2006-04-06, 02:50
Medlem
Hej, Funderar på att investera i en kostym och då gärna en av bra kvalite som man kan ha länge. ett + är ju om den e snygg också.

Har väldans lust på gucci. får man en för 20.00 eller vad är priserna.?

MVH
David
Citera
2006-04-06, 03:57
Medlem
Schnyggves avatar
Är 20000 din budget kommer du definitivt hitta nått! Det får du lätt en för, såg en på abcd i gbg den kostade runt 13 så det ska nog gå bra!
Citera
2006-04-06, 04:05
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippen2000
Hej, Funderar på att investera i en kostym och då gärna en av bra kvalite som man kan ha länge. ett + är ju om den e snygg också.

Har väldans lust på gucci. får man en för 20.00 eller vad är priserna.?

MVH
David
för 20.00 kr kan du nog få skötselrådslappen om du har tur.

vill du ha en full mundering bör du lägga på en nolla samt ta bort punkten.

Citera
2006-04-06, 09:28
Medlem
men snälla en guccikostym? Du köper den ENBART för märket. Titta på en Hugo Boss istället om du frågar mig. Sitter minst lika bra och lika bra kvalité fast de har en del snyggare saker.
Citera
2006-04-06, 09:40
Medlem
Redbeards avatar
en "gucci kostym" är ju väldigt odefinierat... och det beror helt på omdet är nån standardgrejj eller om det är från kollektionen. Själv har jag ett par "standarder" från olika märken, och sen brukar jag tjacka kavajer och typ "roliga" saker från de stora modemärkena så som gucci ju är en del av
Citera
2006-04-06, 10:39
Medlem
sorry givetvis var det ju 20.000 jg menade.
har provat boss men de könns så gubbiga.

så de finns från 13.000 och uppåt.. det var ju glädjande nyheter för plånboken.
är det gucci store i storstäderna som gäller då eller?
tänkt mig en mörk kostym med ev ränder..
Citera
2006-04-06, 17:25
Medlem
Kharmas avatar
Jag gissar på att du har gjort ditt märkesval utan att prova en kostym. Har själv gjort det många gånger och ofta blivit besviken över att plagget inte passar. Gucci ligger i samma prisklass/kvalitet som många andra märken som du också borde prova. Bland de mer kända som jag antar att du är ute efter finns Dior, YSL, Prada, Marc Jacobs, Corneliani, Canali, Jil Sander (ABCD kan ha tagit bort det ur sitt sortiment) och Dolce & Gabbana. Alla dessa kostymer ligger i Sverige på mellan 9000-15000. Vill du ha dyrare får du åka utomlands eller köpa en skräddarsydd. Det finns många klassiska kostymer av mindre kända märken för mycket pengar men de är oftast tråkiga.

Klorinsky, Hugo Boss och Gucci är väldigt olika märken samt att Gucci har bättre kvalitet, i alla fall i kostymerna.

Redbeard vad menar du? En Gucci-kostym kommer alltid från en kollektion som alla andra plagg. Även om de varierar mellan 10000-50000 (reservation, har aldrig själv stött på en så dyr Gucci) i pris för ready-to-wear men de kommer fortfarande från en kollektion förutsatt att de säljs samtidigt. Gucci är också ett eget modemärke som ägs av Gucci Group där andra märken ingår.
Citera
2006-04-06, 23:19
Medlem
LasVegass avatar
Jag skulle rekommendera en Zegna.
Citera
2006-04-07, 12:19
Medlem
pepsoxs avatar
Skit i vilket märke det är. Är du villig att slanta upp 20.000 för en kostym så gör det. Det är bara att välja den som är snyggast och som sitter bäst ovsett vilket märke det sen råkar vara. För dom pengarna så brukar det mesta vara ganska okey.
Citera
2006-04-07, 12:37
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippen2000
sorry givetvis var det ju 20.000 jg menade.
har provat boss men de könns så gubbiga.

så de finns från 13.000 och uppåt.. det var ju glädjande nyheter för plånboken.
är det gucci store i storstäderna som gäller då eller?
tänkt mig en mörk kostym med ev ränder..

Fast Boss har en hel rad olika märken med olika stilar:

BOSS Black

BOSS Selection

BOSS Orange

BOSS Green

HUGO

BALDESSARINI

Nu hittar du nog inte så mycket kostymer under "Boss Green" men "Hugo" har en del som bör falla dig i smaken.
Citera
2006-04-09, 00:38
Medlem
attackks avatar
Baldessarini gör fina saker men för 20 000 får du en brioni, och den är inte att leka med. Visst, Helmut Lang, Jil Sander, Gucci i all ära men inget klår brioni. Sorry. Jag har redan sagt det här på manligt så nu får det vara nog!
Citera
2006-04-09, 14:26
Medlem
Kharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackk
Baldessarini gör fina saker men för 20 000 får du en brioni, och den är inte att leka med. Visst, Helmut Lang, Jil Sander, Gucci i all ära men inget klår brioni. Sorry. Jag har redan sagt det här på manligt så nu får det vara nog!

En Brioni ska vara skräddarsydd och det får man inte för 20 000. Om vi snackar konfektionskostymer beror mycket på din kroppsbyggnad och därför finns det inget som är bäst. Kvalitet och exklusiva smådetaljer kan variera men det absolut viktigaste är ändå passformen. Jag skulle alltid föredra en Dior-kostym eftersom jag har väldigt raka axlar vilket skapar ett veck i nacken och en luftbubbla i bröstet i de flesta kavajer, därför är de bäst för mig men kanske inte för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in