2020-06-08, 16:37
Avslutad
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stort-slagsmal-pa-kungsangsleden-i-uppsala-tva-gripna

Citat:
En person skadades i ett större slagsmål vid Kungsängsleden i Uppsala. Två män har gripits, enligt polisen.
Citera
2020-06-08, 16:41
Medlem
Citat:
Har det här något samband med nattens händelser i Gottsunda/Valsätra?

– Det är för tidigt att säga.

Skulle inte förvåna mig.

Det lär ju inte vara teknologerna från Ångströmslaboratoriet som varit i farten.
Citera
2020-06-08, 18:06
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nä, där går ju Kungsängsleden förbi i ett djupt och otillgängligt dike, så det låter väl mer som road rage med lättkränkta bilister inblandade. Men incidenten har då troligen inträffat någon annanstans i närheten.

Men det är klart att det kan vara Uppsalas "finest" från de södra förorterna också som råkat stöta på varandra just där.
Citera
2020-06-08, 18:09
Medlem
Jon.Holmss avatar
Lättkränkta ”nysvenskar” i farten igen. Kan inte tänka mig något annat.
Citera
2020-06-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nä, där går ju Kungsängsleden förbi i ett djupt och otillgängligt dike, så det låter väl mer som road rage med lättkränkta bilister inblandade. Men incidenten har då troligen inträffat någon annanstans i närheten.

Men det är klart att det kan vara Uppsalas "finest" från de södra förorterna också som råkat stöta på varandra just där.

Mordförsöket på Kungsgatan i september var väl just två rivaliserande grupper som av en slump stötte på varandra i trafiken?

Det har hänt för mycket igår och idag för att detta ska kännas som en orelaterad händelse, det har antagligen med bråken i Valsätra att göra.
Citera
2020-06-10, 08:48
Medlem
Står som "relaterat" till bråken i Valsätra/Gottsunda.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stort-brak-i-gottsunda-valsatra-pa-sondagskvallen
Citera
2020-06-10, 16:20
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stort-slagsmal-pa-kungsangsleden-i-uppsala-tva-gripna

[b]

Vad bra att det stod Uppsala i 1:a inlägget så man slapp fundera på om det var Norrköping eller Jönköping tråden handlade om, synd dock att det inte stod i rubriken.
Citera
2020-06-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Vad bra att det stod Uppsala i 1:a inlägget så man slapp fundera på om det var Norrköping eller Jönköping tråden handlade om, synd dock att det inte stod i rubriken.
Jag håller med om att Uppsala borde nämnts i rubriken, men finns alltså Kungsängsleden även i Norrköping och Jönköping?
Citera
2020-06-10, 21:10
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Jag håller med om att Uppsala borde nämnts i rubriken, men finns alltså Kungsängsleden även i Norrköping och Jönköping?

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in