• 5
  • 6
2006-05-20, 00:56
Medlem
Cohibas avatar
Min sambo tvang mig att acceptera 4 paket fullkornspasta i vagnen, när vi var och handlade, för att det är så nyttigt. Den handbakade Martelli som hängt på tork i 50 timmar och som jag brukar köpa och som har samma spänst som den på en bra trattoria i Trastevere var ju så onödigt dyr.

Gissa vilken hon äter av nu -
Citera
2006-05-20, 01:18
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Jag har provat men får inte i mig fullkornspastan asså. käka normal pasta ist och ät ett extra fiber rikt bröd till frukost eller något ist.
Onödigt att lida i onödan.
Citera
2006-05-20, 04:38
Medlem
WaRs avatar
Kokade lite fullkornsspaghetti härom dagen. Aldrig igen...
Citera
2006-05-20, 16:56
Medlem
New Pettsons avatar
När jag först provade fullkornspasta för några år sen, gillade jag det inte så mycket, men efter jag hade ätit det några gånger tyckte jag det smakar precis lika bra som vanlig pasta. Numera äter jag bara fullkornspasta, tycker vanlig pasta smakar skit.
Citera
2006-05-21, 01:04
Medlem
Smaken på fullkornspasta är något man får kompromissa med då den inte är lika god som vanlig pasta, ur GI-synpunkt ska fullkornspasta vara nyttigare

Fullkornspasta 40
Pasta 50

http://www.kostochhalsa.se/kost/Glyk...x+-+GI_m9.html

skiljer bara 10 GI enheter så det är egentligen inte nån större skillnad, dessutom är den dyrare än vanlig pasta
Citera
2006-05-21, 01:34
Medlem
Continental Ops avatar
de är dyrare
Citera
2006-05-21, 08:44
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiski
Smaken på fullkornspasta är något man får kompromissa med då den inte är lika god som vanlig pasta, ur GI-synpunkt ska fullkornspasta vara nyttigare

Fullkornspasta 40
Pasta 50

http://www.kostochhalsa.se/kost/Glyk...x+-+GI_m9.html

skiljer bara 10 GI enheter så det är egentligen inte nån större skillnad, dessutom är den dyrare än vanlig pasta

...och så har vi det lilla tillägget att GI är fullständigt irrelevant.
Citera
2006-05-21, 08:55
Medlem
Jag tycker att smaken är helt okej.
Den verkliga vinsten är dock att man känner sig mättare och står sig längre på fullkornspastan. (kör Kungsörnen)
Dessutom krävs det enligt mig mindre mängd av fullkornspastan än av den vanliga för att känna sig mätt.
Citera
2006-05-21, 10:39
Medlem
De är bra. Mer smak än vanliga.
Citera
2006-05-21, 12:41
Medlem
Deannas avatar
Har försökt att lura i min sambo fullkornsmakaroner (istället för de vanligtvis frekvent förekommande snabbmakaronerna), han påstår att det smakar gröt.. Och visst det kanske det gör..
Ju tunnare fullkornsmakaroner ju bättre, penne-modellen är ingen höjdare, men däremot är lasagnette från kungsörnen riktigt bra..

Jag tycker att fullkorn håller mig mätt längre, säkert något psykologiskt, men jag håller mig till fullkorn.
Citera
2006-05-25, 19:13
Medlem
Jag äter alltid fullkornspasta för att få i mig alla fibrer och långsamma kolhydrater jag behöver. Tycker inte ens det är så stor skillnad på smaken mellan vanlig och fullkorns.
Citera
2006-05-25, 19:21
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag tycker att fullkorn håller mig mätt längre, säkert något psykologiskt, men jag håller mig till fullkorn.

Ehh snarare fysiskt. Använd hjärnan.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in