2006-04-05, 10:49
Medlem
Cummos avatar
Disskuterade det här med min tjej härom kvällen. Hon var övertygad om att det fanns någon fysiologisk förklaring till att folk känner mindre eller inget alls första gången man röker gräs eller hasch.

Efter som både jag själv och min rökkompis blev helt overkligt bäng första gången vi rökte vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Kan det vara så att man fegar lite första gången man röker, eller röker för lite, för att det ska bli bra effekt. Eller finns det kanske en fysiologisk/kemisk/annan förklaring?

Sorry om ämnet varit uppe förut. Hittade inget i FAQ:n.
Citera
2006-04-05, 11:10
Medlem
Zydars avatar
Jag blev rätt bäng första gången, de 4-5 gångerna efter det kände jag inte speciellt mycket.
Citera
2006-04-05, 11:11
Medlem
Carcasss avatar
Jag blev bäng som fan första gången.
Citera
2006-04-05, 11:12
Medlem
Dirtans avatar
Det stämmer, men jag vet inte varför. Ett par polare rökte för första gången i helgen, de rökte nog kan jag lova Förväntade mig ett spymarathon haha

Istället satt de och var besvikna
Citera
2006-04-05, 12:01
Medlem
emilks avatar
Vill minnas att jag har läst att hjärnan inte har så mycket CB-receptorer naturligt, de blir fler då du börjar röka (förut hade du inget behov av så många). Det kan förklara varför folk får mindre/inget rus första gången. Andra förklaringar kan vara alltför högst ställda förväntningar ("hasch är som heroin!"), dålig rökteknik (håller inne röken för kort tid osv) samt att många är fulla då de röker första gången.
Citera
2006-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilk
Vill minnas att jag har läst att hjärnan inte har så mycket CB-receptorer naturligt, de blir fler då du börjar röka (förut hade du inget behov av så många). Det kan förklara varför folk får mindre/inget rus första gången. Andra förklaringar kan vara alltför högst ställda förväntningar ("hasch är som heroin!"), dålig rökteknik (håller inne röken för kort tid osv) samt att många är fulla då de röker första gången.

Hela den där receptorer-teorin är väl bara bull? Känns lite konstigt att hjärnan helt plötsligt skulle mutera sig själv..
Citera
2006-04-05, 23:37
Medlem
knatchs avatar
vet flera stycken som inte kännde ett piss dom första gångerna...jag har iaf. alltid trott att det är sant, stämmer ju inte på alla men d har väl med något i hjärnan o göra:P
Citera
2006-04-05, 23:57
Medlem
emilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiboll
Hela den där receptorer-teorin är väl bara bull? Känns lite konstigt att hjärnan helt plötsligt skulle mutera sig själv..

Mutera? Har ingeting med mutationer att göra. Bara är så att man kan få fler eller färre receptorer, tror det är ett fall i antal receptorer som gör att vissa droger kräver större och större dos också.
Citera
2006-04-05, 23:57
Medlem
Själv kände jag inget de första gångerna.

Varför? Riktigt dålig rökteknik.

Har man aldrig rökt tobak förut är det svårt att få i sig tillräckligt med rök för att bli hög.
Citera
2006-04-06, 00:05
Medlem
Mjaus avatar
Det är nog dålig rökteknik för det mesta.
Citera
2006-04-06, 00:35
Medlem
hookahs avatar
Jag tror på förväntningarna till stor del...kombinerat med rökteknik. Folk vet inte vad de letar efter i ruset.

Personligen dukade jag under totalt dock. Var utomhus på en karneval i Tyskland och hamnade sittande i en port. Blev kvar en timme typ...
Citera
2006-04-06, 00:38
Medlem
K K Bang Bangs avatar
Som jag har förstått det så är en bong att föredra första gången man ska röka på, om man inte är tobaksrökare.

Men hur svårt är det då att få i sig röken, via bong, då man i princip aldrig rökt förut? Är det väldigt svårt att få i sig nog för att bli hög?

Jag har bara rökt(tobak) några gånger då och då, hostar halvt ihjäl mig av halsbloss från en vanlig cigarett. Så jag undrar om jag kommer lyckas få i mig nog med rök för att bli hög. Är det stor skillnad på kyld rök från en bong? Jag ska förhoppningsvis testa snart och det lär väl visa sig, men det vore kul att höra andras erfarenheter av det ändå.

Ni som skrev att ni blev jävligt höga första gången, var ni rökare sen tidigare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in