2020-06-03, 16:40
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagen.se/nyheter/kristna-profilen-avslojades-kopa-sex-i-orebro-1.1723965?paywall=expired&paywall=true

"Kristna profilen avslöjades köpa sex i Örebro
En kristen profil har erkänt att han köpte sex i november i fjol.
– Han har lösts från samtliga uppdrag med omedelbar verkan, säger arbetsgivaren till Dagen."

Artikel bakom betalvägg. Någon som vet vem profilen är?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ed7aeaef3983d0018fd0794

"Sexköpet ska ha skett i en lägenhet i Örebro. Kyrkoprofilen ska nu böta 15 500 kronor."
Senast redigerad av Knullkungen 2020-06-03 kl. 16:45.
2020-06-03, 16:57
Medlem
Studsbolls avatar
Vad innebär "kristen profil"? En person som är känd inom den egna församlingen, eller någon som vanligt folk förväntas känna till? Måste ses som synnerligen oklokt att i dylik position gå till horor när allt fokus är på just sexköp.
2020-06-03, 17:04
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad innebär "kristen profil"? En person som är känd inom den egna församlingen, eller någon som vanligt folk förväntas känna till? Måste ses som synnerligen oklokt att i dylik position gå till horor när allt fokus är på just sexköp.
Min kvalificerade gissning, som uppvuxen i pingst i närheten av Örebro, är att det handlar om en ledare/pastor/viktigpetter inom en frikyrkoförsamling eftersom Örebro är lite av en hot spot för trosrörelsen (no pun intended). Men det blir lättare att svara på den dan jag vet vem det är.
2020-06-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag känner bara till en kristen profil och det är Målle. Dels vet jag inte om han brukar uppehålla sig i Örebro och dels måste han ju vara ett par hundra år gammal vid det här laget.

Om profilen är profil inom de egna kretsarna så är det nog inte så farligt, det ingår väl i spelet att frestas, synda och förlåtas.
2020-06-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Min kvalificerade gissning, som uppvuxen i pingst i närheten av Örebro, är att det handlar om en ledare/pastor/viktigpetter inom en frikyrkoförsamling eftersom Örebro är lite av en hot spot för trosrörelsen (no pun intended). Men det blir lättare att svara på den dan jag vet vem det är.

"Han har lösts från samtliga uppdrag med omedelbar verkan"
Indikerar väl någon med någon form av uppdrag inom frikyrkan? Jag antar att SvK inte skulle ha agerat eftersom man där accepterar det mesta.
Eftersom det står profil och inte pastor/präst får vi gissa på att det inte är en pastor/präst. Profil borde också vara någon som är välkänd utanför den lokala kretsen. Åtminsone i kyrko-Sverige. Men vet dock aldrig hur de sätter sina texter.
Finns de viktigpettrar inom frikyrkorörelsen? Måste vara tämligen ovanligt?
2020-06-03, 17:49
Medlem
Patsy Stones avatar
Går rykten om någon som heter T*mmy D*hlm*n
*=o, a, a
2020-06-03, 17:50
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
"Han har lösts från samtliga uppdrag med omedelbar verkan"
Indikerar väl någon med någon form av uppdrag inom frikyrkan? Jag antar att SvK inte skulle ha agerat eftersom man där accepterar det mesta.
Eftersom det står profil och inte pastor/präst får vi gissa på att det inte är en pastor/präst. Profil borde också vara någon som är välkänd utanför den lokala kretsen. Åtminsone i kyrko-Sverige. Men vet dock aldrig hur de sätter sina texter.
Finns de viktigpettrar inom frikyrkorörelsen? Måste vara tämligen ovanligt?
Nej. Det är inte ovanligt med viktigpettrar inom frikyrkorörelsen. Det är snarare otroligt vanligt. Tänk Ulf Ekman men minst en i varje församling.
2020-06-03, 17:53
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patsy Stone
Går rykten om någon som heter T*mmy D*hlm*n
*=o, a, a
Det låter ju intressant! Efter att han kickats från Kanal10 pga diverse rattonykterheter fick han jobb som marknadschef på ett annat religiöst bolag som faktiskt ligger i Örebro kommun. Får fråga morsan om hon hört nått. Hon har varit i Israel med Kanal10.
2020-06-03, 18:10
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/gt/krim/profilerad-kyrkoman-erkanner-kopte-sex/

"Kyrkomannen har varit starkt engagerad i moral- och familjefrågor och deltagit i samhällsdebatten. Samtidigt har han i över ett halvår varit under polisens utredning för brott mot sexköpslagen."

https://www.expressen.se/gt/krim/profilerade-kyrkomannen-sparkas-efter-sexkopet-/

"Nu har mannen fått sparken, vilket även den kristna tidningen Dagen har rapporterat.

– Klockan 12 i dag blev jag informerad om vad som hänt i hans förflutna i fjol 2019. Det är självklart tragiskt att jag fått reda på detta så sent som nu, säger chefen och tillägger:

– Han är entledigad med omedelbar verkan och har inga uppdrag längre hos oss. Eftersom vi bedriver en kristen verksamhet vill jag se till att människan får den hjälp han behöver.

Enligt chefen förstod kyrkoprofilen direkt att han inte kunde fortsätta.

– Han förstod ju det själv också att han var tvungen att kliva av samtliga uppdrag med omedelbar verkan.

Hur ser du på att han under ett halvårs utredning hållit detta hemligt?

– Det är tragiskt att vi fått reda på det nu och inte då. Det är ännu jobbigare med vår kristna värdegrund och vår inställning i de här frågorna och står upp väldigt tydligt för kvinnors rättigheter. Det känns förkrossande och väldigt jobbigt att det inte kom upp tidigare. "
2020-06-03, 18:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/gt/krim/profilerad-kyrkoman-erkanner-kopte-sex/

"Kyrkomannen har varit starkt engagerad i moral- och familjefrågor och deltagit i samhällsdebatten. Samtidigt har han i över ett halvår varit under polisens utredning för brott mot sexköpslagen."

https://www.expressen.se/gt/krim/profilerade-kyrkomannen-sparkas-efter-sexkopet-/

Jaha, så kyrkan, vilken det nu är, har fått sin egen Kapten Klänning. Och tydligen hyfsat känd. Detta kan bli intressant! Jäkla dubbelmoral hos de där låtsasfeministena.
2020-06-03, 18:40
Moderator
blomvattnares avatar
Tråd finns i Kändisskvaller. Denna låses.

(FB) Kyrkoprofil köpte hora

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in