Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Ändå åker folk dit.
Har haft 3 bokningar på en av lägenheterna i Pattaya nu med jämna mellanrum inom en kort tid och detta nu i närhetstid från länder i västa världen och som har suttit/kommer att sitta i karantän.
Jag blev själv förvånad då jag inte riktigt har följt priserna nedåt och ej prisdumpat utan ligger ganska högt i pris jämfört med andra i någorlunda samma segment och område men det funkar.
Alla tre har sagt att det är "vacation".
Sen att Pattaya just nu är stendött råder det ju definitivt ingen tvekan om.
Ja precis folk Kommer hit ändå.
Det där är en grej som jag inte riktigt fattar. Vad ska de här och göra när de ser ut som de gör?
De är bara till att gratulera dig till att du har lite bokningar

så att du får in lite cash.
Jag har faktiskt inte sett eller märkt av någonting med hyresdumpning eller billigare priser.
Det verkar som alla som hyr ut lägenheter och fortfarande tar lika mycket betalt som de gjorde innan Corona. Det verkar som väldigt många som äger lägenhet här nere just nu befinner sig i Europa och har någon Thai som hjälper dem med uthyrningen.
Jag skulle tro att dessa faranger inte har något större behov, av att hyra ut. De har lägenheten är redan betalda sedan många år. Så de låter förmodligen hellre lägenheterna står tomma än hyr ut dem lite billigare.
Det enda billiga som vi kommer att få är väl samma sak som de andra månaderna när det var Lockdown. Att vi får halva priset på elräkningen.