2020-06-12, 16:10
Medlem
Hej.

Det här blir mitt första inlägg, har googlat runt men inte kunnat hitta något, så vänder mig till kollektivet.

Jag har stött på verkligt hårresande nonchalans och totalt förakt för konsumentköplagen i en kontakt med CDON. Jag har uttömt de interna möjligheterna där och står i begrepp att gå vidare till ARN, skall samla ihop några trådar först bara.

Oavsett har hanteringen varit sådan att jag helt enkelt inte kan tro att detta är hur ett företag i den kalibern vill framstå och framställa sig. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med deras VD och få hans syn på saken, är det verkligen så han vill att hans företag skall agera? Inget svar blir också ett svar, så att säga. Känner verkligen att jag bör ge honom möjlighet att se saken och uttala sig, såpass skarpt reagerar både jag och alla i min omgivning som jag visat saken för.

Nu undrar jag, hur får jag tag på kontaktuppgifter till honom? Jag vill inte vara en crazy stalker och ringa eller meddela honom privat, det känns över gränsen. Någon slags mer formell kanal är bättre.

Vet någon, eller kan någon hjälpa till?

Tack på förhand för både råd, tips och hjälp.
Citera
2020-06-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AshFall
Hej.

Det här blir mitt första inlägg, har googlat runt men inte kunnat hitta något, så vänder mig till kollektivet.

Jag har stött på verkligt hårresande nonchalans och totalt förakt för konsumentköplagen i en kontakt med CDON. Jag har uttömt de interna möjligheterna där och står i begrepp att gå vidare till ARN, skall samla ihop några trådar först bara.

Oavsett har hanteringen varit sådan att jag helt enkelt inte kan tro att detta är hur ett företag i den kalibern vill framstå och framställa sig. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med deras VD och få hans syn på saken, är det verkligen så han vill att hans företag skall agera? Inget svar blir också ett svar, så att säga. Känner verkligen att jag bör ge honom möjlighet att se saken och uttala sig, såpass skarpt reagerar både jag och alla i min omgivning som jag visat saken för.

Nu undrar jag, hur får jag tag på kontaktuppgifter till honom? Jag vill inte vara en crazy stalker och ringa eller meddela honom privat, det känns över gränsen. Någon slags mer formell kanal är bättre.

Du vet att cdon bara är ett marketplace numera? De har alltså inget eget lager.
Citera
2020-06-12, 16:22
Medlem
Ja, förstår det.

Varan köptes av dem som återförsäljare. De hänvisade först till Microsoft för reklamationen, och Microsoft bekräftade att varan inte höll förväntad standard/funktion efter 2.5 år, alltså produktfel. Dock täcker microsoft tydligen bara de 2 första åren av den treåriga reklamationsrätten, och de hänvisade mig tillbaks till CDON för åtgärd med instruktioner om att CDON skulle skicka varan till dem och få den utbytt. När jag skickade den till CDON drog de dock fötterna efter sig, svarare sen att de inte tänkte åtgärda saken. Jag protesterade såklart med bakgrund av informationen från Microsoft, vilket resulterade i att CDON började skicka runt mig en massa och sedan helt enkelt sluta svara. Efter att ha haft min vara i sitt förvar i 5 månader skickade de tillbaks den utan kommentar, oåtgärdad, och nu är den mer trasig än innan. Har en lång logg på all kommunikation i ärendet.

Det är dock tydligt att CDON inte skött sig här, alls, och det tycker jag att VDn bör få möjlighet att svara på.
Citera
2020-06-12, 16:25
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshFall
Hej.

Har du börjat med funktionen hos CDON som finns till för denna typ av ärenden, Kundombudsmannen?

Citat:
Behöver ditt ärende ses över av en neutral tredjepart? Kontakta vår kundombudsman på kundombudsman@cdon.com

https://cdon.se/kundservice/om_f%C3%B6retaget/
Citera
2020-06-12, 16:30
Medlem
@Stygotius

Ja, fick till sist kontakt med kundombudsmannen (hur neutral den är som anställd på CDON är omöjligt att avgöra) och fick liknande tidsförspillan och bristande kommunikation. Personen svarade inte ens förrän efter de oaviserat skickat tillbaks min vara två veckor efter kontakt och jag upprepade gånger efter att jag sett meddelandet om leverans från dem sökt kontakt och svar på vad de gjort för bedömning och vad de beslutat.

Summeringsvis mycket dåligt.
Citera
2020-06-12, 18:08
Medlem
Linkedin är troligen möjligt att nå vd via. Annars kan du ju bara leta upp vad han heter på typ allabolag och sen chansa på förnamn.efternamn@cdon.se
Citera
2020-06-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Linkedin är troligen möjligt att nå vd via. Annars kan du ju bara leta upp vad han heter på typ allabolag och sen chansa på förnamn.efternamn@cdon.se

Rimligt, bra förslag. Skall testa med de vägarna. Tack!
Senast redigerad av AshFall 2020-06-12 kl. 19:38.
Citera
2020-06-12, 20:48
Medlem
Förvänta dig inget svar bara. Ditt agerande bjuder nog mest till ett gott skratt åt slipsfolket i fikarummet, på sin höjd. Du betyder liksom inte ett skit för dom.
Citera
2020-06-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Förvänta dig inget svar bara. Ditt agerande bjuder nog mest till ett gott skratt åt slipsfolket i fikarummet, på sin höjd. Du betyder liksom inte ett skit för dom.

Jo, är såklart medveten om det.

Likväl så känner jag att jag, för min del, vill agera korrekt och rimligt och ge alla parter möjligheten att uttala sig. Därefter får vi se. Det här känns som något jag skulle vilja driva hela vägen. Om inget annat så för att påvisa konsumentskyddets nästan totala förfall och hur vi står i maktförhållande gentemot aktörer som högst medvetet isolerar sig från kundkontakt.
Citera
2020-06-12, 21:50
Medlem
Citat:
KONTAKTA CDON.COM
Behöver du komma i kontakt med oss gällande ett företagsärende når du våra kontaktpersoner på förnamn.efternamn@cdon.com.
CDON AB
https://www.allabolag.se/5564061702/cdon-ab

Man skulle kunna gissa på kristoffer.valiharju@cdon.com men även om det stämmer har han garanterat en assistent som sorterar och går igenom allt. Skulle säga att jag är rätt tveksam på att du kommer nå fram via mail.

-edit-
Googlade och mailen ska stämma enligt CDONs pressutskick, även hans nummer finns med där.
https://news.cision.com/se/cdon-com/r/cdon-com-storsatsar-pa-black-friday,c2679187
Testa att ringa!
Senast redigerad av Asguk 2020-06-12 kl. 22:01.
Citera
2020-06-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk

CDON AB
https://www.allabolag.se/5564061702/cdon-ab

Man skulle kunna gissa på kristoffer.valiharju@cdon.com men även om det stämmer har han garanterat en assistent som sorterar och går igenom allt. Skulle säga att jag är rätt tveksam på att du kommer nå fram via mail.

-edit-
Googlade och mailen ska stämma enligt CDONs pressutskick, även hans nummer finns med där.
https://news.cision.com/se/cdon-com/r/cdon-com-storsatsar-pa-black-friday,c2679187
Testa att ringa!

Bra snokat!

Två vägar jag skall ta en titt på.
Citera
2020-06-12, 23:35
Medlem
för.efternamn@domännamn.se
Standardformatet fungerar i 9/10 av fallen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera