2020-06-09, 14:26
Medlem
Deliberatelys avatar
https://www.friatider.se/efter-georg...apolis-polisen
Efter George Floyds död – nu avvecklar Minneapolis polisen

https://edition.cnn.com/2020/06/07/u...day/index.html
Minneapolis City Council members intend to defund and dismantle the city's police department

Hon vill avveckla polisen och ersätta den med något oklart "new model of public safety" och "community based strategies". Men hon säger samtidigt "dismantling policing as we know it".

Vaga uttalanden, men det enda sättet man kan tolka det på är att hon vill avskaffa våldsmonopolet i Minneapolis. Det är vad polis är. Eller så håller hon bara på med semantiskt trams och vill visst ha kvar polisen fast byter bara namn på den eller något sådant urlöjligt. Tror hon att hon verkligen kommer få politiska förtroendepoäng av det?

Men om polisen avskaffas på riktigt, så innebär det gatukrig dagen efter. Negrer och mestiser kommer kaosa, och vita kommer tvingas försvara sig. Snart kommer vita att underkuva negrerna och mestiserna och staden blir förmodligen uppdelad i olika rasliga zoner där privata miliser håller ordningen.

Minneapolis rasliga sammansättning enligt enkäter 2010:
60,3% Non-Hispanic White
18.6% Black or African American
10.5% Hispanic or Latino (of any race)
5.6% Asian
5.6% Other race
4.4% Two or more races
https://en.wikipedia.org/wiki/Minneapolis#Demographics
Citera
2020-06-09, 14:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
https://www.friatider.se/efter-georg...apolis-polisen
Efter George Floyds död – nu avvecklar Minneapolis polisen

https://edition.cnn.com/2020/06/07/u...day/index.html
Minneapolis City Council members intend to defund and dismantle the city's police department

Hon vill avveckla polisen och ersätta den med något oklart "new model of public safety" och "community based strategies". Men hon säger samtidigt "dismantling policing as we know it".

Vaga uttalanden, men det enda sättet man kan tolka det på är att hon vill avskaffa våldsmonopolet i Minneapolis. Det är vad polis är. Eller så håller hon bara på med semantiskt trams och vill visst ha kvar polisen fast byter bara namn på den eller något sådant urlöjligt. Tror hon att hon verkligen kommer få politiska förtroendepoäng av det?

Men om polisen avskaffas på riktigt, så innebär det gatukrig dagen efter. Negrer och mestiser kommer kaosa, och vita kommer tvingas försvara sig. Snart kommer vita att underkuva negrerna och mestiserna och staden blir förmodligen uppdelad i olika rasliga zoner där privata miliser håller ordningen.

Minneapolis rasliga sammansättning enligt enkäter 2010:
60,3% Non-Hispanic White
18.6% Black or African American
10.5% Hispanic or Latino (of any race)
5.6% Asian
5.6% Other race
4.4% Two or more races
https://en.wikipedia.org/wiki/Minneapolis#Demographics

Har skett en kraftig förändring på bara 50 år. Staden går väl samma öde tillmötes som Detroit, Baltimore och Chicago.
Citera
2020-06-17, 01:18
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det har jag inte hört om. Finns det någon länk?

https://www.nytimes.com/2017/12/09/u...o-arizona.html
Ha gärna på ljudlös. SIsta 20 sek.
Citera
2020-06-17, 02:48
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashat
https://www.nytimes.com/2017/12/09/u...o-arizona.html
Ha gärna på ljudlös. SIsta 20 sek.

Fy fasen vad hemskt!
Det är sånt här och klippet med George som visar skillnaden på USAS tre månaders träning samt Sveriges två års träning för att bli polis. Visst begår svenska polisen också misstag, men knappast i samma mängd som USAS.
Citera
2020-06-17, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
På vilket sätt hedrar detta den döde mannen?

Den döde mannen var en kriminell återfallsförbrytare och narkoman, de som hyllar honom genom att plundra, anlägga mordbränder och ställa till med kaos är alltså av samma ruttna virke.

Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Är det ok att ge sig på alla i en grupp (och andra oskyldigas egendom) med ursäkten att några i den gruppen uppfört sig som rövhål?

Genom att hylla ett rövhål med vandalisering, plundring och mordbränder så måste man väl nästan vara ett stort rövhål själv?
Citera
2020-06-17, 03:03
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fy fasen vad hemskt!
Det är sånt här och klippet med George som visar skillnaden på USAS tre månaders träning samt Sveriges två års träning för att bli polis. Visst begår svenska polisen också misstag, men knappast i samma mängd som USAS.

Ja det är svårt att släppa om man har ljudet på, (annars också, men ljudet gör verkligen det hela sjukt magstarkt)
Jag är inte den som vill jämföra två helt galna situationer utan vill bara säga att båda är fel.
Men i det jag länkade är något som media, framförallt här inte tar upp.
Samt försöker få det som att svenska poliser riktar in sig och är rasister mm.
Men ingen vill ta upp det poliser gör mot vita, i detta fall vit mot vit. Men önskar man en dag kan sluta stirra sig blind på färg.
Det är helt rubbat att i det jag länkade, killen ens får jobba som polis övht.
Jagmenar, tittar man på klippet finns det nog ingen på flashback som kan gå i god för hans sätt att arbeta.
Den (avrättades) familj, hur ska dom leva vidare, fy fan säger jag bara. Samma givetvis med floyd.
Citera
2020-06-17, 03:05
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ja det är svårt att släppa om man har ljudet på, (annars också, men ljudet gör verkligen det hela sjukt magstarkt)
Jag är inte den som vill jämföra två helt galna situationer utan vill bara säga att båda är fel.
Men ingen vill ta upp det poliser gör mot vita, i detta fall vit mot vit. Men önskar man en dag kan sluta stirra sig blind på färg.
Jagmenar, tittar man på klippet finns det nog ingen på flashback som kan gå i god för hans sätt att arbeta.
Den (avrättades) familj, hur ska dom leva vidare, fy fan säger jag bara. Samma givetvis med floyd.
För att göra situationen ännu vidrigare, han blev avskedad från polisen.
Sökte jobb igen och blev anställd, så han kunde söka om PTSD bidrag. Så han får en pension livet ut. Vilket han fått.
Vad säger svensk media om denna bissarra grej? Nada.
Citera
2020-06-17, 03:10
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Ja, det har du rätt i. Jag har faktiskt emailat expressen nu och sagt att det är synd att dom väljer att skriva om nyheter baserat på hudfärg, och hade detta varit en svart man så hade dom skrivit om det flera gånger om. Kort sagt. Jag skrev att om dom skriver nyheter utan att bry sig om hudfärger så kan dom skriva om denna incident då den är extremt vidrig.
Får se om det får någon effekt. Hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in