2020-05-28, 22:47
Medlem
Är det någon som vet vem gm och bo är?
Citera
2020-05-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Allmänt. Vad vet vi om Wetterlinsgatan?
Wetterlin är Gatan.. som alla städer har.. gatan där det finns nationaliteter från typ hela världen, Gatan man gärna undviker..
Citera
2020-05-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
En ung man i Falköping blev i söndags bortförd mot sin vilja av två yngre män.
Syftet med bortförandet var att han skulle pressas på pengar enligt Skövdepolisen.
Mannen kom senare tillbaka och larmade då polisen, och två män är nu skäligen misstänkta för bland annat människorov.

Kan det finnas samband?
Inte helt omöjligt.. dock vart minst 2 " kidnappningar i samma syfte de senaste åren med olika gärningsmän.. finns trådar om iaf 1 här på FB..
Citera
2020-05-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaban11
Varför kallar man det området för ”ghetto”?
Är det för det finns invandrare som bor där?
Det är ett ghetto och ja .. mkt för att det finns invandrare där, tyvärr de som bor där som gör området till ett getto,,
Citera
2020-05-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaban11
Varför kallar man det området för ”ghetto”?
Är det för det finns invandrare som bor där?

Citat:
Ursprungligen postat av Supreme2
Är väl snarare för att det inte bor några etablerade personer i samhället där. Men visst, till största del är det juh invandrare som bor där och har så varit sedan 80 talet för att det redan då var en gata med mycket tomma lägenheter och Falköpings kommun tänkte att det skulle vara bra att fylla lägenheterna med folk. Vid balkankriget blev gatan överfylld av flyktingar tillsamman med området bergsliden och åttagård. Alla dessa områden är fortfarande problemområden och Svenskar och etablerade invandrare flyr områdena. Det tycker jag personligen definierar ett ghetto.

Vad är ett ghetto för dig?

jag var där för fyra år sen. Gick runt i stan. På Wetterlinsgatan såg jag mång afrikaner. Känslan är man ser människor som liksom inte har något riktigt mål. Man ser skräp - och man ser framför allt INTE vanliga svenska människor, som man är van att se annars.
Jag har delvis vuxit upp i stan, och haft lite koll. Men tyvärr måste jag numera räkna Falköping till en av de städer där invandringen gjort att stan gått "förlorad".
Man känner inte igen sig.
Ghetto är en ganska bra benämning - eftersom invånarna i ett Ghetto har gett upp, resignarat. Alltså en sorts uppgiven känsla - när man träffar dom ur-falköpings-bor som ännu finns kvar.
Jag hade kunnat säga en slum-artad känsla också. Men ordet slum känns inte rätt eftersom det också innebär kåkstäder.
Senare, när jag hade brutit benet och kunde välja ett hemtjänstbolag från Falköping. Dom skötte sig bra.En ung kvinna från Somalia, som jag trivdes särskilt med. Hon gick omkring och nynnade medan hon pysslade. Jag fick känslan att hon trivdes. Men hon längtade hem, tror jag, för jag frågade henne en gång om det var bra i Somalia, för jag anade hon längtade hem. Hon bodde på Wetterlinsgatan.
Citera
2020-05-29, 05:58
Medlem
Det ryktas om att det är en somalier som är skjuten. Det finns en zigenarsläkt i Falköping som ställt till med mycket skit. Det ska vara en av sönerna från densamma som ska vara gm.
Citera
2020-05-29, 08:04
Medlem
Misstänker att du syftar på familjen is*ni? Men frågan är om det kan vara någon av dom den enda som åldern stämmer på är ju den yngsta brodern och han är ju lugn och skötsam
Citera
2020-05-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetekaka
Misstänker att du syftar på familjen is*ni? Men frågan är om det kan vara någon av dom den enda som åldern stämmer på är ju den yngsta brodern och han är ju lugn och skötsam
Exakt.
Citera
2020-05-29, 09:08
Medlem
Hörde även ett annat efternamn igår men minns tyvärr inte. Det var inte Andersson eller Johansson i alla fall.
Citera
2020-05-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruzhan
Det ryktas om att det är en somalier som är skjuten. Det finns en zigenarsläkt i Falköping som ställt till med mycket skit. Det ska vara en av sönerna från densamma som ska vara gm.

Bor dessa på hjelmarörsgatan tro? Vart möe skit där upp senaste tiden. O sen igår kväll vid 19 tiden va det fullt med poliser där uppe utspridda runt området.. 3 bilar och en buss stod där..
Citera
2020-05-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J8O8H8A8N
Bor dessa på hjelmarörsgatan tro? Vart möe skit där upp senaste tiden. O sen igår kväll vid 19 tiden va det fullt med poliser där uppe utspridda runt området.. 3 bilar och en buss stod där..
Familjen vars namn som nämnts i tråden håller till där.
Citera
2020-05-29, 12:21
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Wetterlin är Gatan.. som alla städer har.. gatan där det finns nationaliteter från typ hela världen, Gatan man gärna undviker..

Bara en gata? Svårt tänka mig att situationen är lika allvarlig där som i Tensta /Rinkeby, Fittja, Alby, Hallunda och Norsborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in