Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, men har var tydligen alkoholpåverkad.

Fentanyl, metamfetamin och thc. Ingen alkohol enligt obduktionsrapporten.
Citera
2020-06-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkey101
Ok, tack. Då ligger jag efter i läsningen. Tack! Men det är fortfarande inte rätt att döda en man genom att lägga sin tyngd på dennes hals och därmed kväva honom.
Citera
2020-06-05, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Är det ingen som reagerar på ambulanspersonalens hantering av det hela? En man ligger utan puls på marken med ett knä mot nacken, de första de gör när de kommer till platsen är att ta puls och lysa med lampa i ögonen. Efter de knallar dom lugnt och fint bort och börjar plocka fram båren, det ser nästan ut som det är första gången de gör detta. Sen med hjälp av polisen släpar de kroppen upp på båren... Ingen HLR, ingen nackkrage, ingen reaktion över huvud taget. Varför får inte ambulanspersonalen kritik?
Jo, jag.
Och jag har redan höjt ögonbrynen i tråden.
Larm tycks ha varit luddigt. För det första.

Jag undrar dock vad C säger eftersom Floyd är under polismans ansvar som fängslad.
Det som kan finnas med i bilden är behov av att säkra plats.
Behov att lasta, förflytta.

Men det är inget riot. Det är tvärtom.
Alla åskådare vill att Floyd ska få hjälp.
Firefighter's rapport visar att det inte var hotfullt då de anländer.
De fick larm om blödning i mun först. Ett understatement..
Citera
2020-06-05, 18:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, jag håller inte med och svarar bara med det så vi inte går helt OT.
Jag kan nämna att Chauvin har en toppadvokat som betalas av polisförbundet. Han har inte uttalat sig ännu. Han är extremt duktig, men räcker det? Jag tror inte någon nöjer sig med annat än fällande dom.
Tiden för polisens övervåld och mord är förbi. USA anseende och politiska kommentarer ger dom ingen bra bild. Folk har tröttnat på sån här skit.

Ja, folk är trötta på polisen många ställen, jag vet att det är så, min fru har faktiskt bott i USA. Chauvin tror jag åker dit nu, dom sista minuterna där blir svåra att förklara, hans beteende är helt sjukt.
Citera
2020-06-05, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
En kriminell neger mindre gött bara synd att de förökar sig som råttor så det hela tiden är ett steg fram och två tillbaka.

Lustigt, jag känner precis likadant med Chauvin-typer som du. Ett paria för varje anständigt samhälle, fullständigt oförmögna att omdömesgillt värdera fakta.
Citera
2020-06-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monkey101

Ingen alkohol?? Ok, nu börjar även mitt förakt växa!!
Tack Chauvin, du har gjort Världen en tjänst!
Och till tråden, sorry att jag hamnade snett tidigare!
Citera
2020-06-05, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, tack. Då ligger jag efter i läsningen. Tack! Men det är fortfarande inte rätt att döda en man genom att lägga sin tyngd på dennes hals och därmed kväva honom.

Det finns en del ur vänsterpöbeln som menar att det är dumt av polisen att döda en medvetslös man i förebyggande syfte för att garantera säkerheten för ordningsmakten. Självfallet tillhör dessa AFA och andra vänsterextremistiska grupperingar som bara söker anarki och förstörelse för sin egen vinnings skull. Deras media, som tillhör 99% av alla samlade informationskanaler, försöker få oss upplysta att tystna, trots att det är vi som sitter på sanningen. Personligen önskar jag att man inom kort kan stifta lagar så att dessa destruktiva element kan steriliseras så att de inte utökas till antalet! Hade varit en lisa för hela samhället men inte minst för rättssäkerheten som helhet!
#BackaChauvin
#KrossaHumanismenNu
Citera
2020-06-05, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, folk är trötta på polisen många ställen, jag vet att det är så, min fru har faktiskt bott i USA. Chauvin tror jag åker dit nu, dom sista minuterna där blir svåra att förklara, hans beteende är helt sjukt.

Jag har också bott i USA och delar din frus reflektioner. Something is rotten in the united states of America. Nu gäller det att se till att förruttnelsen når Sverige! Håll tummarna!!
Senast redigerad av Krmkr 2020-06-05 kl. 19:28.
Citera
2020-06-05, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt

Frågar du vissa personer i tråden så är det fullt lagligt för polisen att sitta med ett knä tryckt mot nacken på en medvetslös person.

Fast deras resonemang är ju i och för sig i stil med att det är tillåtet att skjuta en drogpåverkad person som håller på att drunkna, för den direkta dödsorsaken enligt dem kommer varken vara kulan eller vattnet, utan narkotikan!
Citera
2020-06-05, 19:31
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har också bott i USA och delar din frus reflektioner. Something is rotten in the united states of America. Nu gäller det att se till att förruttnelsen når Sverige! Håll tummarna!!

Nä, vi vill inte ha hit någon förruttnelse!

Har svårt att tänka mig att det skulle vara lika utbrett med polisbrutalitet i Sverige. Det senaste fallet jag minns är när polisen sköt killen med Downs syndrom.
Citera
2020-06-05, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Visst kan den göra det, och? Övervikt, åderförkalkning, diabetes osv. osv. är också underliggande faktorer som ökar risken för andnöd och hjärtstillestånd, men det är i så fall indirekta orsaker och inte den direkta orsaken när någon dör för att polisen förhindrar andningen genom tryck över rygg och nacke.

Du vill hela tiden trolla bort polisens agerande som orsak till att Floyd dog, varför försöker du göra det? Bevisningen i form av video samt obduktionsrapport borde ju få dig att inse att det du håller på med är idioti.

Det handlar om en kombination av flera olika faktorer. Underliggande hjärt- och kärlsjukdomar, coronaviruset, farliga droger och att han hölls nere. En frisk, icke knarkande person hade med största sannolikhet överlevt.

Obduktionen visar dessutom att trycket på nacken inte kan ha varit särskilt stort. I så fall hade vi sett brustna blodkärl och andra typer av skador där.

Floyd kunde ha undvikit det hela genom att 1) inte använda falska sedlar 2) inte ta droger 3) frivilligt sätta sig i polisbilen.

Ändå lägger du ensidigt skulden på polisen, vilket är idioti. Polisen var tvungen att hålla fast en bråkig och påtänd George Floyd (198 cm lång) i väntan på backup från ambulansen.

Greppen som användes hade använts hundratals gånger förut utan att någon dog, så jämfört med att t.ex. ta höga doser av dödsdrogen fentanyl var greppen inte särskilt farliga.
Citera
2020-06-05, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det handlar om en kombination av flera olika faktorer. Underliggande hjärt- och kärlsjukdomar, coronaviruset, farliga droger och att han hölls nere. En frisk, icke knarkande person hade med största sannolikhet överlevt.

Obduktionen visar dessutom att trycket på nacken inte kan ha varit särskilt stort. I så fall hade vi sett brustna blodkärl och andra typer av skador där.

Floyd kunde ha undvikit det hela genom att 1) inte använda falska sedlar 2) inte ta droger 3) frivilligt sätta sig i polisbilen.

Ändå lägger du ensidigt skulden på polisen, vilket är idioti. Polisen var tvungen att hålla fast en bråkig och påtänd George Floyd (198 cm lång) i väntan på backup från ambulansen.

Greppen som användes hade använts hundratals gånger förut utan att någon dog, så jämfört med att t.ex. ta höga doser av dödsdrogen fentanyl var greppen inte särskilt farliga.

Du glömde, Floyds död hade kunnat undvikits om 4) Poliserna inte hade lagt ett tryck över rygg och nacke när han inte kunde andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in