2005-06-28, 12:43
Bannlyst
fòr nàn vecka sen kòpte jag en icemat pà webhallen inne i centrala stockholm. nàr jag kom hem och skulle testa sà fuckade den inte med min mus??? sà jag gick tillbaka och talade om fòr dem om vad som hade hànt och fick byta till en steelpad. nàr jag kom hem med denna mòttes jag av samma sak som fòrut ATT INTE MUS HELVETET FUNKAR MED MATTAN!!!! sà jag gick tillbaka till webhallen i hopp om att fà byta till en matta som det var garanterat att den funkar med optiska mòss. Men nàr jag gick fram till kassan mòttes jag av ett tjurigt: Nee du fàr inte byta den musmattor e en fòrbrukningsvara! jahopp dà sa jag till dem att jag tycker dom kunde varnat om det pà deras hemsida, men dà pàstàr helt plòtsligt killen i kassan att han redan sagt till mig att den kanske inte funkar GAAAH!!!! efter en halvtimmes tjatande ville dom fortfarande inte byta, jag gav dà upp och gick hem

sà bojkotta webhallen!! sà att inte det hànder samma sak med er som det hànde med mig. www.mycom.se ligger precis runt hòrnet dem har lika fina priser men mkt bàttre service. min kompis fick byta en hàrddisk han kòpt dàr nàr den inte funka (antagligen pga statiskelektrisitet) och det e vàll vàrkligen vad jag kallar fòrbrukningsvara!

EDIT:jag sitter pà utlàndsk layout pà mitt tangentbord

//Oscar
Citera
2005-06-28, 12:46
Medlem
L0darens avatar
vadå inte funkar med musmattan?

Hur kan en mus INTE funka med en musmatta?

Låter lite vekt om du frågar mig.
Citera
2005-06-28, 12:57
Medlem
Självklart kan en optisk mus krångla och bete sig underligt på vissa underlag. Varför man tillverkar musmattor i det materialet är dock oerhört märkligt.
Citera
2005-06-28, 12:58
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Nejdå, det förekommer att vissa optiska möss inte funkar med vissa musmattor, typ Icemat. Logitechs och MS äldre möss kan ha vissa problem. Det har något med hur musmattans materiel sprider ljuset från musen.
F.ö är en ICemat knappast att jämföra med en sladdrig musmatta för 20:-. Så är förpackningen bara i oskadat skick så tycker jag allt att Webhallen borde tagit tillbaks den. Hade du däremot slitit sönder förpackningen så håller jag nog med Webhallen. Sekunda varor är svårsålt
Citera
2005-06-28, 13:02
Medlem
ceziums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Inte alls. vissa möss funkar inte med vissa underlag. Bra möss funkar oftast på alla underlag men det finns ingen garanti. själv kör jag black icemat och mx500, det funkar lysande.

den musmatta jag tycker verkar bäst av min erfarenhet är func. Dock är den rätt ful men funktionen i den är ju det viktiga.

EDIT: Mr_Bliss va visst 4 minuter snabbare än mig *grrr*
Citera
2005-06-28, 13:03
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Nejdå, det förekommer att vissa optiska möss inte funkar med vissa musmattor, typ Icemat. Logitechs och MS äldre möss kan ha vissa problem. Det har något med hur musmattans materiel sprider ljuset från musen.
F.ö är en ICemat knappast att jämföra med en sladdrig musmatta för 20:-. Så är förpackningen bara i oskadat skick så tycker jag allt att Webhallen borde tagit tillbaks den. Hade du däremot slitit sönder förpackningen så håller jag nog med Webhallen. Sekunda varor är svårsålt

Ok

Men om hans mus e så kass att den inte funkar med 2 olika musmattor, då tycker jag han ska köpa en ny mus

Ic3: Är lite efterblivet att sitta och skriva "bojkotta webhallen"
Du kanske borde ha lite större koll på dina inköp istället?
Citera
2005-06-28, 13:21
Bannlyst
om ingen hade varnat mig om att min Microsoft mus inte skulle funka sà ere inte sà làtt att veta..sen testade vi med min kompis mx1000 och det vart "delay" tillome med den musen...
Citera
2005-06-28, 13:32
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ic3
om ingen hade varnat mig om att min Microsoft mus inte skulle funka sà ere inte sà làtt att veta..sen testade vi med min kompis mx1000 och det vart "delay" tillome med den musen...
Mja jag tar det ju för otroligt att det är fel på musmattan. Fast konstigare saker har ju hänt. Ta med dig musmattan och din kompis mus till Webhallen och be dem kolla själva. Rena produktfel kan de inte neka dig att reklamera.
Citera
2005-06-28, 14:29
Medlem
yendors avatar
Webhallen, kan det vara gamla JET-data kanske?

Optiska möss fungerar absolut inte med vilken matta som helst. Det kan vara riktigt krångligt med mattor som har mönster vilka ger rena prisma-effekter.
Föreslår att du provar musen på ett vanligt jäkla papper (helst oblekt) för att se om musen är som den ska vara.

Annars har jag inte mycket att säga annat än att jag alltid köper Logitech eftersom microsoft inte har blivit speciellt mycket bättre på att göra möss sedan den första jag provade 1982.

Vill du slippa problem med mattor föreslår jag att du skaffar en trackman. Styr med tummen och spara handleden.
Citera
2005-06-28, 15:15
Medlem
Thoffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Utbudet och servicen är utmärkt. Vad mer kan man begära?

Förövrigt så behöver man väl knappast musmatta till optisk mus?

Jag håller med dig om att webbhallens service är utmärkt, men de ställer ett enkelt krav på kunderna; KÖP INGET DU INTE KAN ANVÄNDA FÖR DU KOMMER INTE FÅ BYTA DET. Jag tycker det är ett rimligt krav, och eftersom deras priser ofta ligger väldigt lågt så...

Och man behöver visst en musmatta till en optiskt mus annars låter det så mycket när man drar musen, lyfter upp den och flyttar tillbara den och sätter ner den igen. Det ljudet är skitirriterande.
Citera
2005-06-29, 18:56
Bannlyst
Musmatta till optisk mus? Du med oss skämta aprilo eller?
Citera
2005-06-30, 21:37
Medlem
Har aldrig varit med om att en mus har totalt lagt av pga. musmattan. Webhallen är dock en bra affär, har inte haft något strul med dem alls. Bra support, snabba leveranser, lättanvänd hemsida osv... det som Big M sa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in