2006-04-06, 03:31
Medlem
Oddballs avatar
Tänker man som så att Flashbacks officiella användarantal kontra det egentliga användarantalet har en felmarginal på 0,5% av Sveriges befolkning så låter det rätt illa....

Men jag förstår problemet med att ta bort de inaktiva användarna. Dessutom är det ju ett problem som alla forum, föreningar, partier m.m har och inte så mycket att bli gråhårig över i det här fallet. Värre med SSU då som fick skattepengar med basis på ett fiktivt antal medlemmar.
Citera
2006-04-07, 00:44
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Värre med SSU då som fick skattepengar med basis på ett fiktivt antal medlemmar.

Ett problem som aldrig kommer drabba flashback. Fast det kanske är dags för flashbackpartiet? En sammanslutning över bångstyriga viljor som bara vill väl och är förbannat surriga av sig. Vad säger du Admin? Mest för att reta den nuvarande makteliten, starta ett parti och låt det som sker ske.
Citera
2006-04-07, 00:56
Medlem
Anemis avatar
Jag är finländare, och jag har förstått att några andra här också är det. Det tar ytterligare bort en liten, men ändå del av procenten.
Citera
2006-04-07, 09:12
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tänker man som så att Flashbacks officiella användarantal kontra det egentliga användarantalet har en felmarginal på 0,5% av Sveriges befolkning så låter det rätt illa....

Men jag förstår problemet med att ta bort de inaktiva användarna. Dessutom är det ju ett problem som alla forum, föreningar, partier m.m har och inte så mycket att bli gråhårig över i det här fallet. Värre med SSU då som fick skattepengar med basis på ett fiktivt antal medlemmar.

Man kan ju ta bort alla användare som inte skrivit ett enda inlägg till att börja med.
Citera
2006-04-08, 21:28
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Man kan ju ta bort alla användare som inte skrivit ett enda inlägg till att börja med.
Det håller jag med om. Har man inte skrivit ett enda inlägg på låt säga 3 månader, så kommer man nog inte skriva något alls.
Citera
2006-04-09, 02:13
Medlem
oGGos avatar
Old-medlemmar är inte med i den där räknaren. Tittar man på senaste registrerade användarnamn som i skrivande stund är (moog), har han/hon räknar-id 117331 i databasen. Antal medlemmar totalt är 101963 enligt countern.

Ja, resten får ni klura ut själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in