Det som är störigt ned denhär grillen är att man måste plocka isär hela skiten efter varje grillning för att kunna tömma ut vattnet och göra rent.
Måste man fylla vatten på själva fatet som grillelement ligger på, eller kan man fylla i chassit under?
Tänker att vatten under inte skulle bli smutsigt på samma sätt, så då skulle det få stå där och så skulle man bara torka ur skålen när man grillat klart.
Står inte tydligt hur man ska göra i manualen.
Tacksam för svar.
Senast redigerad av bithax 2020-05-29 kl. 21:12.
Du köpte fel grill!
dom här billiga skräpgrillarna är rena skiten, ger svag värme, elementet går sönder eller blir försvagat redan efter några ggr användning, omständliga att rengöra (som du tar upp)
Oftast omöjliga reglera och få bra värme på.
pga av detta smakar köttet aldrig bra, blir dåligt resultat
har ägt 5-6 sådana skit grillar genom åren.
MEN nu har weber kommit ut med en serie elgrillar!
Köpte en och helt salig!! bästa grillen jag haft.
Ger en oerhörd värme! precis som en riktig grill.
Smakar otroligt bra allt jag grillat, gångjärnsförsett lock som håller inne värmen .
Lätt att rengöra, inget slafts med vatten under grillen, går elementet sönder går det köpa som reservdel.
Så mitt tips släng din billig inköpta grill och köp en weber
Vattnet är till för att det inte ska ryka så mycket när det droppar från köttet och att det ska vara lättare att göra rent efteråt. Det ska alltså vara under grillgallret.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!