Svara
  • 1
  • 2
2020-06-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Man kan kosta på sig nån extratrullning på e sålänge man inte gör för ofta och för mycket. Utspritt på ett år så tar jag det inte superofta, däremot blir det lite mer på somrarna när jag springer runt på psytranscefestivaler.

Jag håller dock koll på dosering och sånt, då funkar det bra. Det går att knarka på hyfsat rejält om man vet vad man gör och inte överdriver totalt.

//Tripportreat

Tack för svar! Jag bör ju inte ha bränt sänder hjärnan pga detta. Även om jag idag är helt efterbliven(?)
Citera
2020-06-08, 13:46
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nstorstark
Tack för svar! Jag bör ju inte ha bränt sänder hjärnan pga detta. Även om jag idag är helt efterbliven(?)
Nej, så långt är det nog lugnt. Det är mer när det blir ett återkommande tema det blir ett problem.

Hjärnan tog nog lite tillfälligt stryk av det men lär återhämta sig om du tar det lugnt ett litet tag.

Innan jag fick bättre fotfäste så hände det att jag kunde dänga i mig rätt mycket under en kväll men jag känner inte att hjärnan tagit stryk av det.

Håll dig till regeln max 2mg mdma per kg kroppsvikt med en redose på hälften inom tre timmar. Allt över det är överdrift, redan det är rätt mycket.

//Tripportreat
Citera
2020-06-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ja det kanske var lite tätt inpå, men kunde inte motstå då andra körde. Hur mycket har du tagit för att hjärnan ska vara paj? Jag känner idag hur trög jag är och mitt närminne är helt bortblåst. Bör verkligen lägga av nu tror jag.

Att tillägga hade jag fått i mig en hel del alkohol och kola dagen före. Säkert 1-1,5g samt 15-16 enheter.

Höll på 2-3 år med hårt slir varje helg, ofta inte längre pauser än 2-3 veckor för E, annars kokain eller amfetamin 2ggr i veckan.

Alla klarar olika men alltid lika dumt att grotta ner sig för mycket i den världen :/
Citera
2020-06-09, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Nej, så långt är det nog lugnt. Det är mer när det blir ett återkommande tema det blir ett problem.

Hjärnan tog nog lite tillfälligt stryk av det men lär återhämta sig om du tar det lugnt ett litet tag.

Innan jag fick bättre fotfäste så hände det att jag kunde dänga i mig rätt mycket under en kväll men jag känner inte att hjärnan tagit stryk av det.

Håll dig till regeln max 2mg mdma per kg kroppsvikt med en redose på hälften inom tre timmar. Allt över det är överdrift, redan det är rätt mycket.

//Tripportreat

Med att ta det lugnt, menar du att avstå ifrån alkoholen då också eller bara substanser? För nu till sommaren är det goa fester hela tiden!!
Citera
2020-06-09, 08:57
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Med att ta det lugnt, menar du att avstå ifrån alkoholen då också eller bara substanser? För nu till sommaren är det goa fester hela tiden!!
Främst stimulanter och mdma/ecstasy i synnerhet, du behöver ge det tid för att återställa serotoninbalansen.

Att ta e för ofta är både farligt och förstör magin med det, ta det med måtta så kommer du få bättre rus och kunna hålla på med det längre med lägre risk för otrevliga sidoeffekter.

Att dra lite kola ibland lär vara lugnt(Håll det måttfullt bara) och alkohol vet du nog bäst själv hur din kropp reagerar på.

//Tripportreat
Citera
2020-06-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Skippa kolat om du ska ta E.

Helst tycker jag du ska skippa E speciellt om det bara var en månad sen sist.

Min hjärna är efter flera års uppehåll fortfarande helt paj av för mycket Eva dessvärre. En förstörd serotoninbalans är fan inte värt de goa timmarna på dansgolvet som du ändå inte minns dagen efter.

Bara av en ren nyfikenhet hur är din hjärna fortfarande din hjärna helt paj?
/
Må bäst mina vänner!
Citera
2020-06-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonschissle
Bara av en ren nyfikenhet hur är din hjärna fortfarande din hjärna helt paj?
/
Må bäst mina vänner!

Har väldigt svårt att finna glädje i någonting, knark fungerar inte på mig längre.
Citera
2020-06-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Har väldigt svårt att finna glädje i någonting, knark fungerar inte på mig längre.

Har fått samma som dig typ, körde E några gånger för tätt och under fel tid, vilket nu snart 2 år senare har vart en evig kamp mot mig själv form av panikångest och ett lyckorus som e totalt borta.. all form av droger undantaget vissa gånger på gräs så mår jag bra, annars är de nyktert som gäller idag.

Jag säger som tripportreat, gör eran läsning noga, var med människor som har erfarenhet oavsett om du trippat förr så är det otroligt välbehövligt när man väl snear.. och sist men inte minst, E kan enligt mig inte hjälpa dig om du inte mår bra inför trippen.

Kort sagt om någon som inte trippat på E förr, låt bli de helt, den gör dig förälskad tills du snear är så jag ser de, på toppen av allt, är de värt de? Jag tycker inte dom 6 gånger jag totalt droppat är värt de idag, efter sista gången lovade jag mig själv att hålla mig borta för mitt eget bästa, men kommer vara förälskad för evigt oavsett men kommer aldrig, göra de igen, det är jag säker på!

Må bäst o va safe !
Citera
2020-06-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsilence
Har fått samma som dig typ, körde E några gånger för tätt och under fel tid, vilket nu snart 2 år senare har vart en evig kamp mot mig själv form av panikångest och ett lyckorus som e totalt borta.. all form av droger undantaget vissa gånger på gräs så mår jag bra, annars är de nyktert som gäller idag.

Jag säger som tripportreat, gör eran läsning noga, var med människor som har erfarenhet oavsett om du trippat förr så är det otroligt välbehövligt när man väl snear.. och sist men inte minst, E kan enligt mig inte hjälpa dig om du inte mår bra inför trippen.

Kort sagt om någon som inte trippat på E förr, låt bli de helt, den gör dig förälskad tills du snear är så jag ser de, på toppen av allt, är de värt de? Jag tycker inte dom 6 gånger jag totalt droppat är värt de idag, efter sista gången lovade jag mig själv att hålla mig borta för mitt eget bästa, men kommer vara förälskad för evigt oavsett men kommer aldrig, göra de igen, det är jag säker på!

Må bäst o va safe !

Håller helt med dig.
Jag mår bra eller blir normal på gräs. Gråfiltret är dock kvar då med, men är iallafall lugn och har tankarna i schack då.

Ibland faller suget in för MDMA, men idag ska jag faktiskt ärligt talat säga att just MDMA skrämmer mig allra mest av alla droger egentligen.
Har kört på centralstimulanta som amfetamin och kokain under mina sliriga unga dagar och trots att jag under en period tampades med ett "halvberoende" av kokain så skrämmer det mig inte hälften så mycket som MDMA gör, inte ens i närheten.

Idag har det gått 2 år typ sen sista gången jag tog MDMA och ju mer tiden går desto mer rädd blir jag för det och mer anti blir jag den drogen.
Det räcker idag för mig att titta på någon som har intagit MDMA för att jag ska må illa.

Dessutom skulle jag vilja påstå att MDMA är bra mycket farligare än många andra droger på grund av situationerna man kan hamna i.
Speciellt skrämmande är det med unga tjejer som tar det som om det vore godis och sen ränner runt i några timmar utan kontroll över sin kropp eller sitt beteende.

På centralstimulanda som Tjack och Kola kan ju även den fegaste personen bli till Hulk Hogan om produkten är bra och fel person jävlas med en.
MDMA, not so much.

Jag som vuxen man har fallit offer för en våldtäkt efter MDMA-intag. Fysiskt hade jag enkelt kunnat avvärja situationen, mentalt visste jag att det var något fel som hände och jag var fullt medveten om att jag absolut inte var bekväm med det och bara ville därifrån, hela min kropp skrek efter hjälp.
Men på grund av väckheten gick det fan inte att göra någonting, var helt inkapabel till att ta mig ur situationen på normalt sätt.

Som du säger, det räckte med 6 gånger för dig för att känna att något i skallen gått sönder.

Finns det någon som bara tagit MDMA en gång och nöjt sig?
Citera
2020-06-30, 12:06
Medlem
hoppas du är på benen och fått bra självkänsla igen.

Liknande hände när jag inte hunnit återhämta mig. När jag använde det så dricker jag aldrig coffein, då minskas alltid floden av tankar Sedan måste man veta att när dopaminer och seratonin används upp så är vi sårbara för intryck. Vad folk säger, hur vi tänker att andra upplever oss o.s.v

Det är bra att ha folk som är lite förstående med de terapeutiska av psykedeliska droger. Dem kan hjälpa att ge oss stöd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in