2020-05-31, 12:54
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Inte helt bekräftade uppgifter ännu, men GM heter troligtvis Persson i efternamn. Han var känd av polisen sedan tidigare, men ostraffad.

Mordoffret dumpades i närheten av byn Viksta mellan Björklinge och Skyttorp.
Stort tack för informationen ang GM:s namn, och platsen där de dumpade BO:s kropp. Det låter dock lite märkligt att GM skulle ha varit känd av polisen, men ostraffad? Begreppet "känd av polisen" brukar innebära att personen i fråga har blivit lagförd.
Citera
2020-05-31, 13:16
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Stort tack för informationen ang GM:s namn, och platsen där de dumpade BO:s kropp. Det låter dock lite märkligt att GM skulle ha varit känd av polisen, men ostraffad? Begreppet "känd av polisen" brukar innebära att personen i fråga har blivit lagförd.
Ja, håller med. Det stod så i en utav tidningsartiklarna som jag fann på Kungliga Bibliotekets hemsida:

https://tidningar.kb.se/?q=bj%C3%B6r...mordet%20altan
Citera
2020-05-31, 13:21
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ja, håller med. Det stod så i en utav tidningsartiklarna som jag fann på Kungliga Bibliotekets hemsida:

https://tidningar.kb.se/?q=bj%C3%B6r...mordet%20altan
Tack för dessa artiklar.

Utdrag ur Aftonbladet 1999-07-28:
Citat:
[...]
Ingen av de inblandade är straffad. Gärningsmannen är dock känd hos polisen. Anhöriga beskriver honom som skötsam och han hade ett större belopp sparat hos Hagströmer & Qviberg Fondkommission. Kontot är nu spärrat.
Uppgiften om att "ingen av de inblandade är straffad" går ju dock stick i stäv med den uppgift från HD-referatet, som talar om att BO nyligen var dömd för misshandel.
Citera
2020-06-06, 07:03
Medlem
longlakes avatar
Läst tråden i sin helhet, av intresse
eftersom jag bor i närheten.
”Känd av polisen” men ej straffad
tror jag att det handlar om känd i
missbrukarkretsar. Ostraffad låter
iofs otroligt även då...
Citera
2020-06-07, 15:10
Medlem
Var inte en av dom inblandade från Tierpstrakten
Samtliga problem med alkohol
Kvinnan är väl död sedan några år, bodde sista tiden i Söderfors
Citera
2020-06-07, 21:24
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longlake
Läst tråden i sin helhet, av intresse
eftersom jag bor i närheten.
”Känd av polisen” men ej straffad
tror jag att det handlar om känd i
missbrukarkretsar. Ostraffad låter
iofs otroligt även då...
Har du kännedom beträffande vad gärningsmannen ägnar sig åt nuförtiden?
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Var inte en av dom inblandade från Tierpstrakten
Samtliga problem med alkohol
Kvinnan är väl död sedan några år, bodde sista tiden i Söderfors
Jag har vuxit upp i Tierp och har som tidigare nämnts släkt i Björklinge, så detta är mycket intressanta uppgifter. Då är det ännu mer gåtfullt varför jag inte minns ett dyft av detta vansinnesmord. Tragiskt att hon dog så ung, och likaså att sonen därmed inte längre har någon förälder kvar i livet.
Citera
2020-06-07, 21:37
Medlem
Citat:
Har du kännedom beträffande vad gärningsmannen ägnar sig åt nuförtiden?
Jag har vuxit upp i Tierp och har som tidigare nämnts släkt i Björklinge, så detta är mycket intressanta uppgifter. Då är det ännu mer gåtfullt varför jag inte minns ett dyft av detta vansinnesmord. Tragiskt att hon dog så ung, och likaså att sonen därmed inte längre har någon förälder kvar i livet.

Är inte 100 men tror pojken togs av soss redan nör hon levde....
Så han har säkert fått det Mkt bättre
Citera
2020-06-08, 11:06
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Är inte 100 men tror pojken togs av soss redan nör hon levde....
Så han har säkert fått det Mkt bättre
Stort tack för intressanta uppgifter, hemorojdbiff. Det var bra att pojken togs om hand i tidig ålder, med tanke på vilja miljöer han tvingades till att vistas i. Jag hoppas att det har gått bra för honom.
Citera
2024-04-13, 22:31
Medlem
-GGs avatar
På podden Svenska Mordhistorier nu.
Citera
2024-06-27, 19:29
Medlem
Det är jag som är sonen här.

