Hej! Ja vill fixa snygga bilder till min instagram men tycker de är så jobbigt och fråga folk om dom kan ta bilder på mig. Finns det något sett man kan ta bilder på sig själv? Då slipper man pressen när någon fotograferar. Finns det någon kamera som tar bilder automatiskt ? Stativ vet jag finns. Tips på något bra sådant?
Hej! Ja vill fixa snygga bilder till min instagram men tycker de är så jobbigt och fråga folk om dom kan ta bilder på mig. Finns det något sett man kan ta bilder på sig själv? Då slipper man pressen när någon fotograferar. Finns det någon kamera som tar bilder automatiskt ? Stativ vet jag finns. Tips på något bra sådant?
Inte vad jag vet. Antar att du måste gå till en studio.
Köp ett, ställ in din mobil på 10 sek (i kamerafunktionen då) Tryck på "ta bild" gå dit du vill stå. Kör den posering du tror går hem i instagramträsket.
Självutlösning blir sällan bra, behövs någon för att få kameran att fokusera på rätt sätt. (Visst om du kan tänka dig hundratals omtagningar kanske det funkar med självutlösare)
Du måste snacka ihop dig med någon vän om du ska göra grymma bilder där du själv är med.
Fujifilm, i alla fall X-serien kan användas via app; inställningar, fokusering, avtryckare etc. finns i appen. Bara sätta på ett stativ, koppla upp och köra. Kan se i telefonen vad kameran ser. Borde ju finnas till de flesta kameror idag.