• 8
  • 9
2025-05-31, 12:56
Medlem
v0dkas avatar
Hur sänker ni månadskostnaden? Tänker om man fixar recept i Sverige och sen beställer från online EU-apotek. Alternativt delar 5mg-tablett i 4 delar och får 1.25mg per dag?

Eller beställer internationellt från t.ex. Indien direkt, läste på reddit att vissa verkar köpa från sidor som Alldaychemist?

Något tips?
Citera
2025-06-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Tabletten med 1 mg är liten. Hur kan man klyva den i två hälfter? Fungerar verkligen vanliga tablettklyvare till detta.

För närvarande klyver jag min 1 mg i fyra delar med en vanlig tablettdelare. Fungerar alldeles utmärkt, och som bekant sänker 0,25 mg finasterid mängden DHT nästan lika mycket som 1 mg. Det rör sig om några procentenheters skillnad. Folk som snackar om att skaffa Proscar på 5 mg och klyva dem i fyra delar á 1,25 mg går verkligen över ån efter vatten. Grav overkill m.a.o.

1 mg var den punkt FDA valde att stanna på då ytterligare fördelar inte kunde påvisas. Jag har tagit 0,5 mg i snart 20 år. Nu går jag ner till 0,25 mg. Månadskostnad ca 65 spänn för i allt väsentligt samma verkan. Om man inte klarar det har man större problem än eventuellt håravfall.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in