2020-06-09, 16:58
Medlem
Hej,
Finns det någon bra olja som man kan olja in kuken och underlivet med utan att det blir riktigt uttorkat i duschen?
Alla tips är bra.
Citera
2020-06-09, 17:06
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,
Finns det någon bra olja som man kan olja in kuken och underlivet med utan att det blir riktigt uttorkat i duschen?
Alla tips är bra.

Du ska ha glidmedel som inte är vattenbaserat. Vattenbaserat glidmedel löser sig ju med vattnet och försvinner innan du knappt hunnit peta in den lille. Satsa på silikonbaserat glidmedel.
Citera
2020-06-09, 17:07
Medlem
Haajibs avatar
Kondom funkar utmärkt.
Citera
2020-06-14, 14:41
Medlem
orrecrists avatar
Måste den vara vattenbaserad då? Alla vet att det löser sig i vatten så du måste ha en oljebaserad eller har jag fel?
Citera
2020-06-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,
Alla tips är bra.

Alltså, vill du ha en vanlig olja så finns ju intimolja, barnolja eller vanlig olivolja.
Allt funkar fint att smörja in sig (och sin partner med) i duschen
Citera
2020-07-05, 06:14
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubelOchKlang
Alltså, vill du ha en vanlig olja så finns ju intimolja, barnolja eller vanlig olivolja.
Allt funkar fint att smörja in sig (och sin partner med) i duschen

Hörde från min gyn att man inte skulle använda barnolja? Fan, glömt varför nu. Typ att det skulle orsaka svamp.
Citera
2020-07-05, 06:25
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Hörde från min gyn att man inte skulle använda barnolja? Fan, glömt varför nu. Typ att det skulle orsaka svamp.

2-takts olja är riktigt bra att runka med i badet och duschen
Citera
2020-07-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26

Hon kanske syftade på parfymerade barnoljor? De flesta barnoljor är dock oparfymerade, just eftersom man ska kunna använda dom vid bebisvård, till exempel för att rengöra bebisens rumpa och underliv (utan att bebisen ska få svamp såklart).

Det kan säkert också bero på om man är extra känslig. Jag har använt barnolja så länge jag kan minnas och har inte haft problem med svamp eller liknande.

(Obs! Använd dock inte barnolja tillsammans med kondom, tänker att olja och latex inte mår så bra ihop)
Citera
2020-08-29, 01:12
Medlem
Running_mans avatar
Kör silikonbaserat i våtutrymmen!

(lät som något som hantverkaren hade kunnat säga)
Citera
2020-08-29, 01:16
Medlem
Dusch och bad är för förspel. In och ut sker annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in