2006-04-05, 19:02
Medlem
Det är ju helt sanslöst. Drygt en procent av sveriges befolkning är reggade på detta forum. Måste säga grattis. Inte illa i ett land där allt är så bra och ängarna så gröna och inga männsikor har några problem alls. Fast det kanske uteslutande är eran förtjänst.
Citera
2006-04-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktav
Det är ju helt sanslöst. Drygt en procent av sveriges befolkning är reggade på detta forum. Måste säga grattis. Inte illa i ett land där allt är så bra och ängarna så gröna och inga männsikor har några problem alls. Fast det kanske uteslutande är eran förtjänst.

Mmm men jag tycker att vissa inte borde besöka forumet mer, för mycket skit nuförtiden :/
Citera
2006-04-05, 19:07
Medlem
Undra hur många procent av användarna som är smurfar? Skulle tro det är ganska många. Kanske inte som används aktivt, men folk som dumpat sina gamla konton och registrerat nya finns det ju rätt många av.
Citera
2006-04-05, 19:09
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Tycker vi borde göra en politisk angelägenhet av detta och få officiell minoritetsstatus.
Citera
2006-04-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umut
Mmm men jag tycker att vissa inte borde besöka forumet mer, för mycket skit nuförtiden :/

Skall jag ta det som en hint eller var det bara ett allmänt konstaterande från din sida
Citera
2006-04-05, 20:14
Bannlyst
Oktav du skämmer bara ut dig själv. 1% av sveriges befolkning är inte reggad här. Kanske 0.3% om vi ska va ärliga och sluta kolla på
"Medlemmar: 101 663
för det är inte 101 663 människor som har reggad sig här. kanske 40 000 som har reggad sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Undra hur många procent av användarna som är smurfar? Skulle tro det är ganska många. Kanske inte som används aktivt, men folk som dumpat sina gamla konton och registrerat nya finns det ju rätt många av.

41651 konton har 0 inlägg

25751 medlemmar är "(old)"

ta fram en sökfuntion så man kan söka på hur många som är bannade så ska vi se roliga siffror

flashbacks statistik ljuger så hårt
Citera
2006-04-05, 20:27
Medlem
J.Ns avatar
Citat:

Finns ju rätt många som inte är aktiva och ett antal som har många olika konton.
Citera
2006-04-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0d
Oktav du skämmer bara ut dig själv. 1% av sveriges befolkning är inte reggad här. Kanske 0.3% om vi ska va ärliga och sluta kolla på
"Medlemmar: 101 663
för det är inte 101 663 människor som har reggad sig här. kanske 40 000 som har reggad sig.

ta fram en sökfuntion så man kan söka på hur många som är bannade så ska vi se roliga siffror

Ok då får jag skämmas för att FB-staffen inte rensar bättre bland gamla konton. Det jag skrev baseras ju på antal synliga konton som står på första sidan. Att sedan kontona används är en annan sak... för hur många människor i sverige i dag används fullt ut?
Sen får jag väl skämmas för att du inte kan uppskatta en totalt kul men meningslös sak
Citera
2006-04-05, 22:00
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ok då får jag skämmas för att FB-staffen inte rensar bättre bland gamla konton.
Administrationen rensar inte bort gamla / inaktiva konton av två anledningar:
  • Inlägg skulle försvinna, vilket gör att många trådar blir mycket otydliga
  • Statistiken skall av (outgrundliga) anledningar hållas uppe, för forumstorlekens och reklamintäkternas skull
Citera
2006-04-05, 22:06
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Inlägg skulle försvinna, vilket gör att många trådar blir mycket otydliga

Precis.

Citat:
Statistiken skall av (outgrundliga) anledningar hållas uppe, för forumstorlekens och reklamintäkternas skull

Måhända en anledning, det tror jag bara admin kan uttala sig om, även om jag skulle vilja påstå att din första anledning är anledningen till att inga konton raderas.

Jag vet ju inte hur de som vill göra reklam här tänker, men åtminstone för egen del skulle jag titta långt mer på besökare per dag, och framförallt unika besökare per dag snarare en antal medlemmar (eller i detta fallet, registrerade konton) på FB.
Citera
2006-04-05, 22:44
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag vet ju inte hur de som vill göra reklam här tänker, men åtminstone för egen del skulle jag titta långt mer på besökare per dag, och framförallt unika besökare per dag snarare en antal medlemmar (eller i detta fallet, registrerade konton) på FB.
Exakt, antalet registrerade användare är helt ointressant för en annonsör. Det finns statistik för hur många unika besökare FB har per dag och månad, den är det som har betydelse även om personer som g0d gärna vill göra annat gällande.

Kontona tas inte bort för då tas inläggen bort, det beror på hur vBulletin är uppbyggt och ingenting annat. Visserligen kanske det går att fulkoda så att alla (old) konton tas bort från det totala, men jag antar att admin och root har bättre saker att lägga sin tid på än publikfrierier av det meningslösare slaget till FB:s kritiker.
Citera
2006-04-06, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Kontona tas inte bort för då tas inläggen bort

Citat:
Ursprungligen postat av g0d

vissa (old) har inlägg