2020-06-02, 14:54
Nån av dom bodde i Stockholm, Djurgårdare , vila i frid broder
Citera
2020-06-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är alla idioter? om det är vägskylt 70 km finns den där av en anledning. Ni som tycker den o den bilen ska klara bla bla bla följ vägskyltning och lyd, hålla händerna tio i två på ratten, koncentrera er så behöver sådant inte hända. Tycker de som tar körkort ska få krocka i 10 km timmen så får de se vad fart är.

Exakt, 70 km/h är 70 km/h inte 80...150 km/h eller snabbare. Jag är så j-a less på att folk inte följer trafikreglerna längre! Det är tragiskt visst men jag är tillika förbannad över deras framfart. Sånt måste förebyggas och straffas kännbart för att helt stoppas. Vad hade hänt om de bränt in i en barnfamilj, 4-åring på cykel eller andra oskyldiga...jag vill inte tänka tanken. Jag är lättad att det inte blev värre och jag hoppas att någon fartdåre med dåligt omdöme kanske lär sig något av allt detta. Jag föreslår höjd ålder för körkortstagande, en maximal hastighet på 80 km/h till 25 års ålder samt begränsa antalet personer under 25 år då förare under 25 år kör. Det är sedan länge bevisat att yngre förare ställer till med denna typ av elände och at omdömet mognar med ökad ålder. 70 km/h är 70 km/h dag som natt INGET annat, punkt!
Citera
2020-06-02, 14:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Rätten brukar ta hänsyn till om man skadat sig själv också. Om hon ens överlever

Rent rättsligt ska det ju egentligen inte spela någon roll även om hon överlever men blir kanske förlamad. Förutsatt att hon överlever. Men det blir ju en sak som vållande och inte dråp eftersom givetvis det inte alls var meningen att de skulle gå så här illa.

Annars är det ju typiskt. Det är förvånande ofta föraren överlever och sett till straff blir det väl inte mycket sett till att tvingas leva med vetskapen om att ha kört ihjäl 4 pers.
Citera
2020-06-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ok då vet jag det, men airbags ska man inte förlita sig till. Det fanns väl o också bilbälte men ändå hamnade passageraren fram halvvägs ut genom fönstret

Ja men utan bältet hade personen kanske hittats 20 meter längre bort i betydligt värre skick.
Citera
2020-06-02, 15:04
Medlem
ariberts avatar
Rörig jävla tråd det här. Borde vara den äldre tjejen som körde bilen, heter hon Julia? Den andra tjejen är 14 år och heter tydligen Lovisa och satt i framsätet på passagerarplatsen.
Dessa två kommer antagligen att överleva olyckan i en eller annan form. Helt klart kommer de att få bestående skador.

Någon jävla idiot skrev i tidigare kommentarer att Julia avlidit vilket inte stämmer med verkligheten. Helt åt helvete fel att sitta på fyllan och posta icke bestyrkta uppgifter.
Citera
2020-06-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det strecket följer med ned i diket hela vägen på filmen och går parallellt med de kraftigare spåren senare (samt blir kraftigare mot slutet ned i diket).

På filmen är det väldigt tydligt.

Det strecket börjar alltså i jämnhöjd med stolpen längst till höger i din bild, dvs ganska långt fram i bilden (zoom-objektiv på din kamera vad det ser ut som, din bild ser ut att vara fotograferad med zoom från vägrenen vid gården väster om olycksplatsen).

I din bild syns även att något fordon varit ute i gruset och det hjulspåret stämmer överens med att hjulen skall komma upp på vägen vid den första stolpen i din bild. Din bild förstärker bara det jag såg i filmen, den motsäger ingenting.
Citera
2020-06-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Rörig jävla tråd det här. Borde vara den äldre tjejen som körde bilen, heter hon Julia? Den andra tjejen är 14 år och heter tydligen Lovisa och satt i framsätet på passagerarplatsen.
Dessa två kommer antagligen att överleva olyckan i en eller annan form. Helt klart kommer de att få bestående skador.

Någon jävla idiot skrev i tidigare kommentarer att Julia avlidit vilket inte stämmer med verkligheten. Helt åt helvete fel att sitta på fyllan och posta icke bestyrkta uppgifter.
Och du lyckas röra till det ännu mer L är 19 och körde, J är 14 och är den som åkte i passagerarsätet fram och som skickat bilder från Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Citera
2020-06-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det strecket följer med ned i diket hela vägen på filmen och går parallellt med de kraftigare spåren senare (samt blir kraftigare mot slutet ned i diket).

På filmen är det väldigt tydligt.

Samma streck finns ju även i andra filen..alltså motsatt/mötande sida av vägen. Och vad skulle kunna åstadkomma denna breda markering från en personbil?

Ser på denna bild liknande på andra sidan vägen. Kraftigare i ingången av kurvan för att sedan avta ju längre kurvan pågår. Liknande markering från bägge riktningar in i kurvan mao.

LÄNKTEXT

Hävdar fortfarande att för hög fart, missbedömning av kurvans skarphet och panikhandling är orsak.
Se mina tidigare inlägg.
Citera
2020-06-02, 15:08
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suntfornuft25
Hur kan föräldrar tillåta en 14-åring vara ute hela natten. Har dom dålig koll? Mina barn hade tider att passa.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Vem fan låter sin 14 åring vara ute kl 3 på natten? Ta erat jäkla ansvar som föräldrar! En 14 åring har ingenting att göra ute vid den tiden. Punkt!
Håller med.
Väldig liberala föräldrar hon har
Piercad i tungan, mkt smink och allmänt upppiffad för en 14-åring
Citera
2020-06-02, 15:10
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetniskEnsning
Det framgår längre bak i tråden.
En Audi A4 från 2012.

Med varvtalsfyran uppåt, då är det en sån här hastighetsmätare.
Citera
2020-06-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messi-number-one
Fick det intrycket med att hon verkade oberörd.

Herreguuuuuud, det är en 14-årig tjej vi talar om..... det kommer att ta år innan vidden av det hela verkligen går upp för henne.. hon är inte oberörd, hon är bara en normal 14-åring!
Citera
2020-06-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ok då vet jag det, men airbags ska man inte förlita sig till. Det fanns väl o också bilbälte men ändå hamnade passageraren fram halvvägs ut genom fönstret

"halvvägs ut genom fönstret" i hennes inlägg kan nog tolkas lite olika. Det kan ju vara hennes egen uppfattning mitt i allt kaos. Det kan också vara stunden då hon bars ut från bilen av räddningspersonal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in