Citera
2006-04-13, 09:26
Medlem
Du kan leva på bara kött

Det går utmärkt att leva på bara kött. Då menar jag kött i bred bemärkelse, dvs inklusive fisk, ägg, inälvsmat etc. Jag har levt på animalisk mat i fyra år och på det har jag återvunnit min hälsa och halverat min vikt. Man kan strö några gröna blad på köttet om man vill, men det är inte nödvändigt.

Folk som i huvudsak lever på växtdelar har kanske ett bättre samvete, men de ruinerar sin hälsa.

Sten Sture
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in