2006-04-04, 14:13
Medlem
Orkos avatar
Jag har fått hem en massa Dollylåtar och nu undrar jag vilka ni kan rekommendera? Islands in the stream, Jolene, Here you come again och I will always love you känner jag till. Några andra guldkorn?
Citera
2006-04-04, 14:20
Medlem
BagareBengts avatar
Harper Valley PTA
Citera
2006-04-04, 14:21
Medlem
666Hates avatar
9-5
Citera
2006-04-04, 15:38
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Little Sparrow klår det mesta.
You know that I love You,
Why'd You Come In Here Lookin' Like That,
Heartbreaker,
och Save the last dance for Me är också bra förutom redan nämnda låtar.
Citera
2006-04-04, 16:37
Medlem
FNGs avatar
man måste även ta med följande i beräkningarna:

Drowning in a endless stream of tears
Coat of many Colours
The bargain store
Hennes House of the rising sun går inte heller av för hackor
Do i ever cross your mind?
I will always love you

Ah, gumman har gjort en del grymma låtar genom åren

//FNG
Citera
2006-04-04, 17:22
Medlem
Jolene är lite käck tycker jag.
Citera
2006-04-04, 17:29
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskmumrik
Jolene är lite käck tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Islands in the stream, Jolene, Here you come again och I will always love you känner jag till. Några andra guldkorn?
Citera
2006-04-04, 17:50
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Jag har fått hem en massa Dollylåtar och nu undrar jag vilka ni kan rekommendera? Islands in the stream, Jolene, Here you come again och I will always love you känner jag till. Några andra guldkorn?

Livedubbeln från 2004 "Live & well" innehåller ett brett utbud av damens låtar och jag kan verkligen rekomendera dig ett köp, man häpnar över frächören som Dolly uppvisar. Hon ger sig t.o.m på att tolka stairway to heaven och det låter fantastiskt bra! KÖP!!

Låtarna;

1. Orange blossom special
2. Train, train
3. The grass is blue
4. Mountain angel
5. Shine
6. Little sparrow
7. Rocky top
8. My Tennessee mountain home
9. Coat of many colours
10. Smokey mountain memories
11. Applejack
12. Marry me
13. Halos and horns
14. I'm gone
15. Dagger through the heart
16. If
17. After the gold rush
18. 9 to 5
19. Jolene
20. A cappella medley:
Island in the stream (medley)
Here you come again (medley)
Why'd you come in here lookin' like that (medley)
Two doors down (medley)
21. We Irish
22. Stairway to heaven
23. I will always love you

Information från ginza:

"Live and Well" spelades in inför en entusiastisk publik på hemmaplan i Dollywood, Tennessee i december 2002. Konserten var en del av Dollys Halos & Horns-turné, hennes första större turné på 10 år. Showen bygger i huvudsak på material från Dollys tre hyllade tillbaka-till-rötterna-album "The Grass Is Blue", "Little Sparrow" och "Halos & Horns", men vi får också klassiska hits som "9 to 5", "Jolene" och "I Will Always Love You" i fräscha akustiska versioner. Hon backas av the Blueniques, ett band bestående av några av bluegrass- och countrymusikens bästa musiker, och sällan eller aldrig har Dolly haft en bättre musikalisk omgivning att utgå från.

För oavsett hur bra musikerna är är det Dolly Partons show. Det är Dolly som glänser och gnistrar, både som sångerska och underhållare. Om det fortfarande skulle vara någon som tror på dum-blondinimagen, visar Dolly med all önskvärd tydlighet i mellansnacken att hon är smart, spirituell och enormt rolig, med en charmig självdistans som är svår att motstå. Men hon låter aldrig skämten och showen ta över på bekostnad av musiken. Oavsett om det handlar om känslofyllda ballader eller sprudlande bluegrassnummer är skärpan och koncentrationen hela tiden fullständig. "Live and Well" är helt enkelt en makalös uppvisning av en av vår tids stora artister!
Citera
2006-04-04, 18:41
Medlem
9-5
Citera
2006-04-04, 18:51
Medlem
brianmolkos avatar
lyssnade på Blowin in the wind och twelth of never från hennes senaste skiva, de var INTE bra
Citera
2006-04-04, 19:09
Medlem
Veyrons avatar
Heartbreak Express

Blir inte mer country-dansband än så!
Citera
2011-06-28, 20:12
Medlem
Bumpar tråden eftersom jag nyligen "upptäckt" Dolly Parton, har i och för sig vetat om henne länge men har aldrig lyssnat på hennes musik innan.

De bästa låtarna är enligt mig Daddy Was an old time preacher man, Coat of many colors samt Wildflowers.

Någon annan som lyssnar på henne och har några andra låtar att rekommendera ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in