2020-06-03, 17:21
Man har ju hört GW beskriva Stenbäcks matmissbruk. Tänker tex. på det där potatismoset med äggulor, grädde och rysk kaviar. Låter sjukt gott! Sen Kikki Danielsson med falukorvarna. Kan bara säga been there, done that.

Har ju inte Stenbäcks ekonomi, men själv älskar jag att steka upp ett par paket bacon med lök och tärnad potatis, för att sedan dra på med HP-sås och bara svulla gärnet! Grädde, smör och fet crême fraiche är självklara tillbehör i all min matlagning.

Min uppväxt var arbetarklass under 70- och 80-tal. Man fick ständigt höra att man minsann inte åt enbart "sovel". Numera kan jag köpa en bit camembert eller finare leverpastej och sätta mig framför datorn och bara trycka.

Jag befinner mig ännu på rätt sida 100 kg, så jag köttar på. Är även bra på att leva på ris och lins-diet när det kärvar, och då rasar kilona. Äter inte mycket kakor, chips och lösgodis, utan sparar kaloribudgeten till rejäla skogshuggarmål.

Har vi några sköna frossare i forumet? Vad går ni loss på?
Senast redigerad av löktårta 2020-06-03 kl. 17:28.
Citera
2020-06-03, 17:44
Medlem
Tarrous avatar
Ska inte glömma allt gott att dricks, sant att Stenbäck även jobbade långa dagar.

Har tröttnat på frosseriet, främst därför att kroppen inte mår bra av det (och magen vänjer sig snabbt).
Kan knappt äta en fin pizza följt av en påse lösgodis längre, sorgligt
Citera
2020-06-03, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Ska inte glömma allt gott att dricks]

Japp, alkohol är värsta aptithöjaren för mig också. Det är när man är full som det är som roligast att laga mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Har tröttnat på frosseriet, främst därför att kroppen inte mår bra av det (och magen vänjer sig snabbt).
Kan knappt äta en fin pizza följt av en påse lösgodis längre, sorgligt

Det gäller att ligga i. Magen drar snabbt ihop sig när man äter normalt. Jag dricker mycket folköl och det håller magen lagom stor!

En eller två pizzor kan jag lätt dra i mig på fastande, men jag skulle aldrig få för mig att äta lösgodis på det. Eller skölja ner med läsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in