2020-06-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja det är i och för sig klart om dom både är av samma skrot och korn. Då spelar det ingen roll men kanske vill en sån kvinna ha en mer villig ung hingst som orkar mer och kan ge henne det hon behöver.

Jag tänker att om båda enbart vill ha sex så kvittar det vilken ålder man riktar in sig på, så länge båda är överens om det hela?
Och precis som det finns kvinnor av olika "sort" så finns det män av olika "sort" så då kan man säkert hitta åt lämpliga kombinationer?

Skulle jag söka en man för en seriös relation så skulle jag sannolikt föredra en man i ungefär min ålder, som också är klar med barn och den biten då jag är det. Både yngre män och kvinnor får gärna skaffa barn med någon i deras ålder, men vill man bara leka av sig spelar åldern mindre roll.
Citera
2020-06-16, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det om butler var mest på skämt. Jag förstår att du inte menade så, men det gick att läsa på det sättet.

Det kan hända att det finns massa kvinnor som helst vill ha en vettig och rejäl man, men i min ålder är ni inte kvar länge nog på marknaden för att man ska hinna få fatt på er. Inboxen är tom på alla håll.

Som flera gånger sagt i andra trådar, hittar folk varandra på jobbet, kurser, semester, fester eller har samma hobbies. Då jag inte haft mycket jobb under flera år, har chansen där varit noll. Semester har jag inte haft råd med, orsakad av mitt avsaknad av fast jobb. Fest? Har aldrig haft någon vännekrets. När det kommer till hobby, har det sällan kommit män i stället, och de var påhäng till någon redan. Jag har varit och hitta på en dejting sajt, så jag har alltså gjort mig tillgänglig. Att män också är kräsna där, när det kommer till status ( jobb ) och ålder, ja, det kan jag inte göra något åt. Ärlighet kommer man längst med, om man är seriös. TS gissar jag inte har baggrund i svenska värderingar, han har inte svarit på mitt fråga än. Tycker han ska åka hem till babbeland asap.Om det kostar mig och skriva detta, whatever, jag är van vid flera månaders utfrosning från Flashback.
Citera
2020-06-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag tror iofs att hon kommer att få gott om sex genom hela livet om hon bara vill. Detta gäller oavsett om man är man eller kvinna. Enda skillnaden är att de flesta män måste öppna plånboken för att få fri tillgång.

Poängen är dock inte huruvida man kan ha sex med massa olika snygga människor utan att ett sådant liv får negativa konsekvenser.

Man kan ju också välja några att ha bra sex med så länge dom inte hittat sin livs kärlek, om man själv är klar med den biten. Man måste inte ha många olika, några såpass att man får sex varje vecka räcker fint.
Och håller man sig till några man funkar fint sexuellt med, så behöver det inte vara negativt för ens liv heller om man redan uppfyllt det man vill, utan snarare bidra till ett bättre liv.

Inte säkert att alla kvinnor låtit bli att skaffa barn bara för att dom söker yngre män för sex, dom kan ju vara färdig med den biten också och bara sakna sex men inte en man för en kärleksrelation. Då är det väl bra att det finns män också som bara vill ha sex, så får båda parter det dom vill?
Citera
2020-06-16, 16:54
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jag är visserligen inte medelålders och har inte sex med folk på Tinder, men jag skulle vilja påpeka att jag absolut har självinsikt om att jag är en medioker kvinna utseendemässigt.

Jag tror inte egentligen att dessa kvinnor saknar självinsikt, utan snarare att det blir del av en personlighet där man gärna beter sig som om man är självsäker och ser sig själv som vacker, då folk knappast är intresserade över att höra deras "deppigheter" och vad de tycker är fult med sig själva. Varför dissa sitt eget utseende för någon som man vill attrahera liksom? Att våga tro lite på att man kan attrahera andra snyggingar och bete sig som att det är självklart ger såklart mer, och kan nog va rätt upplivande. Jag mår också bra av om snygga killar ger mig komplimanger och intresse.

Sluta med det där jävla reflekterandet. Det är SÅ nittiotalet.

Sluta nuppa också. Förbannat irriterande.
Citera
2020-06-16, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Ok, tack för att du förstod att implikationen av ditt resonemang va att de flesta kvinnor inte gillade sex. Men du tror alltså fortfarande att dom inte gillar sex. Egentligen snackar du bara skit och hävdar detta för du insåg att de framgick hur dum du är.

Att de faktum att de är mindre än 50% kvinnor Tinder på något sätt skulle bevisa att de flesta kvinnor inte gillar sex är fruktansvärt dumt : ).

Kvinnor behöver inte använda använda appar för att få knulla! Dom använder appar för att för att de är roligt. Jag kan lova dej att genomsnittskvinnan 20-35 har mycket mer sex och mycket fler ytliga relationer än genomsnitts mannen samma ålder. Även om dom inte sitter på Bodycontact som du och andra retards.

De finns statetisk på hur många ytliga förbindelser kvinnor har och hur ofta kvinnor har sex. Och de chockerande läsning för många.

Och är man kåt och gillar att knulla i likhet med alla fertila kvinnor (bevisligen) så tar dom naturligtvis en man dom är attraherade av. Inte dom kåtaste. Och flesta knullar beviligen inte 20 åringar som du och en del andra yngre tanter gör.

Du är trög ju! Jag pratade inte ens om pengar i första hand utan att män som är något äldre är mer i fast med något yngre kvinnor. Och dessutom finns de en attraktion som förstärks när de är en viss ålders skillnad. De finns som sagt studier på de. Men de är ju kvinnorna du fullt allvar lossas att du tror inte gillar sex. Haha

"Andra retards" Ojojoj vilken mogen argumentation.
Gör så att du PM:ar den statistiken som visar att kvinnor har sex med många partners och flera gånger i månaden. För jag tycker inte det hör till ämnet.

"Och tjejer i den ålder jag är nu kommer va mer intresserade eftersom dom kommer vilja stadga sej med någon som har god ekonomi..." Du skrev det själv.
"Nej dom gör inte det och jag har förklarat varför.
Nej jag "lossas" inte utan jag inser fakta och är logisk. Vet själv hur det är att vara med en äldre om man älskar sex. Det går inte då man har helt olika nivåer av sexlust.

Och för att komma till ämnet igen- just därför söker sig kåta kvinnor till yngre män. Jag kan få äldre eller sådana i min ålder men har lagt ner det helt då jag inser att det inte funkar utan bara leder till frustration, både hos mig och hos killen som såklart märker att han inte kan leverera det jag vill.
Citera
2020-06-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Man kan ju också välja några att ha bra sex med så länge dom inte hittat sin livs kärlek, om man själv är klar med den biten. Man måste inte ha många olika, några såpass att man får sex varje vecka räcker fint.
Och håller man sig till några man funkar fint sexuellt med, så behöver det inte vara negativt för ens liv heller om man redan uppfyllt det man vill, utan snarare bidra till ett bättre liv.

Inte säkert att alla kvinnor låtit bli att skaffa barn bara för att dom söker yngre män för sex, dom kan ju vara färdig med den biten också och bara sakna sex men inte en man för en kärleksrelation. Då är det väl bra att det finns män också som bara vill ha sex, så får båda parter det dom vill?

Fast det är ju idén om att man kan ha sex med vem som helst utan känslor som är skadlig. Inte lätt att bygga en fungerande relation senare. Och dessutom otrygg miljö för barn i deras närhet.
Citera
2020-06-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Fast det är ju idén om att man kan ha sex med vem som helst utan känslor som är skadlig. Inte lätt att bygga en fungerande relation senare. Och dessutom otrygg miljö för barn i deras närhet.

Det finns ju en hel del variabler i detta, jag utgår från att man inte har några barn boendes hemma, utan att dom är utflugna och inte snokar i sina föräldrars sexliv.

Jag har haft några varaktiga relationer, senaste på 13 år, men dom senaste åren har jag inte velat ha det, pga psykisk ohälsa och total avsaknad av sexlust. Då jag väl mår bra igen och sexlusten är tillbaka så ser jag inte att det är skadligt så länge jag vet vem jag är och har sex med några män utan att ha en kärleksrelation med dom.

Det behöver ju inte vara 5 nya män i veckan för den kvinna som har barnen kvar hemma, det tror jag inte på. Men för en kvinna som bara saknar sexet och har det under någorlunda ansvarsfulla former, hur kan det vara skadligt då? Om man redan haft relationer så vet man ju hur det är och vad som krävs för det. Jag har svårt att tro att man tappar den förmågan om man tillåter sig lite lagom äventyr en tid då man tycker att man behöver det.

Jag är övertygad om att jag (och förmodligen andra också) är fullt kapabel till att ha en funderande relation ifall jag önskar det, om lämplig man dyker upp, men jag har fullt upp med att "bli människa" efter ohälsan, så inte läge för kravfylld relation just nu, och då passar kravlöst sex med några pålitliga män ypperligt. Det ger mig ännu bättre kvalitet på mitt liv än om jag avstår sexet helt enkelt.
Citera
2020-06-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De kommer inte bli med mej eller någon jag känner som knullar kvinnor som är 35+ ibland i alla fall. Men lycka till om du skulle bestämma dej för att ha barn.

De är ju de som är de roliga att många av dess yngre tanter tror att den möjligheten finns. De är ju en del av vanföreställningarna.
Macron, Frankrikes president, är gift med en betydligt äldre kvinna, som var hans lärare under skolåldern. Macron förefaller inte ha några problem med att hans fru är äldre. Äldre kvinnor besitter en klokhet och erfarenhet som ingen ung tjej någonsin kommer i närheten av. Jag vet inte vad du har träffat för äldre kvinnor men det finns många charmiga, självsäkra, spontana, vältränade kvinnor. Jag tror definitivt att yngre män kan ha ett förhållande med en äldre kvinna. En äldre kvinna kan förmedla en trygghet som få yngre kan. Dessutom gör livserfarenheten att diskussionsområdena är vida, vilket krävs när nyhetens behag har lagt sig.
Citera
2020-06-16, 21:07
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Sluta med det där jävla reflekterandet. Det är SÅ nittiotalet.

Sluta nuppa också. Förbannat irriterande.

Jaså, nån som är emot sex. Dags att sluta med sånt, det är SÅ 1800-talet.

Nuppa är trevligt förstår du.
Citera
2020-06-16, 21:19
Medlem
Äldre kvinnor som är nyskilda och jagar lammkött på Tinder är väl egentligen inget annat än blivande Bag-IN-Box-Ladys...

Hur länge ska det pågå innan polletten trillar ner och ni inser en gång för alla att Svenne-banan-kvinna är inget relationsmaterial utan en slaskhink där man tömmer...

Förövrigt har Makaronen i Frankrike ett mamma-komplex...
Citera
2020-06-16, 21:19
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Man behöver ju inte själv känna sig yngre bara för att man har sex med en yngre man, men det kan vara uppfriskande att få andra perspektiv helt enkelt.
Och jag har inte träffat någon man i någon ålder som bara presterat i fyra sekunder, tack och lov. Men det är ju återkommande träffar så man får en dos uppfriskning lite nu och då.

Verkar som skämtet gick dig förbi

Vi pratar troligen om samma sak, dock med lite andra ord kan jag tänka mig. Sen är det väl lite också (från manligt perspektiv) titta, jag är fortfarande attraktiv för yngre kvinnor, vilket ger en kick för stunden.
Citera
2020-06-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Macron, Frankrikes president, är gift med en betydligt äldre kvinna, som var hans lärare under skolåldern. Macron förefaller inte ha några problem med att hans fru är äldre. Äldre kvinnor besitter en klokhet och erfarenhet som ingen ung tjej någonsin kommer i närheten av. Jag vet inte vad du har träffat för äldre kvinnor men det finns många charmiga, självsäkra, spontana, vältränade kvinnor. Jag tror definitivt att yngre män kan ha ett förhållande med en äldre kvinna. En äldre kvinna kan förmedla en trygghet som få yngre kan. Dessutom gör livserfarenheten att diskussionsområdena är vida, vilket krävs när nyhetens behag har lagt sig.

Bullshit

Mamma komplex...

Oftast de som har relation med äldre kvinna kallar henne för mor i andra sammanhang.. O hur sjukt är inte det.
Är det någon äcklig fettish om att leva ut fantasier om hur mamma pippar med sin son eller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in