2006-06-09, 21:02
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Kan varmt tipsa om sida 194 i TV4:s texttv. Där står när alla reklamavbrott är, exakt på sekunden hur långa de är och så vidare.

http://www.tv4.se/tv4/sites/texttv/texttv.aspx?page=192

Jag är faktiskt förvånad över att de visade avsparken den här gången. De brukar alltid hoppa in efter 3-4 minuter. Fittfyran. :shoot2:
Citera
2006-06-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Tyskland kommer garanterat gå till kvartsfinal, sen får vi se efter det. Tyskarna har en förmåga att "växa" allt eftersom turneringen fortskrider. Tänk på att Ballack inte spelade.

Skulle nog vara mer orolig för sverige som inte imponerat i sina för VM matcher

På tal om att imponera i sina för VM matcher så kommer jag på rak arm på att Tyskland har vunnit mot Liechtenstein(!), kryssat mot Japan och fått storstryk utav Italienarna...
Citera
2006-06-09, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ja hon har en riktigt jobbig röst. Hon är säkert kompetent, men så fort hon öppnar munnen börjar handen instinktivt leta efter fjärrkontrollen.

SVT visar tecken på kvotering man/kvinna. Sug kuk säger jag till SVT. Mute on
Citera
2006-06-09, 23:09
Medlem
Verves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
På tal om att imponera i sina för VM matcher så kommer jag på rak arm på att Tyskland har vunnit mot Liechtenstein(!), kryssat mot Japan och fått storstryk utav Italienarna...

Du glömmer också att dem slog Kolombia med 3-0 i sin sista landskamp. Det lustiga med en match mellan Sverige och Tyskland vore att det blir en match mellan två lag som har problem med defensiven. Kanske bäddar för något riktigt roligt?
Citera
2006-06-09, 23:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Hur fan tänker egentligen Argentinas Coach!? Bänkar Messi. Och vem får spela Saviola!? Saviola, killen som inte ens platsade i Barcelonas trupp. Tycker verkligen inte att killen är en toppspelare. Är Messi verkligen helt skadefri?
Nåja, då går det väl åt helvete för Argentina i detta VM också. Tycker faktiskt det är värre att välja Saviola, än att bänka Messi. Messi kanske inte är helt fulltränad, men att välja Saviola, killen har verkligen inget att göra i ett Argentinskt lag, inte ens i truppen.

Jag personligen tycker att det är helt okej att vila Leo med tanke på vilka man har i de kommande matcherna, Serbien och Holland. Han har ju en spelstil där han springer mycket och kanske inte riktigt är 100% fit heller.
Citera
2006-06-09, 23:56
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag personligen tycker att det är helt okej att vila Leo med tanke på vilka man har i de kommande matcherna, Serbien och Holland. Han har ju en spelstil där han springer mycket och kanske inte riktigt är 100% fit heller.

Förvisso, men det är ju inte direkt så att Elfenbenskusten är ett Trinidad direkt.
Dessutom så måste jag komma tillbaka till det, Saviola. Har de verkligen ingen bättre ersättare för Messi!?
Citera
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verve
Du glömmer också att dem slog Kolombia med 3-0 i sin sista landskamp.

De slog, inte dem.
Citera
Bannlyst
Hatar TV4 för deras jävla reklamer. Dom har reklam, sen när sändningen börjar igen så snackar dom i max 4 minuter och sen är det reklam igen.

Hatar SVT för deras jävla Pohjanen och Swedberg. Jag är för jämlikhet mellan könen....men dom där två klarar jag inte av

Förövrig så tyckte jag Equador spelade en fin fotboll. Tyskarnas mål var inte dåliga dom heller. Intressanta matcher har det varit idag med tanke på att vi möter något av lagen i den gruppen sen. Sverige går ju självklart vidare från vår grupp
Citera
2006-06-10, 00:20
Medlem
chillionaires avatar
Underbart att Ecuador vann! ariktigt glad! koolt var det, sitter redan och laddar för emorron! Fotbolls vm ar som himmelriket
Citera
2006-06-10, 03:06
Medlem
De första två matcherna var underhållande, speciellt den första.
Som en vanlig tv-tittare var det trevligt, gräset såg grönt o tätt ut, mycket publik och trevlig stäming. På det fick vi även se flera snygga mål. Summa sumarum, en väldigt bra första dag på detta VM.

Men vi matas inte bara med fotboll från arenorna......det är även en del studiosnack i SVT och TV4.

De bägge kanalerna lägger in så otroligt mycket tid innan och efter matcherna för att verkligen "suga på karamellen" så att säga. Behöver vi allt trams? Visst, SVT's klipp från förr är härligt att se. Men studiosnacket blir så krampaktigt med så mycket tid at fylla. De dividerar till oändliga om backlinje här och mittbackar där....försvarsmissar hos Tyskland osv. Fanns det ingen tanke att Tyskarna kanske inte spelade helt hundra över hela planen just därför de kände att Costa Rica var en munsbit?

"Experterna" slår knut på sig själva för att bräcka varandra i analyser som mer och mer tenderar att bli "anala".

Tv 4's Ola Wenström är också ett kapitel för sig. Vi såg och hörde redan i programmen om Allstars mot 94-laget härom veckan hur han går på sådär lite kompis-retar aktigt med folk i studion. Bojan verkar vara en tacksam hackkyckling som inte lite visar irriation. I går kväll blev det för mycket när Ola passade över en tittarfråga om hur många man kan ha på bänken i VM med att groda ur sig -"det där med bänken känner ju du till, Bojan".

Varför har TV 4 dragit in ett 11-manna mål i studion? Inte ens de smaklösa italienska TV-kanalerna skulle komma på en sådan knäpp sak.

Man kanske skall vara glad så länge spelet på planen är bättre än studiosnacket.
Citera
2006-06-10, 03:10
Medlem
Tråkigt sen när matcherna börjar gå samtidigt... speciellt om man inte har TV4+ eller SVT24. Nån som vet om matcher eftersänds i SVT eller TV4?
Citera
2006-06-10, 10:01
Medlem
icys avatar
Märkligt nog så tyckte jag andra matchen var bättre än öppningsmatchen. Finare mål i Tyskland matchen, och mål är alltid trevligt, men för mig kändes matchen avslagen. Kanske för att jag inte brydde mig speciellt vem som vann, och kanske kändes det som om Tyskland skulle fixa det, blev bara spänning under mycket korta perioder. Medan Polen-Equador känndes mer som en riktig match, en viktigare match på något sätt, och mer spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in