Citat:
Ursprungligen postat av
KR12345
Kan man verkligen ändra räntevillkor så retroaktivt?
Har för mig att jag i samtal med Swedbank fick förklarat att de tog en avgift i dessa fall för att lösa handpenningslånet på några tusenlappar, men minns inte riktigt.
Jag förhandlade till mig 0% ränta hos Nordea under förutsättning att jag tog bolånet hos dom.
Det gick bra att byta till annan bank för bolånet men då skulle jag få betala normal ränta för handpenningslånet. Jag fick ju pengar för handpenningen så fort min egen försäljning var klar så detta var bara ett tillfälligt lån under tiden alla affärer gick igenom.
Det blev ingen straffavgift eller så, det handlade bara om att jag fick 0% om jag tog bolånet, annars normal ränta.
Jag vet detta eftersom jag gjorde många jämförelser MEN Nordea kunder inte erbjuda mig en specifik ränta för bolånet förrän det var dags att skriva lånet vilket skulle ske flera månader fram och då kände jag mig låst till att lova dom detta mot 0% ränta. Därför tog jag upp det med dom. Jag fick därför överväga detta när jag räknade på bolånekostaden när jag väl behövde mitt bolån.