Jag har precis hört podden och måste säga att det är nog det värsta jag hört.

Ganska sjuk känsla att höra en okänd man sitta och ljuga om det trauma man varit med om 25 år senare.

Jag hör ju att han sitter och läser domen som finns här i tråden, han har bara ändrat namn och uteslutit förhör, obduktionsprotokoll osv.

Tack för att du höll mig anonym kompis men du kunde ju frågat om det var okej att skjuta huvudet av farsan också.

Ganska brutal detalj du la till där, inför hela landet.

Jag antar att det inte var tillräckligt dramatiskt att han blev skjuten framför sin familj, han var tvungen att bli av med huvudet också?

Låt mig klargöra detta, FARSAN BLEV INTE SKJUTEN I HUVUDET.
Han blev skjuten i bröstet 9 kulor,
8 hagel o 1 slug.

Han blev avrättad i sömnen med 3.0 promille alkohol i blodet, ni behöver inte göra det mer brutalt.

Att jag ska behöva höra det här 25 år senare är vidrigt.

Det är min familj du pratar om horunge, jag skulle uppskatta om du höll dig till fakta om MITT PRIVATLIV innan du låter hela Sverige höra skit.

Till resten av er som är nyfikna så hänvisar jag till domen i denna tråd.

Om någon har information om T. P så skulle det vara grymt, jag är inte klar med han än.

Pappa har varit död i 25år nu, låt han vila i frid.
Peace
Citera
2024-06-27, 22:24
Medlem
Slugskottet träffade R.P. i höjd med högra nyckelbenet, gick cirka 20 graders vinkel ner genom kroppen och återfanns vid det vänstra skulderbladet. Även förladdning och plastbit som hör till slugpatronen påträffades i R.P:s kropp. Kulskottet har bedömts ha haft samma ingångsöppning som slugskottet eller i vart fall en ingångsöppning i dess närhet. Hagelskottet träffade R.P. längre ner på höger sida i kroppen och gick cirka 20 graders vinkel snett upp genom kroppen. Nio stycken hagel påträffades i R.P:s kropp, bl.a. i brösthålan på vänster sida samt ryggraden. Slugskottet och skottet med varghagel var dödande var för sig. Skottet med kula hade R.P. kunnat överleva på grund av att metallfragmenten satt ganska ytligt i kroppen. - - -
Citera
2024-06-28, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainbugzz
Det är jag som är sonen här.

Jag har precis hört podden och måste säga att det är nog det värsta jag hört.

Ganska sjuk känsla att höra en okänd man sitta och ljuga om det trauma man varit med om 25 år senare.

Jag hör ju att han sitter och läser domen som finns här i tråden, han har bara ändrat namn och uteslutit förhör, obduktionsprotokoll osv.

Tack för att du höll mig anonym kompis men du kunde ju frågat om det var okej att skjuta huvudet av farsan också.

Ganska brutal detalj du la till där, inför hela landet.

Jag antar att det inte var tillräckligt dramatiskt att han blev skjuten framför sin familj, han var tvungen att bli av med huvudet också?

Låt mig klargöra detta, FARSAN BLEV INTE SKJUTEN I HUVUDET.
Han blev skjuten i bröstet 9 kulor,
8 hagel o 1 slug.

Han blev avrättad i sömnen med 3.0 promille alkohol i blodet, ni behöver inte göra det mer brutalt.

Att jag ska behöva höra det här 25 år senare är vidrigt.

Det är min familj du pratar om horunge, jag skulle uppskatta om du höll dig till fakta om MITT PRIVATLIV innan du låter hela Sverige höra skit.

Till resten av er som är nyfikna så hänvisar jag till domen i denna tråd.

Om någon har information om T. P så skulle det vara grymt, jag är inte klar med han än.

Pappa har varit död i 25år nu, låt han vila i frid.
Peace

Jag som läsare av tråden kan bara beklaga djupt det du utsattes för som liten pojke.
Ingen ska behöva leva med det trauma, allra minst ett litet barn.
Med det sagt,och nu kommer jag troligen få fan av dig, inga föräldrar sätter sig och dricker i en park med ett litet barn om de inte har alkoholproblem eller väldigt bristande omdöme. Din Pappa var säkert som du minns honom världens bästa, men det är inte okey någonsin att göra så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in