Citat:
Ursprungligen postat av
storetjockefar
Genomgår man en bra förarutbildning som följer Trafikverkets normer så ökar möjligheterna till att man blir en bra och säker bilförare. Självklart utvecklas man genom åren ju mer man kör men en bra utbildning med teori och många timmar övningskörning lägger grunden för det.
Se här:
https://youtu.be/psFbNbvepqE
Detta med förarutbildning tror jag är helt orelevant, utan det ligger mera hur man är som person. Är du ute efter kickar och gillar fart ja då har man mera tyngd på gasfoten. Sen har vi de som är fullt medvetna om vad som kan hända om man kör för fort.... Ungdomar har ju en tendens att tro att dom är odödliga. Kommer alltid tyvärr finnas de som kör alldeles för fort. Man har inte tänket helt enkelt. Denna typ av olycka kommer dessvärre inte vara den sista, men hoppas att många fått sig en tankeställare!!! Och kör med förstånd. Snacka om att jag kommer pränta in i skallen på mina söner, om faran med att köra för fort och för bövelen använd alltid bälte, det räddar liv!
Denna olycka är så oerhört tragisk, lider med de anhöriga som ej kommer att få träffa sina älskade barn igen. För övrigt ni som spyr galla över föraren, ingen är perfekt alla gör vi fel, och det är av dem vi lär oss av. Hon är inte mer än människa.... Det tragiska är att det kostade 4 ungdomars liv.....
För övrigt hoppas jag att föraren klarar upp det här och får all tänkbar hjälp i framtiden. Här kan man prata om ärrad för livet.