2020-06-15, 21:59
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Vad vet du om det? Vill jag få förhållande med en yngre kille är det inga problem. Har fått avsluta ett par kk-relationer för att dom fick känslor.

Men om du är söt liten fröken som är 35-40 men ser ut som 20-25 (Vilket förresten alla yngre tanter med ditt beteende tror). Som skulle kunna ha ett seröst förhållande med en ung man så är du lite ovanlig. Du kanske till och med skulle kunna skaffa barn och familj med en ung man också. Men då är du ännu mer ovanlig (För att inte säga exceptionell).

Vi pratar om generella mönster här. Men visst jag frågade ju va ni har för vanföreställningar så tack för ditt bidrag.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-06-15 kl. 22:01.
Citera
2020-06-15, 22:00
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Och du inbillar dig att det är hon som är utnyttjad?

Egentligen tror jag ingen är utnyttjad båda parter har lite skoj bara.
Citera
2020-06-15, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Men om du är söt liten fröken som är 35-40 men ser ut som 20-25 (Vilket förresten alla yngre tanter med ditt beteende tror). Som skulle kunna ha ett seröst förhållande med en ung man så är du lite ovanlig. Du kanske till och med skulle kunna skaffa barn och familj med en ung man också. Men då är du ännu mer ovanlig.

Vi parerar om generella mönster här. Men visst jag frågade ju va ni har för vanföreställningar så tack för ditt bidrag.

Är 32 och ingen aning om hur gammal jag ser ut men sak samma.
Jag vill varken ha förhållande eller barn. Men om jag skulle ändra mig och vilja ha ett förhållande ska det vara med en yngre. Vill ju inte satsa på någon som redan passerat sitt bäst-före-datum enligt mig.
Citera
2020-06-15, 22:11
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Jag vill varken ha förhållande eller barn. Men om jag skulle ändra mig och vilja ha ett förhållande ska det vara med en yngre. Vill ju inte satsa på någon som redan passerat sitt bäst-före-datum enligt mig.

De kommer inte bli med mej eller någon jag känner som knullar kvinnor som är 35+ ibland i alla fall. Men lycka till om du skulle bestämma dej för att ha barn.

De är ju de som är de roliga att många av dess yngre tanter tror att den möjligheten finns. De är ju en del av vanföreställningarna.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-06-15 kl. 22:18.
Citera
2020-06-15, 22:13
Avslutad
Citat:
Du har en gravt felaktig bild av medelålders mäns marknadsvärde. En och annan rik knös får tag på en ung kvinna men majoriteten av oss sitter dumpade, ensamma och bittra. Kvinnorna ligger däremot runt med yngre män. Utnyttjade? Tror du de har andra planer än att rulla i sänghalmen med en ung kille så tror du fel. De trivs som singelcougers.

Jag är nog tillbörlig och ge dig rätt. Körde 'kukkarusellen' runt 40 års åldern, i ren desperation, trots 'äggklockan' antagligen redan slutat tikka. Sen har jag stadgat mig med en lite yngre man, inget uppsettsväckande. Inte just en kärleks relation, men det det duger för nu. Skulle jag bli singel igen, tror jag inte att jag aktivt vill söka efter en man. Alting har sin tid. Finns så mycket mer livet kan erbjuda än sex.
Citera
2020-06-15, 22:21
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:

De är ju de som är de roliga att många av dess yngre tanter tror att den möjligheten som LQ nämner finns. De är ju en del av vanföreställningarna jag pratar om.

Min kompis träffade en kvinna som va 34 (attraktiv för sin ålder) han är 22 (Men "manlig" och ser ut som om han är närmare 24) och hon torde på fullt alvar att dom skulle kunna va ett par i andras ögon. Och att folk inte skulle tycka att de va konstigt om dom va tillsammans : ).

Han är lite svag och vill inte ens va intim på offentliga plats med henne för att folk kollade konstigt : ).

Där har vi en skev verklighets uppfattningen : ). Som dessutom är vanlig ibland dessa yngre tanter.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-06-15 kl. 22:27.
Citera
2020-06-15, 22:21
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag är nog tillbörlig och ge dig rätt. Körde 'kukkarusellen' runt 40 års åldern, i ren desperation, trots 'äggklockan' antagligen redan slutat tikka. Sen har jag stadgat mig med en lite yngre man, inget uppsettsväckande. Inte just en kärleks relation, men det det duger för nu. Skulle jag bli singel igen, tror jag inte att jag aktivt vill söka efter en man. Alting har sin tid. Finns så mycket mer livet kan erbjuda än sex.
Det är män som vill leva i relationer. Inte kvinnor. Det har tagit mig lång tid att inse. Därför kan ni utnyttja oss till det ni tycker passar i olika delar av livet. Någon får bli pappa åt hennes barn och någon älskare. Unga älskare kan ni ordna nästan oavsett ett eget utseende.

