Citat:
Ursprungligen postat av
Finlandsstarkeman
Om man borstar tänderna med rätt teknik med vanlig mjuk tandborste och fluortandkräm morgon och kväll två minuter per gång och dessutom går till tandhygienist vartannat år så får man aldrig hål i tänderna eller tandlossning.
Utslaget på en genomsnittlig livstid är tiden man behöver lägga på tandborstning ca två månader. Varför kan inte folk sköta sina tänder när det är så enkelt som jag förklarar?
Jag har inga hål och har aldrig haft och det trots bl.a. en hel del meth. Två minuter morgon och kväll och att gå till tandhygienist vartannat år för att ta bort tandsten och kolla munnen är inte så jobbigt jämfört med tandvärk, lagningar, dra ut lösa tänder m.m.
Så vad är felet med folk som ideligen får hål i tänderna och ibland tandlossning? Vad gör folk för fel, och hur är det möjligt att få karies om man har lite framförhållning, organisation på sitt liv och är mån om sin hälsa?
Det var det dummaste jag har hört på länge!
Tandläkare har förklarat för mig att salivens sammansättning, genetik och muntorrhet påverkar vad som händer med tänderna!