2020-06-06, 14:39
Medlem
Tripportreats avatar
Det är inga monstruösa mängder du dricker, mer än vad som är nyttigt men knappast dödligt.

Det där går att trappa ner utan risk om du ger dig fan på det, du skulle nog kunna klippa rakt av utan fysisk risk - däremot skulle du nog få viss abstinens.

Mitt råd är att dra ner på drickandet utan att blanda in benso, du ska inte behöva det. Som sagt så är det inte så stora mängder som du får det att låta.

//Tripportreat
Citera
2020-06-06, 15:15
Medlem
Alltså, delirium trems riskerar man om missbruket är extremt. Med de där mängderna borde du kunna sluta tvärt utan någon som helst risk för delirium tremens
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-06-06 kl. 15:21.
Citera
2020-06-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Benso är det du får om du hamnar i vården

Risken med att ha benso hemma är att du istället börjar blandmissbruka.
Haha du vet ju inte vad du snackar om.

Han kommer INTE få några benso överhuvudtaget. Benso är extremt beroende framkallande, tror du vården ger han det då?
Om du åker in med delerium kommer du få en B12 vitamin spruta i röven och på sin höjd något extremt milt för sömnen
Citera
2020-06-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Jag dricker Alldeles för mycket, vardagar som helger. Jag risker att förlora mitt jobb, tänker såklart inte säga vad det är.

Min fråga är, vad får man på akuten av läkaren när man riskerar delirium tremens?
Vilket läkemedel behövs eller är bra att ha i närheten när man ska sluta helt med alkohol?
Vad jag förstått så är det någon typ av benzo.

Du kommer få en B12 vitamin spruta i röven.
Glöm benso.
Glöm det.

Du tror att du ska få en burk stesolid eller liknande? Haha sen var filmen slut.
Det är Sverige vi lever i.
Du kommer få söka dig till terapi osv.
Svenska läkare är extremt restriktiva med benzo. Folk som lider av kraftig social ångest och andra panikångest attacker får knappt benso.
Om du nu ens skulle lyckas få det så kommer du få ett icke förnybart recept med max 5-10 tabletter.
Senast redigerad av cleanasfuck 2020-06-06 kl. 16:16.
Citera
2020-06-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck

Han kommer INTE få några benso överhuvudtaget. Benso är extremt beroende framkallande, tror du vården ger han det då?
Oj, jaså? Vården har slutat med mediciner som är extremt beroendeframkallande?

Har man slutat skriva ut smärtstillande också då alltså? När hände detta?

Med tanke på att delerium tremens är livsfarligt och att botemedlet är temporär insättning av benzodiazepiner eller andra GABA-stimulanta så låter det väldigt konstigt de inte skulle använda det.

Hur lyder deras motivering kring att döden är hälsosammare än en närmast obefintlig* risk för ett beroende?

* = Som du givetvis redan vet så behövs endast benzodiazepiner under den relativt korta tiden då patienten har dilerium tremens

Citat:
Om du åker in med delerium kommer du få en B12 vitamin spruta i röven och på sin höjd något extremt milt för sömnen
Varför B12? Hur hjälper det mot dilerium tremens?
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-06-06 kl. 17:04.
Citera
2020-06-06, 16:55
Medlem
ratanax2s avatar
Tänk på den lever - du lever bara en gång.
Citera
2020-06-06, 16:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck

Sluta skriv en massa skit.
Citera
2020-06-06, 17:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Varför B12? Hur hjälper det mot dilerium tremens?
B12 spruta är standard vid alkoholmissbruk, men hjälper knappast mot dille.
Sobril är nog den vanligaste och det jag fått, fast då hade jag redan dille när jag kom in.

Känns som TS mest är ute efter någon sorts självmedicinering mot dille, som jag är tveksam att han riskerar få.
Citera
2020-06-06, 17:09
Medlem
Stora doser Lergigan är effektivt. Gav det till patienter i din situation på ett behandlingshem jag jobbade på tidigare.
Citera
2020-06-06, 17:16
Medlem
baxees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
På helger betydligt mer. Behöver alla tips jag kan få.
Dricker själv en kvarting om dagen och tidigare missbrukat en del annat. Börja ej med benzo.
Citera
2020-06-06, 17:38
Iktrovil fungerar. Men har svårt att tro att du får det utskrivet. Men du kan alltid prova. Annars fungerar sömnmedel, men det är svårt att få förskrivet. Kan du tänka dig att bli inlagd kommer du få hjälp. Men då ska man vara rätt illa däran. Propavan, som är ett sömnmedel fungerar rätt bra, och är inte narkotika. Lycka till!
Senast redigerad av Assault12 2020-06-06 kl. 17:45.
Citera
2020-06-06, 17:40
Medlem
Onanikrems avatar
Knappast risk för delirium med de små mängderna, blir nog lite nerverna på utsidan någon vecka inget mer.
Drick vatten, men överdosera det inte... du dricker och lurar psyket lite.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in