2020-05-28, 22:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får nog läsa på lite bättre själv för lagen är inte liktydig med dina åsikter. Att psykopatpolisen med spagettiarmarna kväver en handbojad person till döds är inte samma sak som att en frisk polis skjuter en misstänkt gärningsman i självförsvar. Om det inte är försvarligt så blir även den friska polisen dömd. För vi vill inte ha korkade poliser som är lika okunniga om lagen som du.

Ja. Det är naturligtvis ett fall av övervåld. O det är ett tjänstefel när omhendertagna dör.

Den stora frågan är vad hände innan han hamnade föngslad på mage?

Hur reagerade han på polisens frågor, uppmaningar samt anvisningar? Har han varit hotfull o aggresiv? Har varit fysiskt våldsam?

Regel nummer 1.
Tjaffsa inte med polisen.
Citera
2020-05-28, 22:25
Medlem
Såg filmen och jag tyckte då inget var konstigt! Han som stod och skrek var lite jobbig men i övrigt tyckte jag det såg ut som utmärkt polis arbete
Citera
2020-05-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mord, nej. Du får läsa på bättre vad som definierar mord. Att en gärningsman dör vid ett gripande är inte vad mord handlar om, då får man döma alla poliser som skjuter gärningsmän för mord också och sedan står vi utan poliser, medan rånare som Floyd och andra kriminella fritt kan massakrera vanligt respektabelt folk. Däremot kan man kritisera amerikanska rättsväsendet för att Floyd kunde vara ute på gatorna och fortsätta sin kriminalitet och få sig själv dödad. Han borde aldrig släppts ur fängelset för det väpnade rån han begick 2007, ett sådant brott berättigar minst 25 års inlåsning.

Om han skulle åtalas för mord så kommer juryn titta på filmen, och juryn kommer höra mannen be för sitt liv och höra honom säga att han inte kan andas. Juryn kommer också se att mannen förlorar medvetandet och att polisgrisen sitter kvar. Juryn kommer höra vad åskådarna påpekar om att mannen är medvetslös och inte rör på sig och att det rinner blod ur mannens näsa. Juryn kommer notera att polismannen sitter kvar. Man kan även se att ju mer tiden går ju hårdare pressar polismannen sitt knä, så i mina ögon är det avsiktligt mord.

Den här polisen som mördar mannen är sedan tidigare inblandad i en händelse där han sköt en person med två skott och där han fick lämna polisen under utredning vilket är rutin. Där kallades det också för motstånd, men i det fallet fanns det inga vittnen eller någon film. Han har flera klagomål angående våld och en skriftlig varning. Det andra mongot till polis som står som en idiot för att försöka skymma sikten ligger också risigt till. Även dom två första på plats gröngölingarna.
Senast redigerad av Browser 2020-05-28 kl. 22:28.
Citera
2020-05-28, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrjocke
Såg filmen och jag tyckte då inget var konstigt! Han som stod och skrek var lite jobbig men i övrigt tyckte jag det såg ut som utmärkt polis arbete
Du har nog för svag central koherens.

Tittar ett par ggr till så kommer nog du också inse problematiken.
Lycka till.
Citera
2020-05-28, 22:31
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Var där? Man ser ju klart och tydligt vad som händer och att det inte finns fog för polisens övervåld som slutade i ännu ett dödsfall.

Jag tycker det är ställt utom rimligt tvivel att dessa poliser på sin höjd skulle vara mall Securitys utrustade med inget värre vapen än en pepparapray och batong.

Du borde se den längre videon, kravallerna är som jag förutspådde redan i full gång, internet is blowing up angående denna vidriga händelse.

Wow du är ett geni som spådde det.

Du sitter som alla andra i fårskocken och VET innan utredning osv.

Som jag sa, har sett fler värre ingripanden där gm inte dör. Vi kanske ska snacka igen när vi vet vad han faktiskt dog av, efter obduktionen.

Om du vill kan du gå tillbaka till mitt förra inlägg och försöka svara på en av frågorna om du vill. Pajas
Citera
2020-05-28, 22:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade det varit möjligt att "tjafsa" med polis i USA så hade möjligen åskådarna varit mer framgångsrika.
Har själv lust att gå bärsärk vid det som bevittnas för att påbörja HLR..

För övrigt är det bs att diskutera tjafs för offrets del FÖR ATT det OAVSETT är de delar jag skrev om som ÄR det huvudsakliga problemet.

Brukar de sånt övervåld för tjafs så har de väldiga problem på en väldigt låg nivå.

I förhållande till det våld de utövat på filmen.

Alla i USA vet att man är lugn, artig o samarbetsvillig om/när man stoppas av polisen. Så deras låga tröskel är accepterad av flertalet. Det är då inget större problem.

Alla vet att deras uppgift är att skydda hederligt folk. O då är deras låga tröskel en del av nolltollerans.

