2020-06-10, 08:03
Medlem
Hur ofta brukar ni träffa varandra under dejtingfasen? Varje vecka eller mer sällan än så?

Samma fråga när ni sedan blivit ett par men fortfarande särbos. Tycker ni det är självklart att ta sig tiden & orken att träffa den andra personen?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-06-10 kl. 08:08.
Citera
2020-06-10, 08:12
Medlem
Något på helgen brukar väl vara vanligt, men grejen är ju att det finns ju egentligen inget fast värde för det. Det viktigaste är ju att vara lyhörda för varandra och hur väl det känns när man träffas. Sedan beror det ju på hur mycket kontakt man har via ex. sms också mitt i veckan. Om det känns som man börjar om med själva dejtandet varje gång och det hela känns lite smått krystat när man träffas, så är det ju för lite. Ja, det är en svår balansgång det där med egentid och fixa det som behövs på hemmafronten när man är fri på helgen från jobbet, samt att ha tid för varandra.
Senast redigerad av Kammadaj 2020-06-10 kl. 08:18.
Citera
2020-06-10, 08:23
Medlem
Retcon26s avatar
Om man inte orkar eller vill ses minst två gånger i veckan som särbo, finns det realistiskt inte mycket hopp för framtiden i förhållandet.
Citera
2020-06-10, 08:41
Medlem
Vi dejtade aldrig utan blev ett par första kvällen, men vi träffades varje dag efter det även om det ibland blev väldigt korta träffar.

När vi efter ett par veckor hade börjat ha sex så sov vi hos varandra varje natt, 6 månader efter att vi träffats var vi sambos på riktigt och förlovade.
Citera
2020-06-10, 09:13
Medlem
orrecrists avatar
Nog olika. Men jag träffade en tjej en gång som bodde väldigt många mil bort, så det blev träff i början var 2-3 vecka, det var perfekt vi han bygga upp spänning osv men till sist ville hon ju mera såklart och tyckte avståndet började bli jobbigt, men vi pratade i telefon varje dag samt sms.

Annars finns nog ingen magisk gräns som sagt olika från fall till fall, bor man i samma stad kanske man ska vänta minst en vecka varje fall mellan varje dejt tills det känns bra då kan man träffas lite oftare.
Citera
2020-06-10, 09:27
Medlem
Jag gillar ofta att ses så ofta som möjligt om jag faller dit vilket antingen sker första dejten eller inte alls för min del. Sen får man väl anpassa sig lite för tjejens del, dem brukar normalt vara lite långsammare. Har hänt att tjejer velat ses en gång i veckan i början, jag har fortsatt dejta andra såklart och tappat intresse. Sen har dem fallit dit men då har jag "fallit bort" istället eller hittat någon mer intressant.

Så kort och gott, det gäller att smida medan järnet är varmt men samtidigt ha en balans som känns bra för båda. Om personen du dejtar inte vill ses tillräckligt ofta för din del tycker jag det är helt ok att träffa andra för dig.
Citera
2020-06-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Jag gillar ofta att ses så ofta som möjligt om jag faller dit vilket antingen sker första dejten eller inte alls för min del. Sen får man väl anpassa sig lite för tjejens del, dem brukar normalt vara lite långsammare. Har hänt att tjejer velat ses en gång i veckan i början, jag har fortsatt dejta andra såklart och tappat intresse. Sen har dem fallit dit men då har jag "fallit bort" istället eller hittat någon mer intressant.

Så kort och gott, det gäller att smida medan järnet är varmt men samtidigt ha en balans som känns bra för båda. Om personen du dejtar inte vill ses tillräckligt ofta för din del tycker jag det är helt ok att träffa andra för dig.

Ja jag har fått bryta med personen, tyvärr har man lite känslor kvar för honom fortfarande. Kommer inte leta nån annan då jag inte letade innan honom heller.

(Ironiskt nog är personen en "incel" som brukade beklaga sig över att han inte kan hitta en tjej. Samtidigt som han kan inte, orkar inte, vill inte och allt sånt. Men nog om det).
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-06-10 kl. 11:29.
Citera
2020-06-10, 11:14
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Om man inte orkar eller vill ses minst två gånger i veckan som särbo, finns det realistiskt inte mycket hopp för framtiden i förhållandet.

Menar du under helgen (vanligtvis 2 dagar) eller helgen + någon dag i veckan i övrigt?
Citera
2020-06-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Menar du under helgen (vanligtvis 2 dagar) eller helgen + någon dag i veckan i övrigt?

Ganska hundra på att hon menar en helgdag och en kväll under veckan.
Citera
2020-06-10, 22:56
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization

Ja precis, jag menar helgen + någon dag i veckan.

Givetvis kommer det ju ibland bli mindre vissa veckor beroende på om något kommer upp, men det är väl tumregeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in