2020-06-01, 21:58
Medlem
Har en släkting i Norge som är skyldig mig cash han gjorde en överföring och skickade en skärmdump från sitt handelsbanken konto i norge till mitt SEB konto i Sverige, noterade dock att han bara angivit något random namn på namn fältet men det är rätt iban och bic. Kommer pengarna fram ändå trots fel namn?
Citera
2020-06-01, 22:07
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Det vore inte smidigare med paypal?
Citera
2020-06-01, 22:08
Medlem
Pengarna kommer fram.
Citera
2020-06-02, 00:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Bör ta en bankdag så länge IBAN och SWIFT är rätt.
Citera
2020-06-02, 11:27
Medlem
hjaelploskilles avatar
Ja, han hade kunnat skriva Josef Stalin och de hade kommit fram så länge uppgifterna stämmer
Citera
2020-06-02, 13:07
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj

Då försvinner ju massa pengar i avgifter också
Citera
2020-06-02, 21:22
Medlem
melonboks avatar
Inte säkert att de kommer fram. Beror på hur noggrann mottagarens bank är. Skickade pengar från Sverige till Danmark och råkade skriva fel namn på mottagaren. Pengarna studsade tillbaka minus ca 650 SEK straffavgift.
Citera
2020-06-02, 21:30
Medlem
sinistrals avatar
Pengarna kommer fram. Namnet mm används först om pengarna inte kan bokas in korrekt på kunds konto(avsändaren kan ha angivit felaktiga kontouppgifter) och då används de för att försöka boka pengarna på den tänkta mottagarens konto.
Citera
2020-06-03, 10:11
Medlem
Upd. Pengarna kom fram efter 1 dag från norskt till svenskt konto trots fel namn.
Citera
2020-06-03, 12:38
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Varför då? Banköverföringar inom Europa med iban tar max 1-2 bankdagar. Krångligare att flytta över pengar till Paypal och sen skicka pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bör ta en bankdag så länge IBAN och SWIFT är rätt.
Jo precis. Det värsta som kan hända är att pengarna studsar tillbaka till din släktings konto. Vilket jag är till 90% säker inte kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in