2020-06-04, 21:43
Medlem
Är det inte kulturell apropriering! Wtf ska priviligierade poliser, skymfa det svarta historiska oket.

Förövrigt förefaller polisen inte fattar att det är dom som är target. Det är ju inte så att man går man ur huse för en random person i USA, utan implicerar att detta gäller i Sverige med.
Citera
2020-06-04, 21:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det skulle vara helt i linje med gällande lagstiftning sedan SFS 2020:162. Tydligen verkar du nu förstått detta eftersom du efter ett antal inlägg valt att formulera om dig till "i enlighet med praxis"

Nej, det skulle inte vara i enlighet med gällande lagstiftning. Varför det inte skulle vara det har jag redan förklarat:

Citat:
Ja, polisen har fel. Praxis och mängder med prejudicerande rättsfall visar att polisens rätt att upplösa demonstrationer är kraftigt begränsad.

Som sagt, mötes- och demonstrationsfriheten och även proportionalitetsprincipen går före. Precis på samma sätt som det är orimligt att polisen skulle omhänderta dig för att du går mot röd gubbe är det orimligt att polisen skulle upplösa en fredlig demonstration med fler än 50 deltagare.

Jag förstår att det är jobbigt för paragrafryttare och stövelslickare att svensk polis inte gärna bankar på demonstranter. Själv är det något jag är glad över.

Ja, jag har lutat mig mot exakt samma argument under hela diskussionen; praxis och mängder med prejudicerande rättsfall.

Citat:
(FB) Black Lives Matter demonstration på Sergels torg.

Intressant att du i det inlägget kallar mig för ett troll samtidigt som du lipar över att jag insinuerade att du var obildad.

"Mitt tips - Försök hålla dig till sakfrågan utan barnsliga gliringar, så bidrar även du till ett bättre debattklimat. "
Citera
2020-06-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, det som är patetiskt är att angripa en polis som tar ställning mot polisbrutalitet. Är du för polisbrutalitet? Om du inte är det förstår jag inte varför du har invändningar.

Korkad jämförelse.

Varför är den korkad?
Citera
2020-06-04, 21:47
Medlem
Bestbesafes avatar
hEJ ALLA

Vi vill veta namn på

Svenska VITA tjejerna som startade denna BLACK MATTER LIVES
grejjen.

De fick överge allt till Svartatjejer eftersom det här inte tillhör VITA .

Allt som allt har det hela slutat i Kaos under COVID19tider nu även i fler städer.

Har vi namn på vita tjejerna som är roten till allt detta ännu ?

De ska nämnas nu.

Samt Den Poliskvinna som gick på knä , likt en Muhammed bön inför aktivisterna.

Nu måste namnen fram

Tjejerna vita som startade skitet ?

Polis som går på knä måste outas med tack.

Jag har haft respekt för Polis innan.
Men tvekar ganska mycket nu .

Corona19 är inget och leka med.
Ändå går folk demonsterar såhär hårt för en grej som inte Sverige
har och göra med ens.

Man vill veta vilka hjärnorna är bakom till detta sjuka
Covid19 spridningen nu

Svenska vita tjejer som startade allt, men fick avgå efter arga svarta
Vilka är dessa skäms ?
Citera
2020-06-04, 21:48
Medlem
Jag uppmanar alla att göra en JO anmälan mot den kvinnliga polisen som knäböjde framför aggressiva demonstrater med ett politiskt budskap i händerna och visade underkastelse framför dessa.
Det är skitsamma vem du är. När du bör uniformen skall du representera staten, och upprätthålla lag, ordning och staten.
Vad du gör på fritiden är skitsamma, så länge det inte är något brottsligt eller olagligt.
Är djupt chockad över hennes agerande.
Citera
2020-06-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
hEJ ALLA

Vi vill veta namn på

Svenska VITA tjejerna som startade denna BLACK MATTER LIVES
grejjen.

De fick överge allt till Svartatjejer eftersom det här inte tillhör VITA .

Allt som allt har det hela slutat i Kaos under COVID19tider nu även i fler städer.

