• 1
  • 2
2020-06-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDawkins
Ni som inte anser AFA/Antifa har riktiga terrorceller i Sverige kan läsa de 2 länkarna nedan på den första skryter AFA själva de gjort en mordbrand. Den andra är AFA som smugglat in automatkarbiner som AR-15 och planerat begå terrordåd mot svenskar. Är inte detta terrorism rent juridiskt? Att Socialdemokraterna gillar AFA och låter dem hållas är en annan sak.

https://antifa.se/2005/12/28/pressme...-nazistgarden/

https://www.nordfront.se/jonas-linde...n-i-taberg.smr

Inget av de brott du beskriver där är terroristbrott.

Det första är mordbrand och det andra är grovt vapenbrott.

Rekvisit för terrorbrott är att brottet allvarligt kan skada en stat eller mellanstadiet organisations samt att syftet är att antingen injaga fruktan i en befolkning/befolkningsgrupper, eller
tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller att avstå från att vidta en åtgärd, eller
allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer i en stat eller i en mellanstatlig organisation.

Inget av rekvisiten för terrorbrott uppnås i de exempel du ger.
Citera
2020-06-16, 09:09
Medlem
Amerikansk lag gäller mig veterligen inte i Sverige, så självfallet fåt du inte ta lagen i egna händer gentemot AFA.

Sedan tror jag inte på den typen av förbud. Det är precis som när man terrorklassar Al Qaida, vilket leder till IS/ISIS, eller som när man diskuterar förbud av nazistiska organisationer (tidigare NSF, sedermera SMR och numera NMR).

Helt enkelt: Det här är inte grupper man ansöker om medlemskap i. När de terrorklassas blir det därför svårt att påvisa samröret. Om samröret kan bevisas och man vidtar kraftåtgärder mot gruppen i fråga, så är det bara att byta namn och gå under ny flagg. Det är precis som med lagstiftning kring narkotika, där myndigheter konstant ligger efter. Det är först när skadan är skedd och analys skett som förbud införs.

Dock ser jag gärna att alla som har samröre med AFA utplånas från jordens yta, men det är en annan sak!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in