2020-06-15, 13:53
Medlem
Abletons avatar
Är det en bra idé eller inte?
Citera
2020-06-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ableton
Är det en bra idé eller inte?

Vad tror du själv....?
Citera
2020-06-15, 15:15
Medlem
Vad jag förstått så går det spåra mixer hyfsat lätt om du så skickar en konstig summa.

Tex 853.73 usd. Får du då 853.73 usd till din wallet är det stor sannolikhet det är du.

Skickar du däremot 100usd som är en vanlig suamma att skicka blir det svårare eftersom det är så många som skicka den summan.

Tissfördröjning är också viktig. Sätt de två 1 dag så hinner liknande summor som skickas öka.
Citera
2020-06-15, 15:30
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Vad jag förstått så går det spåra mixer hyfsat lätt om du så skickar en konstig summa.

Tex 853.73 usd. Får du då 853.73 usd till din wallet är det stor sannolikhet det är du.

Skickar du däremot 100usd som är en vanlig suamma att skicka blir det svårare eftersom det är så många som skicka den summan.

Tissfördröjning är också viktig. Sätt de två 1 dag så hinner liknande summor som skickas öka.

Fast man skickar ju bitcoin exempelvis och inte usd.
Värde mot usd varierar ju med tiden.
Citera
2020-06-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Fast man skickar ju bitcoin exempelvis och inte usd.
Värde mot usd varierar ju med tiden.
Såklart inget problem för datorer.

Allt sparas ju så bara kolla vad 1 btc var värd vid tiden de skickades. Bitcoin stora nackdel. Även om du gjorde det för 7 år sedan skulle man kunna gå tillbaka och se allt
Citera
2020-06-15, 19:02
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush

Det funkar inte så. Du skickar btc. Du kan knappt få exakt 100 usd även om du försöker.
Du kan välja fördröjning av 96 timmar. Och inder tiden har hundratals redan mixat. Dessutom är summan inte samma, eftersom mixer tar en procent som tjänst.
Citera
2020-06-15, 19:05
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Vad tror du själv....?

Vad tycker du? Det är en intressant fråga iaf.

Att ha det först på egen wallet gör inte mindre spårbar.
Citera
2020-06-15, 20:02
Medlem
Beror helt på vad det ska användas till och hur hemlig man ska vara. Egen mjukvaru wallet vidare till någon mindre känd wallet sen tumbler på det.

Ska man vara mer hemlig så är det mobil wallet med burner phone och kontantkort växla till en mindre spårbar valuta, tvätta denna, tillbaka till btc och sen tumbler igen.
Citera
2020-06-16, 09:43
Medlem
Abletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Beror helt på vad det ska användas till och hur hemlig man ska vara. Egen mjukvaru wallet vidare till någon mindre känd wallet ...

Och vad får man med det? Bara att följa transaktioner i blokchain.

Någon med mer kunskap behövs här för att svara på frågan.
Citera
2020-06-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ableton
Och vad får man med det? Bara att följa transaktioner i blokchain.

Någon med mer kunskap behövs här för att svara på frågan.

Vad får du ut av att följa dom i "blokchain"? Du får tex ett spår till en ospårbar mobil wallet, eller en mjukvaru wallet, du får vilken wallet, men hur ska du sen koppla den till en person? Inte direkt så att ditt ip nummer är med i transaktionen... Det gör du inte utan att få tag i mobilen eller datorn med mjukvaru wallet. Och får någon tag på dom har du klantat dig redan. Du kommer förbi problemet bara att mellanlanda i något av ovan innan du tumblar, om du ens behöver göra det för du får ändå en del anonymitet. Ska du som jag sa vara ännu mer hemlig så växla till en bättre crypto som inte är så öppen och spårbar som bitcoin, och göm dig där innan du går tillbaka till bitcoin nätverket om du nu måste använda bitcoin.
Citera
2020-06-17, 18:06
Medlem
Frågan alla ställer sig är hur säker en mindre är?

Man hade gärna velat se nån demonstration eller uppgifter på hur mycket det behöver läggas ner för att lyckas spåra en transaktion.
Citera
2020-06-22, 14:00
Medlem
standardsvars avatar
Vilken mixer bör man välja?

Jag har en väldigt ickeanonym plånbok på blockchain. Men kan jag köra genom t.ex. cryptomixer.app och sedan direkt till min plånbok på flugsvamp. Eller är det som att be om problem?

Brukar ha en vän som sköter anonymiserandet, skickar swish till honom och sen får jag in det på flugsvamp. Men måste fixa det själv, p.g.a. olika anledningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in