2009-06-07, 22:58
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Funkar Liposinol mot matsuget?

Placebo effekt kanske? Vem vet.
2009-06-07, 23:12
Medlem
Tessie23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blezza
Placebo effekt kanske? Vem vet.

Dom som testat, gissar jag på...
2009-06-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Funkar Liposinol mot matsuget?

Vad jag har hört/läst så slutar nästan folk att äta pga alla långa toabesök vid Liposinol användande.
2009-06-07, 23:37
Medlem
Tessie23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaargen74
Vad jag har hört/läst så slutar nästan folk att äta pga alla långa toabesök vid Liposinol användande.

Okej, det vore ju guld värt om det skulle funka vid den här kuren... Har beställt ett paket så får vi se.
2009-06-08, 03:48
Medlem
tjinges avatar
Hej,

Har läst några sidor bakåt men har inte fått med mig alla 780 sidor. Har några frågor.

• Vad kan man förvänta sig för viktnedgång i veckan/månaden? Är 2-2 1/2 kg rimligt? Tänkte börja denna veckan och köra 1 månad framåt. Paus i juli-augusti (men ska ändå försöka leva så nyttigt det går). Och sen köra 1 månad till i augusti. Kanske även september.

• Är det okey med kolsyrat vatten (om man föredrar det istället för Coke Zero)? Tycker det är godare och känns inte lika sött.

• Verkar som många som startar med VLCD är sockerberoende. Har hört talas om någon detox-kur som heter BioDrain som rensar kroppen på alla avgifter, slaggprodukter etc. Tydligen så går det rätt genom kroppen och man stinker tydligen ganska mycket under den veckan och svettas som en gris. Är det någon som kombinerat BioDrain eller liknande detox-kur samtidigt som man startar VLCD för bli av med sötsuget fortare?

• Tänkte nog försöka träna 2-3 ggr i veckan, lätt styrketräning. Lite enklare att hålla sig i från onyttigheter då, när man har varit "duktig" och tränat. Problemet är ju att man blir hungrig efter en träning. Är det okej att äta en vlcd-snacksbar då (utöver de 3 drinkarna per dag)?

Inspirerande att läsa om allas resultat!
I morgon ska jag dessutom gå och kolla på ett par Nike+ skor och en iPod Nano.

Keep up the good work folks!
Senast redigerad av tjinge 2009-06-08 kl. 03:50.
2009-06-08, 04:16
Medlem
kan man behålla vikten efter cambridge genom att träna och äta sunt, eller är man livstidsdömd till jävla pullvret?
2009-06-08, 04:38
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjinge
Hej,

Har läst några sidor bakåt men har inte fått med mig alla 780 sidor. Har några frågor.

• Vad kan man förvänta sig för viktnedgång i veckan/månaden? Är 2-2 1/2 kg rimligt? Tänkte börja denna veckan och köra 1 månad framåt. Paus i juli-augusti (men ska ändå försöka leva så nyttigt det går). Och sen köra 1 månad till i augusti. Kanske även september.

• Är det okey med kolsyrat vatten (om man föredrar det istället för Coke Zero)? Tycker det är godare och känns inte lika sött.

• Verkar som många som startar med VLCD är sockerberoende. Har hört talas om någon detox-kur som heter BioDrain som rensar kroppen på alla avgifter, slaggprodukter etc. Tydligen så går det rätt genom kroppen och man stinker tydligen ganska mycket under den veckan och svettas som en gris. Är det någon som kombinerat BioDrain eller liknande detox-kur samtidigt som man startar VLCD för bli av med sötsuget fortare?

• Tänkte nog försöka träna 2-3 ggr i veckan, lätt styrketräning. Lite enklare att hålla sig i från onyttigheter då, när man har varit "duktig" och tränat. Problemet är ju att man blir hungrig efter en träning. Är det okej att äta en vlcd-snacksbar då (utöver de 3 drinkarna per dag)?

Inspirerande att läsa om allas resultat!
I morgon ska jag dessutom gå och kolla på ett par Nike+ skor och en iPod Nano.

Keep up the good work folks!

1. Du kan förvänta dig att du går ner mellan 8 och 12 kilo den första månaden beroende på hur överviktig du är och hur strikt kur du kör.

2. Ja, kolsyrat vatten går jättebra, innehåller ju inga kalorier(om det är osötat/ej smaksatt)

3. 99.9 av dessa kurer fungerar inte, eller så skulle en nyttigare kost ha gjort exakt samma. Så jag skulle rekomendera att skippa detoxen och gå direkt till VLCD. Nej du blir inte av med sltsuget fortare

4. Ja du kan äta saker som innehåller lite kalorier men mycket proteiner(proteiner är ju bra för musklerna). Sen så ska du äta 6 påsar/dag om du är kille eller 5 om du är tjej. Och drick mycket vatten, ca 3 liter/dag förutom shakesen.

Citat:
kan man behålla vikten efter cambridge genom att träna och äta sunt, eller är man livstidsdömd till jävla pullvret?
Nej du är inte livstidsdömd till pulvret. Efter kuren när du nått målet så kan du äta vanligt ingen, bara mindre kalorier och mer träning.
2009-06-08, 09:29
Medlem
Moxxy91s avatar
Alltså, VLCD diet, är det Nutrilett? Och jag har sökt på google, men hittar inte andra smaker på det. Någon som har lust o svara på dessa två frågor?

- Moxx
2009-06-08, 10:17
Medlem
Funderar lite hur man påverkas om man käkar tex, 85g nudlar eller en kycklingfile när du kör 100% VLCD? Om jag käkar vi säger ett paket nudlar 85g, vad händer då? Tar då kroppen upp det först, sen fortsätter den med fettet igen? Dvs det kan bli märkbar skillnad hur mycket du går ner på vi säger 1 vecka?
2009-06-08, 10:28
Medlem
kings1zes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moxxy91
Alltså, VLCD diet, är det Nutrilett? Och jag har sökt på google, men hittar inte andra smaker på det. Någon som har lust o svara på dessa två frågor?

- Moxx

VLCD-måltidsersättningar säljs i flera fabrikat i Sverige. Nutrilette, Naturdiet och Allevo är de vanligaste och finns på vanliga mataffärer. Cambridge säljs via konsulenter. Apoteket säljer Modifast som är en LCD, med något fler kalorier per dag. http://en.wikipedia.org/wiki/VLCD eller www.vlcd.se är bra om du vill veta mer.
2009-06-08, 10:31
Medlem
kings1zes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftee
Funderar lite hur man påverkas om man käkar tex, 85g nudlar eller en kycklingfile när du kör 100% VLCD? Om jag käkar vi säger ett paket nudlar 85g, vad händer då? Tar då kroppen upp det först, sen fortsätter den med fettet igen? Dvs det kan bli märkbar skillnad hur mycket du går ner på vi säger 1 vecka?

Om du inte vill bryta ketos vilket du kommer in i efter några dagar på VLCD ska du undvika att äta kolhydrater. Ett paket nudlar räcker nog för att bryta den. Det finns en del fördelar med att vara kvar i ketos. I övrigt om du äter lite kolhydratsnål mat påverkas inte ketosen, men du får ju i dig fler kalorier helt enkelt än om du bara kör på pulver/bars och på så sätt kan ju viktnedgången minska (även om det är marginellt om det skiljer ett par hundra kalorier per dag). Så vill man "fuska" bör man hålla sig till kolhydratssnål/fri mat.
2009-06-08, 10:38
Medlem
Moxxy91s avatar
Tackar tackar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in