2020-06-16, 16:50
Medlem
Hej

Får inte rätt medicin för att komma ur mitt mående. Det tar tid och jag blir bara sängliggande. Har hittat den medicin jag vill testa för att komma ur mitt mående och det finns via engelska hemsidor, vad är risken med det? Tas i tullen? Böter?
Citera
2020-06-16, 17:02
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Hej

Får inte rätt medicin för att komma ur mitt mående. Det tar tid och jag blir bara sängliggande. Har hittat den medicin jag vill testa för att komma ur mitt mående och det finns via engelska hemsidor, vad är risken med det? Tas i tullen? Böter?

Du får en lapp om att det blivit beslagtaget och att du skall ta kontakt med Tullen/Polisen.
Släng lappen och ignorera bara.
Citera
2020-06-16, 17:13
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Hej

Vad är det för medicin?
Citera
2020-06-16, 17:18
Bannlyst
Det kan som sagt fastna i tullen. Du får hem ett brev, ta det brevet, torka dig i arlset med det och skicka det till returadressen. Alternativt kasta det bara.
Citera
2020-06-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Vad är det för medicin?

Moclobemide
Citera
2020-06-16, 19:58
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Moclobemide
Varför vill de inte skriva ut den?
Citera
2020-06-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Varför vill de inte skriva ut den?

”Risker”. Har förklarat att Moclobemide inte medför samma risker som Parnate och Nardil
Senast redigerad av kallea79 2020-06-16 kl. 20:31.
Citera
2020-06-16, 22:01
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Hej

Risken är väl också att du inte vet vad du får om du köper från något skumt ställe på nätet.
Citera
2020-06-16, 22:08
Avslutad
Finns det inte också en risk med att du tar ett preparat, får någon allergisk reaktion eller nån allvarlig biverkning, måste åka in för akutvård och uppge vad du tagit, sen ser dom att du inte har recept, polisen blir inblandad?
Citera
2020-06-17, 00:16
Medlem
HermaeusMoras avatar
Hur säker är du på att denna nya medicin kommer fungera?
Är du nästan säker på att den kan fungera så kanske det kan vara värt risken att beställa.
Citera
2020-06-17, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Finns det inte också en risk med att du tar ett preparat, får någon allergisk reaktion eller nån allvarlig biverkning, måste åka in för akutvård och uppge vad du tagit, sen ser dom att du inte har recept, polisen blir inblandad?

Nej nej det funkar inte så. Av samma anledning som att en knarkare som åker in akut efter en heroin OD inte får polisen efter sig.
Jag har uppgett att jag tex köpt benso på nätet till läkare. Ingen bryr sig.

Den största risken man tar är att det är fejkprodukter som skadar en.
Senast redigerad av VillJalentine 2020-06-17 kl. 01:22.
Citera
2020-06-17, 15:44
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Det är ju inte narkotikaklassat så att polisen skulle bli inblandad är nog minimal.
Läste lite om medicinen den verkar bökigt att hålla på med,rentav farlig . Utan hjälp av läkare och dietist .
Vilka andra mediciner har du provat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in