Männen får inte välja och får inte de liv de ville ha. När vi passerat ungdomen är förstås sex fortfarande trevligt men det är en trygg relation vi vill ha mest. Men många av oss får inget av det. När barnen är födda vill kvinnan ha toy boys. Sedan när kvinnorna fått ut vad de ville ha i kärlekslivet kan de nöjt dra sig tillbaka och skaffa katt och umgås med barnbarnen. För männen väntar ensamheten, flaskan och inte sällan självmordet.
Senast redigerad av pbo 2020-06-15 kl. 22:31.
Citera
2020-06-15, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De kommer inte bli med mej eller någon jag känner som knullar kvinnor som är 35+ ibland i alla fall. Men lycka till om du skulle bestämma dej för att ha barn.

De är ju de som är de roliga att många av dess yngre tanter tror att den möjligheten finns. De är ju en del av vanföreställningarna.

Och den möjligheten finns uppenbarligen med tanke på att jag själv haft möjlighet att få en seriös relation med yngre killar.
Så jävla unik kan jag inte vara.
Citera
2020-06-15, 22:47
Avslutad
Citat:
Det är män som vill leva i relationer. Inte kvinnor. Det har tagit mig lång tid att inse. Därför kan ni utnyttja oss till det ni tycker passar i olika delar av livet. Någon får bli pappa åt hennes barn och någon älskare. Unga älskare kan ni ordna nästan oavsett ett eget utseende.

Männen får inte välja och får inte de liv de ville ha. När vi passerat ungdomen är förstås sex fortfarande trevligt men det är en trygg relation vi vill ha mest. Men många av oss får inget av det. När barnen är födda vill kvinnan ha toy boys. Sedan när kvinnorna fått ut vad de ville ha i kärlekslivet kan de nöjt dra sig tillbaka och skaffa katt och umgås med barnbarnen. För männen väntar ensamheten, flaskan och inte sällan självmordet.

Håller med till stort. Om inte mannen är duktig på matlagning och praktiska saker, då är katter/ hundar eller vad man nu tycker är roligt, lika bra sällskap. Jag tycker du låter som en vettig man, du borde inte vara ensam, bli bara aldrig bitter, för det märks. Alkohol är något man dricker när man är nöjd och glad med livet, det löser ingen problem!
Citera
2020-06-15, 23:13
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:

Nja vissa tar sina miljoner och lämnar landet. Kvar blir fattiga tanter utan pension, som måste snåla för att ha råd med kattmat. Det fattas bara att alla gör det, gisses, sverige skulle bli som somalia snabbt

Vi bör inse vad som gagnar oss, bli lika själviska som dem.
Citera
2020-06-15, 23:26
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Och den möjligheten finns uppenbarligen med tanke på att jag själv haft möjlighet att få en seriös relation med yngre killar.
Så jävla unik kan jag inte vara.

Jag känner ett par 100 killar i min ålder. Så jag tycke jag har har hyfsat underlag. Ingen kille som är 22 skulle inleda ett riktigt förhållande med någon som va 32. Och gör han de så är han riktig loser som inte kan få tjejer i sin egen ålder. Möjligtvis men några få undantag. Men detta anomalier.

Men de beror på vad man menar med seröst förhållande ovan pratar jag om pojkvän flickvän relation. Inte en KK relation. Då man bara gåt ditt och knullar ibland.

Sen finns de riktigt serösa förhållanden. Dvs barn och hela paketet.

Och tror du på fullt alvar att en snubbe skulle skaffa barn med någon är 10+ år äldre så är du helt tokig. lägg till 10 år och hon är verkligen tant medans han fortfarande är hyfsat ung. Händer inte. Men de är den vanföreställningen en del av dom här yngre tanterna lever med!

I och för sej va de en doc på svt om en rom som va 15 yngre äldre än en tant i 25 årsåldern som etablerade en relation och gifte sej! Hehe. Kunde va något kanske.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-06-16 kl. 00:20.
Citera
2020-06-15, 23:32
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Du har en gravt felaktig bild av medelålders mäns marknadsvärde. En och annan rik knös får tag på en ung kvinna men majoriteten av oss sitter dumpade, ensamma och bittra. Kvinnorna ligger däremot runt med yngre män. Utnyttjade? Tror du de har andra planer än att rulla i sänghalmen med en ung kille så tror du fel. De trivs som singelcougers.

många i min pappas ålder som jurister, affärsmän osv. Har ett andra äktenskap med en yngre kvinna. Vilken loser som helst kan ju inte göra de. Men de är ju självklart.

Jag tror faktiskt inte de. Alla yngre tanter beger sej inte ut på Tinder. Och dom som har lite vätt gör de nog inte. Dom flesta vill ha en riktig relation med en jämnårig. De kan jag nästa svära på.

Kvinnors drift att "knulla runt" är inte lika stark som våran. På hela taget klarar sej kvinnor utan sex länge. Jag vet massa tjejer som säger att de är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in