2020-05-29, 14:07
Medlem
Hur kommer det sig att en aktie jag köpte för 42kr/st för några dagar sedan, står som "Inköpskurs 58kr"?
Även fast aktien gått upp över 10% sedan köpet ligger jag back eftersom nuvarande värdet ligger på 42kr, igen...
Wtf?
Senast redigerad av Bucketshop 2020-05-29 kl. 21:17.
Citera
2020-05-29, 14:19
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.image
Hur kommer det sig att en aktie jag köpte för 42kr/st för några dagar sedan, står som "Inköpskurs 58kr"?
Även fast aktien gått upp över 10% sedan köpet ligger jag back eftersom nuvarande värdet ligger på 42kr, igen...
Wtf?

Courtage räknas in i inköpspriset. Kanske köpte du få aktier och har dyrt courtage?
Citera
2020-05-29, 14:51
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Wtf?

Hur menar du? Den låg på 42kr, gick upp 10% och nu ligger den på 42kr? Men ja, courtaget räknas in i inköpspriset, du bör kolla upp det. Och tänk på att det är courtage när du säljer också.
Citera
2020-05-29, 18:48
Medlem
Såg nu att man hade nyemission igår och att priset därför har justerats.
Får å andra sidan teckningsrätt så det löser sig.
Citera
2020-05-29, 18:52
Medlem
UnknownJunkies avatar
Citat:
Wtf?

det låter som att du blev fuckat på courtaget... satan 16kr/st i courtage.... damn
Citera
2020-05-29, 21:19
Medlem
Bucketshops avatar
Ekonomi: Övrigt ----> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt

Plus förtydligande av rubriken

//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto