Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Fast det är ju idén om att man kan ha sex med vem som helst utan känslor som är skadlig. Inte lätt att bygga en fungerande relation senare. Och dessutom otrygg miljö för barn i deras närhet.
Det finns ju en hel del variabler i detta, jag utgår från att man inte har några barn boendes hemma, utan att dom är utflugna och inte snokar i sina föräldrars sexliv.
Jag har haft några varaktiga relationer, senaste på 13 år, men dom senaste åren har jag inte velat ha det, pga psykisk ohälsa och total avsaknad av sexlust. Då jag väl mår bra igen och sexlusten är tillbaka så ser jag inte att det är skadligt så länge jag vet vem jag är och har sex med några män utan att ha en kärleksrelation med dom.
Det behöver ju inte vara 5 nya män i veckan för den kvinna som har barnen kvar hemma, det tror jag inte på. Men för en kvinna som bara saknar sexet och har det under någorlunda ansvarsfulla former, hur kan det vara skadligt då? Om man redan haft relationer så vet man ju hur det är och vad som krävs för det. Jag har svårt att tro att man tappar den förmågan om man tillåter sig lite lagom äventyr en tid då man tycker att man behöver det.
Jag är övertygad om att jag (och förmodligen andra också) är fullt kapabel till att ha en funderande relation ifall jag önskar det, om lämplig man dyker upp, men jag har fullt upp med att "bli människa" efter ohälsan, så inte läge för kravfylld relation just nu, och då passar kravlöst sex med några pålitliga män ypperligt. Det ger mig ännu bättre kvalitet på mitt liv än om jag avstår sexet helt enkelt.