2006-04-09, 10:39
Medlem
KnäHunDeNs avatar
En simpel förfrågan till moderatorgillet här på FB. Undrar om det inte kunde göras till rutin att den ansvarige moderatorn som flyttar/raderar inlägg skriver ett meddelande om detta i tråden?

Vissa moderatorer verkar ha detta som rutin när ovannämnda ingripanden blivit gjorda, andra verkar "glömma" bort det. Det förstnämnda får kategoriseras som nödvändig trädgårsskötsel i denna vildvuxna bakgård. Det senare däremot tycker jag lämnar en bitter eftersmak av censur.

Senaste exemplet var en tråd skapad i filosofi-forumet kallad "logikens begränsningar" som vid ena ögonblicket var där, för att vid nästa vara borta. Författaren anklagades ha kopierat inlägget, vilket skulle utmynnat i att tråden kastats. Tycker ett sådant ingripande åtminstone förtjänar ett meddelande. Samma sak skedde tidvis i feminist-forat där inlägg försvann titt som tätt (den tid jag läste i detta delforum).

Edit - Nu var visst mitt tråd-exempel tillbaka, med en massa OT raderat. Kan inte detta ingripande meddelas? Blir ju lite förvirrat annars....
Citera
2006-04-09, 12:08
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Eftersom det var jag som modererade tråden i filosofiforumet kan jag ju meddela turerna i det aktuella fallet: jag tog först bort tråden tillfälligt medan jag granskade anklagelsens riktighet. Eftersom tråden enligt min bedömning inte innebar ett uppenbart regelbrott återställde jag den - sedan OT-inläggen raderats - samtidigt som jag ändå tog upp saken till diskussion i Outlaw.

Generellt brukar jag meddela i PM när det handlar om kvalitetsinlägg som p.g.a. regelbrott måste raderas, och i tråden om det handlar om att flytta eller bryta ut intressanta OT-inlägg till en ny tråd. Handlar det bara om att radera inlägg av typen , "WORD!!!" etc. gör jag personligen sällan några noteringar i tråden.
Citera
2006-04-09, 22:07
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Generellt brukar jag meddela i PM när det handlar om kvalitetsinlägg som p.g.a. regelbrott måste raderas, och i tråden om det handlar om att flytta eller bryta ut intressanta OT-inlägg till en ny tråd. Handlar det bara om att radera inlägg av typen , "WORD!!!" etc. gör jag personligen sällan några noteringar i tråden.

Ja, vart lite förvirrat eftersom nämnda inlägg helt plötsligt var försvunnen för att återigen uppstå. Min ringa åsikt är dock att moderatorerna gärna skulle meddela även små ingrepp, av den typen du beskriver i sistnämnda fallet, med ett kort och gott litet inlägg.

Eftersom huvudfrågan är uppklarad och rubriken jag satt väldigt dålig, så kan ju nu denna tråd låsas och kastas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in