2020-06-05, 22:18
Medlem
NightWalker1s avatar
skulle vara praktiskt om det gick att tvätta ikeas plastpåsar i tvättmaskinen. någon som har provat och vet om dom pallar det? står inget tvättråd på påsarna
Citera
2020-06-05, 22:22
Medlem
Är det inte bättre att handtvätta den alt köpa ny då de inte är spec dyra? Om inte plastskatten gäller där också numera.
Citera
2020-06-05, 22:23
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Tvätta den ensam utan tvättmedel och sköljmedel så borde det inte vara några problem.
Citera
2020-06-05, 22:24
Medlem
StigAllans avatar
Kompletterar TS fråga om Clas Ohlssons även den stora påsen går att maskintvätta?
Citera
2020-06-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
skulle vara praktiskt om det gick att tvätta ikeas plastpåsar i tvättmaskinen. någon som har provat och vet om dom pallar det? står inget tvättråd på påsarna

Ja de går att maskintvätta, men det gör att höljet åldras fortare, enligt min erfarenhet.
Citera
2020-06-05, 22:31
Medlem
Bongomans avatar
Plasten i sig klarar 30 grader utan problem. Ett snabbtvättprogram, lite tvättmedel och lägsta temperatur fräschar upp påsen. Det kan man lika gärna göra i en hink på 5 minuter.
Citera
2020-06-06, 18:04
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Ja de går att maskintvätta, men det gör att höljet åldras fortare, enligt min erfarenhet.
hölje?
vad kör du för temp? 40? 60?
Citera
2020-06-06, 18:58
Medlem
Citat:
Hölje?
Vad kör du för temp? 40? 60?
Hölje = Tunt skal runt något.
I detta fall det på kassen som inte är handtag.
Körde 40 grader för att ta kål på damm och smuts.
Citera
2020-06-06, 23:20
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Hölje = Tunt skal runt något.
I detta fall det på kassen som inte är handtag.
Körde 40 grader för att ta kål på damm och smuts.
got ya
precis vad jag hade tänkt. och går den sönder efter ett tag så är det ju bara att köpa en ny. vad kostar dom? 5 spänn typ.

för jag kom på att det skulle vara smidigare att fylla en sån påse med all smutstvätt och bära ner till tvättstugan istället för att köra med flera ica-påsar som man sen slänger. om man kör med ikea-påsen så kan man ju även slänga in den i maskinen samtidigt med smutstvätten och sen bära upp allt i samma påse när man är klar.

går den att tumla med?
Citera
2020-06-07, 00:03
Medlem
Citat:
går den att tumla med?
Behövs inte tumlas.
Höljet blir inte blött, bara vänd upp och ner och skaka lätt.
Handtagen blir lätt fuktiga men torkar snart.

Själv kör jag med två uppsättningar för tvätt.
Jag lagrar och bär smutstvätt till tvättstugan i ett gäng kassar.
Sen har jag ett annat gäng kassar för den rena tvätten när den ska transporteras tillbaka.
Rentvättskassarna är märkta för att jag ska skillnad på dem.
Citera
2020-06-07, 00:57
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Behövs inte tumlas.
Höljet blir inte blött, bara vänd upp och ner och skaka lätt.
Handtagen blir lätt fuktiga men torkar snart.

Själv kör jag med två uppsättningar för tvätt.
Jag lagrar och bär smutstvätt till tvättstugan i ett gäng kassar.
Sen har jag ett annat gäng kassar för den rena tvätten när den ska transporteras tillbaka.
Rentvättskassarna är märkta för att jag ska skillnad på dem.
så gjorde jag också tidigare men vet inte vart jag ska lägga kassen som det har vart smutstvätt i, känns fräschare att tvätta den på en gång. jag har 2st ikea-påsar så jag kommer nog bära ner smutstvätten i en kasse, tvätta kassen och tvätten och sen använda min andra ikea-påse när jag hämtar tvätten och så får den tvättade påsen självtorka
Citera
2020-06-07, 15:37
Medlem
Citat:
så gjorde jag också tidigare men vet inte vart jag ska lägga kassen som det har vart smutstvätt i, känns fräschare att tvätta den på en gång. jag har 2st ikea-påsar så jag kommer nog bära ner smutstvätten i en kasse, tvätta kassen och tvätten och sen använda min andra ikea-påse när jag hämtar tvätten och så får den tvättade påsen självtorka

nu vet jag inte vilken typ av smuts du har på dina kläder men har du inte krupit runt i en rabatt är det inga problem att använda samma påse för smuts- och ren tvätt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in