Har vi namn på vita tjejerna som är roten till allt detta ännu ?

De ska nämnas nu.

Samt Den Poliskvinna som gick på knä , likt en Muhammed bön inför aktivisterna.

Nu måste namnen fram

Tjejerna vita som startade skitet ?

Polis som går på knä måste outas med tack.

Jag har haft respekt för Polis innan.
Men tvekar ganska mycket nu .

Corona19 är inget och leka med.
Ändå går folk demonsterar såhär hårt för en grej som inte Sverige
har och göra med ens.

Man vill veta vilka hjärnorna är bakom till detta sjuka
Covid19 spridningen nu

Svenska vita tjejer som startade allt, men fick avgå efter arga svarta
Vilka är dessa skäms ?

Haha jag skulle vilja höra mer om konflikten som uppstod mellan dessa vita och svarta. De vita blev tydligen sura för de svarta tog över demonstrationen som de hade startat.
Citera
2020-06-04, 21:51
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Poängen är att Peter Springare delger sina åsikter, men inte visar stöd för en demonstration eller något parti med kraftig slagsida åt vänster eller höger, medan poliskvinnan tar stöd för en rörelse med kraftig slagsida åt vänster.

Peter Springare sa att:

"Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän. Det är ett kulturellt fenomen. Det här med människosynen."

Det är uppenbart att han tog ställning i en extremt laddad politisk fråga. Att påstå att han inte gjorde det är ungefär som frikyrkopastorerna som citerar Trejde Mosebokens verser om homosexualitet och sedan påstår att de "bara" citerade Bibeln.

Sedan stödde inte polisen någon rörelse alls.

Citat:
Men hon frångår sin saklighet och hon gör det på arbetstid, vilket är helt förkastligt om det från nu är upp till varje polisman att krama om deltagare och öppet sympatisera med demonstrationer från nu.

Om du tycker det måste du även tycka att Peter Springare gjorde det.
Citera
2020-06-04, 21:53
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Politisk aktivism är inte tillåten på en polis' arbetstid oavsett vad du nu tror.

Vilken lag eller förordning menar du att polisen bröt mot? Kan du hänvisa till några liknande fall som stödjer din åsikt?
Citera
2020-06-04, 21:55
Medlem
Bestbesafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Haha jag skulle vilja höra mer om konflikten som uppstod mellan dessa vita och svarta. De vita blev tydligen sura för de svarta tog över demonstrationen som de hade startat.

Hehe
den kan vi nog glömma

Men namnen på dessa vita borde komma fram nu hoppas jag.
De som är roten till allt här i Sverige nu i Covid19 tider.
Citera
2020-06-04, 21:56
Bannlyst
Polischefen Teodor Smedius:

– Vi inom polisen har största förståelse för demonstranternas budskap. För oss är det en självklarhet att alla har lika värde och att alla människor ska behandlas med värdighet och respekt, oavsett hudfärg, religion eller könsidentitet, säger kommenderingschefen Teodor Smedius

- Vi tänker konfliktreducerande och proportionalitet. Det är vi tränade för. Jag vill att våra poliser som jobbar i kommenderingen ska ha ett tålamod av guld den här dagen, även om de kanske kommer att få ta emot tråkiga kommentarer från demonstranter som vill likställa svensk polis med amerikansk.

Med andra ord. Svensk snutdjävel talar illa om amerikansk polis.
Citera
2020-06-04, 21:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4gnusson
Ja, man kanske inte behöver ta all heder av någon baserar på vad som går att se i ett antal videoklipp. Varför hon gjorde som hon gjorde vet nog ingen av oss som sitter här och skriver.

Klart bör det dock vara för alla att det inte är lämpligt att en polisman så totalt underkastar sig och ställer sig bakom politiska slagord.

Fast om man fruktar för sitt liv i en lynchmobb, ja då gör man nog som henne.
Citera
2020-06-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilken lag eller förordning menar du att polisen bröt mot? Kan du hänvisa till några liknande fall som stödjer din åsikt?

Hon deltar i en olaglig demonstration. Skojar du eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in