Det är märkligt hur vissa personer tycks ha konstanta problem med polisen medans andra bara i värsta fall stoppas för fortkörning.
Citera
2020-05-28, 22:34
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Ok och det är bara en slump då att just denna minoritet råkar vara mina vänner och familj? Det är svarta personer utspridda i olika länder och alla dessa utgör då en minoritet? Du menar på riktigt att majoriteten av alla afrikaner är kriminella?

Arv och miljö formar människan. I de vita fattiga ghettona i USA du tror inte att också där finns väldigt mkt våld, droger och kriminalitet?

Det är troligen inte en slump. Och just därför går det inte att dra slutsatser om hela gruppen.

Varför drar du slutsatsen att Mongoprofeten menar att majoriteten av alla afrikaner är kriminella? För att majoriteten av de som "upploppade" var svarta?
Då kan du heller inte dra någon slutsats av hur dina vänner är.

Citat:
Arv och miljö formar människan
.
Ja. Det är korrekt.
Citat:
I de vita fattiga ghetton i USA du tror inte att också där finns väldigt mkt våld, droger och kriminalitet?

Självklart. Det är "fattiga ghetton". Dock förekommer ännu mer våld i svarta fattiga ghetton.

Jag tror begreppet du behöver studera är överrepresentation.
Det kan användas oavsett om man diskuterar folkgrupper, katter, hajar, coronavirus eller trafikolyckor.
Senast redigerad av StuG 2020-05-28 kl. 22:58.
Citera
2020-05-28, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Alla i USA vet att man är lugn, artig o samarbetsvillig om/när man stoppas av polisen. Så deras låga tröskel är accepterad av flertalet. Det är då inget större problem.

Alla vet att deras uppgift är att skydda hederligt folk. O då är deras låga tröskel en del av nolltollerans.

Det är märkligt hur vissa personer tycks ha konstanta problem med polisen medans andra bara i värsta fall stoppas för fortkörning.
Håll dig till aktuellt fall.
Finns ingenting hittills som indikerar motstånd eller "tjafs" i förhållande till brukat våld.

Den låga tröskeln och noll tolerans är ett skitargument som säkert skitpolisen skulle kunna tänkas bruka.
För han är troligen dum i huvudet.
Citera
2020-05-28, 22:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Om han skulle åtalas för mord så kommer juryn titta på filmen, och juryn kommer höra mannen be för sitt liv och höra honom säga att han inte kan andas. Juryn kommer också se att mannen förlorar medvetandet och att polisgrisen sitter kvar. Juryn kommer höra vad åskådarna påpekar om att mannen är medvetslös och inte rör på sig och att det rinner blod ur mannens näsa. Juryn kommer notera att polismannen sitter kvar. Man kan även se att ju mer tiden går ju hårdare pressar polismannen sitt knä, så i mina ögon är det avsiktligt mord.

Den här polisen som mördar mannen är sedan tidigare inblandad i en händelse där han sköt en person med två skott och där han fick lämna polisen under utredning vilket är rutin. Där kallades det också för motstånd, men i det fallet fanns det inga vittnen eller någon film. Han har flera klagomål angående våld och en skriftlig varning. Det andra mongot till polis som står som en idiot för att försöka skymma sikten ligger också risigt till. Även dom två första på plats gröngölingarna.

Mår illa av att se filmen, vilken sjukt svin polisen, hoppas de får många år i finkan med riktigt läskiga lirare som utdelar ett gäng extrastraff. Hoppas kan man ju iallafall. Alltså, det knät över halsen, och hans idioter till kollegor står och glor bara, snubben ligger ned och polisen är i överläge på alla sätt och vis, hur kan man ens sätta ett sådant "grepp", så jävla onödigt allting.
Citera
2020-05-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håll dig till aktuellt fall.
Finns ingenting hittills som indikerar motstånd eller "tjafs" i förhållande till brukat våld.

Den låga tröskeln och noll tolerans är ett skitargument som säkert skitpolisen skulle kunna tänkas bruka.
För han är troligen dum i huvudet.
vi vet inte hur han har betett sig innan dom började filma, dock försvarar det inte handlandet när han ligger hjälplös med handbojor.
Citera
2020-05-28, 22:44
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjour212
Tack. Det säger ju sig självt att en folkgrupp inte har högre IQ än en annan. Det är högst individuellt.

Inlägget du citerar säger att IQ skiljer sig åt mellan folkgrupper.

Jag försöker hjälpa dig. Kolla upp avsnittet om logik i en uppslagsbok / undervisningsmateial för gymnasiet.
(Tänker att det är värt att svara på då du säkert inte är ensam om att resonera så.)

För att återgå till det aktuella fallet så bedömer att polisen kunde hanterat personen på annat vis, som jag skrev tidigare.
Citera
2020-05-28, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Har du sprungit på den andra passiva sorkens id?

Vet du om de här två var nära vänner förutom kollegor?
Brukar de samköra?
De agerar mycket märkligt ihop, typ cover up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in