2020-06-02, 19:35
Medlem
Hej! Ja vill fixa snygga bilder till min instagram men tycker de är så jobbigt och fråga folk om dom kan ta bilder på mig. Finns det något sett man kan ta bilder på sig själv? Då slipper man pressen när någon fotograferar. Finns det någon kamera som tar bilder automatiskt ? Stativ vet jag finns. Tips på något bra sådant?
Citera
2020-06-02, 19:37
Medlem
GormDenGamles avatar
I stort sett alla kameror tar bilder automatiskt. Bara att ställa in tiden.
Citera
2020-06-02, 19:40
Medlem
Asmodeusvults avatar
Finns förstås också många kameror som har trådlös fjärrkontroll.
Citera
2020-06-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
I stort sett alla kameror tar bilder automatiskt. Bara att ställa in tiden.

Hur lång tid kan man ställa in? Är helt ny på detta med fotografera. Tänkt köpa min första
Citera
2020-06-02, 19:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hur lång tid kan man ställa in? Är helt ny på detta med fotografera. Tänkt köpa min första

Upp till 10 sekunder kan man på min.
Citera
2020-06-02, 19:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hej! Ja vill fixa snygga bilder till min instagram men tycker de är så jobbigt och fråga folk om dom kan ta bilder på mig. Finns det något sett man kan ta bilder på sig själv? Då slipper man pressen när någon fotograferar. Finns det någon kamera som tar bilder automatiskt ? Stativ vet jag finns. Tips på något bra sådant?

Inte vad jag vet. Antar att du måste gå till en studio.
Citera
2020-06-02, 20:00
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Sökte på kamerastativ på pricerunner.

första sidan: https://www.pricerunner.se/pl/281-4343702/Kamerastativ/Joby-GripTight-One-GP-priser

Köp ett, ställ in din mobil på 10 sek (i kamerafunktionen då) Tryck på "ta bild" gå dit du vill stå. Kör den posering du tror går hem i instagramträsket.

Vinst?
Citera
2020-06-02, 20:00
Bannlyst
Citat:

Skaffa en selfie stick
Citera
2020-06-02, 20:07
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Självutlösning blir sällan bra, behövs någon för att få kameran att fokusera på rätt sätt. (Visst om du kan tänka dig hundratals omtagningar kanske det funkar med självutlösare)

Du måste snacka ihop dig med någon vän om du ska göra grymma bilder där du själv är med.
Citera
2020-06-02, 23:41
Medlem
F.B.Dases avatar
Öhh, frontkameran på mobilen?
Citera
2020-06-04, 19:41
Bannlyst
Kan man självutlösare med airpod
Citera
2020-09-20, 09:33
Medlem
Fujifilm, i alla fall X-serien kan användas via app; inställningar, fokusering, avtryckare etc. finns i appen. Bara sätta på ett stativ, koppla upp och köra. Kan se i telefonen vad kameran ser. Borde ju finnas till de flesta kameror idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in