2020-06-02, 18:22
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/juni/2/02-juni-1647-ran-forsok-stockholm/

Citat:
02 juni 16:47, Rån, försök, Stockholm

Tre personer har genom hot med vad som uppfattats vara en pistol försökt råna en person i Gamla Stan. Två misstänkta har gripits.

Efter rånet sprang gärningsmännen från platsen. Vittnen observerade åt vilket håll och polispatrull kunde kort efter rånet gripa två misstänkta på Riddarholmen.

Det är i nuläget oklart vad som tillgreps under rånet. Det finns ingen rapport om att någon skadats fysiskt under rånet. Polisen söker efter den tredje misstänkta personen med bland annat hundpatrull.

Polisen har inlett en förundersökning om försök till grovt rån.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ed670520639ca001808e27e
Citat:
Med vad som uppfattades som en pistol rånade tre personer en kvinna i Gamla stan, centrala Stockholm.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-06-02, 18:26
Medlem
Gamla stan är väl ganska centralt? Mitt på dagen? Vilket område är Riddarholmen?
Citera
2020-06-02, 18:29
Medlem
halaltarzans avatar
Jaha, det förklarar helikoptern.

Udda tid för ett rån kan jag tycka, är ju hyfsat mycket folk i rörelse.
Citera
2020-06-02, 18:50
Medlem
dovAkins avatar
Pundare? Vem fan är annars så dum att göra det mitt på dagen
Citera
2020-06-02, 18:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeSoros
Gamla stan är väl ganska centralt? Mitt på dagen? Vilket område är Riddarholmen?

Orkar inte förklara vad det är för ställe, du får googla.

Men hur som helst så skär järnvägen mellan Gamla stan och Riddarholmen och det går en mycket bra cykelväg längs den, man kan ta sig bortifrån i princip Mariatorget till Tegelbacken på bara någon minut, perfekt om man vill byta stadsdel snabbt. Men sist jag var där så höll de på att renoverade där cykelvägen går mellan Riddarholmen och Tegelbacken så de kan mycket väl ha blivit överraskade av det och sprungit rakt i famnen på polisen som kommit dit över bilbron.
Citera
2020-06-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Pundare? Vem fan är annars så dum att göra det mitt på dagen

Blattar med soft air-guns? Pundare brukar inte personråna i grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Orkar inte förklara vad det är för ställe, du får googla.

Men hur som helst så skär järnvägen mellan Gamla stan och Riddarholmen och det går en mycket bra cykelväg längs den, man kan ta sig bortifrån i princip Mariatorget till Tegelbacken på bara någon minut, perfekt om man vill byta stadsdel snabbt. Men sist jag var där så höll de på att renoverade där cykelvägen går mellan Riddarholmen och Tegelbacken så de kan mycket väl ha blivit överraskade av det och sprungit rakt i famnen på polisen som kommit dit över bilbron.

Aww, du kan Stockholms innerstad - så duktig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in