Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Inte alls! Det finns absolut belägg för att nikotin är bra för din ämnesomsättning och studier pågår huruvida nikotin kan lindra eller t.o.m. förhindra cytokinstormar under COVID19.
Min absoluta övertygelse dock är att all fjantsnus faller bort till förmån för extra strong.

Jag trodde faktiskt att du var ett troll "jag mår i alla fall bra" är ju inget giltigt argument, det borde du veta.
Att det
påverkar (en snabbare ämnesomsättning är inte alltid universellt bra för alla på jorden) ämnesomsättningen tvivlar jag inte en sekund på, det gör kaffe, amfetamin med. Och jag har god erfarenhet av alla tre, så det är inget nytt för mig.
Jag vet att det pågår studier om nikotin+Corona efter den sinnesrubbade slutsatsen då man såg att rökare var smittade mer sällan. Det pågår säkert mer studier också, ungefär hela världen vrider och vänder på varje sten nu så.
Jag tolkar dina slutsatser som felaktiga fram tills dess att motsatsen är bevisad.
Spekulationer har jag inget emot, men när man presenterar gissningar som fakta så reagerar jag. Särskilt när det gäller liv och hälsa. Och jag vet att jag inte är den enda, under vissa omständigheter så är det ju till och med ett allvarligt brott.