• 1
  • 2
2020-06-06, 17:27
Medlem
halaltarzans avatar
Jag stör mig på att det inte är mer biljettkontroller. Okey, de har pausat det nu under coronapandemin men för fan, sätt på kontrollanterna ordentliga masker och upprätthåll kontrollerna. Vill man att mer folk ska åka kollektivt måste man jaga ut packet.
Citera
2020-06-06, 21:47
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Det är ännu mer störande folk som sätter på högtalartelefon så man hör den de pratar med också.

Och håller telefonen som en smörgås redo att ätas ner de snackar. Ser helt missbildat ut.

Personligen är väl folk med väskor/påsar på sätet bredvid sig, och låtsas som om det regnar.
Citera
2020-06-07, 08:38
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Och håller telefonen som en smörgås redo att ätas ner de snackar. Ser helt missbildat ut.

Personligen är väl folk med väskor/påsar på sätet bredvid sig, och låtsas som om det regnar.

Jag väljer ofta en plats med bagage på, även om det finns andra lediga platser. Det är helt enkelt så jäkla kul att retas med folk som tror att de har rätt att ockupera två platser.
Citera
2020-06-07, 13:07
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag väljer ofta en plats med bagage på, även om det finns andra lediga platser. Det är helt enkelt så jäkla kul att retas med folk som tror att de har rätt att ockupera två platser.
Jag har aldrig sett något tunnelbanesystem med platsreservation. Om möjligt placerar jag eventuella grejer på sätet intill, finns det inget ledigt säte i närheten när folk kliver på så brukar jag börja flytta på dem. Skulle någon komma om vilja sitta på sätet mina grejer använder trots att det finns ledig plats intill så hade mina grejer stått kvar.
Citera
2025-02-10, 19:56
Medlem
Jag undrar om fler än jag har irriterat sig på att den kvinnliga AI-rösten som pratar inne i tunnelbanevagnarna har ändrats.

Jag åker väldigt sällan tunnelbanan, nu senast var i Januari och det var första gången på ett par år. Det verkar som att AI-rösten har försämrats.
Åkte både på förmiddagen och kvällen denna dag så det var inte bara en vagn som jag hörde detta i.

Kvinnliga rösten som säger "Nästa..." och stationen. Visst låter det fruktansvärt och onaturligt?, den bästa förklaringen jag kan ge är att rösten lät som om den kom från ett svajjigt VHS-band.
Rösten gick liksom upp och ner flera gånger i samma mening, och i samma ord på ett onaturligt sätt.
Just när hon ska säga ordet 'Nästa' så låter det som "Ness...ta", AI;n drar liksom ut på ordet.
För ett par år sedan lät AI-rösten mycket mer normalt och meningen sades korrekt utan svaj.

Ni som åker dagligen, när skedde denna förändring?
Citera
2025-04-22, 18:20
Medlem
Nazbols avatar
Blattar som luktar som boskapen de vallar. Jag bor på landet, jag behöver inte mer gödseldoft.
Citera
2025-04-25, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimastefatagidegen
Jag undrar om fler än jag har irriterat sig på att den kvinnliga AI-rösten som pratar inne i tunnelbanevagnarna har ändrats.

Jag åker väldigt sällan tunnelbanan, nu senast var i Januari och det var första gången på ett par år. Det verkar som att AI-rösten har försämrats.
Åkte både på förmiddagen och kvällen denna dag så det var inte bara en vagn som jag hörde detta i.

Kvinnliga rösten som säger "Nästa..." och stationen. Visst låter det fruktansvärt och onaturligt?, den bästa förklaringen jag kan ge är att rösten lät som om den kom från ett svajjigt VHS-band.
Rösten gick liksom upp och ner flera gånger i samma mening, och i samma ord på ett onaturligt sätt.
Just när hon ska säga ordet 'Nästa' så låter det som "Ness...ta", AI;n drar liksom ut på ordet.
För ett par år sedan lät AI-rösten mycket mer normalt och meningen sades korrekt utan svaj.

Ni som åker dagligen, när skedde denna förändring?
Det är fröken Ur. Rösten är fruktansvärd att lyssna på. Så obehaglig och orsakar rysningar.
Citera
2025-04-28, 11:53
Medlem
Il.Malizias avatar
Tiggande och musikspelande zigenare.
Citera
2025-04-28, 16:44
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Tiggande och musikspelande zigenare.

Var ser du alla dem då nuförtiden? Har väl bara sett den där liraren i kostym som spänt strängar på en böcklinglåda och hängt runt halsen och brukar köra "Besa me mucho".

Nej, något jag stör mig på är alla tomtar som inte går inåt i vagnen så att resten kan komma på, utan bara ställer sig typ i dörröppningen. Kan ju lätt bli en knuff i ryggen då så att polletten trillar ner.
Citera
2025-04-30, 19:47
Medlem
Adelsdams avatar
Något av det mest störande är folk med ryggsäckar som inte tar av sig dem när det är mycket folk.
Citera
2025-04-30, 20:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Något av det mest störande är folk med ryggsäckar som inte tar av sig dem när det är mycket folk.
Irriterar du dig vad som är i säcken?

Jag retar mig på folk som stirrar i mobben som zombies.
Citera
2025-04-30, 21:59
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Även om det antagligen går att stuva in folk effektivare om ryggsäckar inte är på ryggen är det som stör mig mest med ryggsäckar att många verkar omedvetna om att de har en stor jävla puckel på ryggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in