2020-06-03, 16:33
Medlem
1.Har Tramadol en mer långvarig effekt än Oxycodone?

2. Vad är starkast och längst effekt: Tramadol 100 mg eller Oxycodone 10 mg?

3. Vilka skillnader finns det mellan ovanstående?
Citera
2020-06-03, 16:48
Medlem
1. Nej.
2. Oxikodon.
3. Tramadol är sämre på alla sätt.
Citera
2020-06-03, 16:52
Medlem
Tripportreats avatar
Oxycodone varar längre än tramadol och 10mg oxy har starkare effekt än 100mg tramadol.

Skillnaden mellan substanserna är stora, oxy verkar bara på opiodreceptorerna medan tramadol även verkar på serotoninreceptorerna så skillnaden i hur de upplevs skiljer sig rejält.

Tramadol är förövrigt rena rävgiftet, en cocktaildrog som om den missbrukas kan orsaka krampanfall och andra otrevligheter.

Ska du ta opiater/opioder så är oxy ett bättre val.

//Tripportreat
Citera
2020-06-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trcst
1. Nej.
2. Oxikodon.
3. Tramadol är sämre på alla sätt.

När jag åt Tramadol för ett par år sedan så behövde jag inte fylla på så ofta som jag gör med Oxycodone. Det sistnämnda går ur fortare.
Citera
2020-06-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Oxycodone varar längre än tramadol och 10mg oxy har starkare effekt än 100mg tramadol.

Skillnaden mellan substanserna är stora, oxy verkar bara på opiodreceptorerna medan tramadol även verkar på serotoninreceptorerna så skillnaden i hur de upplevs skiljer sig rejält.

Tramadol är förövrigt rena rävgiftet, en cocktaildrog som om den missbrukas kan orsaka krampanfall och andra otrevligheter.

Ska du ta opiater/opioder så är oxy ett bättre val.

//Tripportreat

Jag äter Oxy. Varför är den att föredra?
Citera
2020-06-03, 17:44
Medlem
Man blir väldigt beroende av båda substanserna och du borde sluta med drogerna medans du ligger på låg dos.

Besvären man får utav att tända av från tramadol är något helt annat jämfört med övriga opioider och det är inte värt ruset tramadol ger.

Om du inte klarar av att sluta så börja ta Kratom istället så slipper du förstöra ditt liv.
Citera
2020-06-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trcst
Man blir väldigt beroende av båda substanserna och du borde sluta med drogerna medans du ligger på låg dos.

Besvären man får utav att tända av från tramadol är något helt annat jämfört med övriga opioider och det är inte värt ruset tramadol ger.

Om du inte klarar av att sluta så börja ta Kratom istället så slipper du förstöra ditt liv.

Jag har ätit smärtstillande i extremt många år utan några som helst problem! Har aldrig behövt öka dosen ens!
Citera
2020-06-03, 21:07
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
När jag åt Tramadol för ett par år sedan så behövde jag inte fylla på så ofta som jag gör med Oxycodone. Det sistnämnda går ur fortare.

Det beror på vilken Oxy du har troligtvis. Vissa är korttidsverkande och andra långtidsverkande.
Jag går själv på den medicinen och har nog testat varenda variant som finns..🤔

Åt tramadol innan dess, men tycker Oxyn är en betydligt bättre smärtstillare. Däremot tycker jag att tramadol håller i sig länge.
Citera
2020-06-03, 21:10
Bannlyst
Citat:
Jag har ätit smärtstillande i extremt många år utan några som helst problem! Har aldrig behövt öka dosen ens!

Det svåra är om du skulle behöva gå av den. Men som flera redan har sagt är den i övrigt överlägsen.
Citera
2020-06-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det beror på vilken Oxy du har troligtvis. Vissa är korttidsverkande och andra långtidsverkande.
Jag går själv på den medicinen och har nog testat varenda variant som finns..🤔

Åt tramadol innan dess, men tycker Oxyn är en betydligt bättre smärtstillare. Däremot tycker jag att tramadol håller i sig länge.

Jag har även ätit den långverkande varianten.

Tycker du alltså att Tramadol sitter i kroppen längre tid? Hur ofta måste du fylla på med oxy respektive tramadol? vilka doser äter du?
Citera
2020-06-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det svåra är om du skulle behöva gå av den. Men som flera redan har sagt är den i övrigt överlägsen.

Jag har aldrig upplevt abstinens, det faktum att jag aldrig behövt öka under mycket lång tid säger ju en hel del.
Citera
2020-06-03, 21:30
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig upplevt abstinens, det faktum att jag aldrig behövt öka under mycket lång tid säger ju en hel del.

Jag har också gått på opioider långa perioder utan att öka dosen. Däremot kom abstinensen när jag slutade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in